Se cauta un proiectant pentru viitorul pod peste Bega si a strazii care sa lege B-dul Dambovita de zona Garii prin pasajul Solventul, la Timisoara. A fost lansata licitatia

TIMISOARA. Pentru ca viitorul pasaj Solventul pe sub liniile de cale ferata sa fluidizeze cu adevarat traficul pe Inelul IV este nevoie de un nou pod peste Bega. Acesta va trebui sa asigure legatura dintr-o parte in cealalta a raului, intre B-dul Dambovita si intrarea in pasaj catre strada Garii.

Pana cand vor incepe efectiv lucrarile la Solventul, Primaria Timisoara a lansat licitatia pentru intocmirea Studiului de Fezabilitate, respectiv a Proiectului Tehnic pentru aceasta noua conexiune.

Conform anuntului postat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice, documentatiile trebuie sa fie gata in 7 luni, iar firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 18 mai.

Este vorba despre drumul de pe platforma si despre podul peste Bega. Amandoua vor asigura posibilitatea de trecere dinspre subpasajul Solventul spre zona Dambovita. Se vor face documentatiile, Studiul de Fezabilitate si Proiectul Tehnic„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro viceprimarul Ruben Latcau.

Valoarea contractului este estimata la 1.162.812 lei faa TVA, adica aproape 300.000 de euro cu TVA.

Aceasta conexiune str. Garii – B-dul Dambovita de pe Inelul IV Vest se regaseste intre proiectele aprobate de ADR Vest inca din toamna la capitolul Mobilitate, si ar putea primi peste 16 milioane de euro bani europeni prin POR 2021-2027.

***

Va reamintim, la finele lunii septembrie 2020 se semna contractul pentru realizarea Pasajului Solventul, iar constructorul avea la dispozitie doua luni pentru actualizarea proiectului tehnic. Acesta nu este gata nici la aproape 5 luni de la acel moment, iar primarul Dominic Fritz spunea nu demult ca a acordat firmei o prelungire a termenului din cauza pandemiei.

Lucram foarte mult in aceste zile si am lucrat tot anul acesta si si ultimele luni din anul trecut pe Pasajul Solventul, atat pe subpasajul pe sub calea ferata, cat si pe pod si drumul pe platforma Solventul. Am reusit sa deblocam relatia pe subpasaj cu antreprenorii, cu cele 3 companii care lucreaza pe acest contract. El este in proiectare, in lucru, iar undeva in aceasta vara, probabil in mai-iunie incep efectiv lucrarile la subpasajul de la Solventul„, anunta recent viceprimarul Ruben Latcau.

Reprezentantii primariei n-au putut preciza despre ce blocaj a fost vorba, sustinand doar ca a fost o neintelegere in sanul asocierii condusa de italienii de la Spic Internazionale, care se va ocupa de lucrari.

Valoarea contractului este de 96.717.589 lei, iar pasajul va fi realizat de o asociere de firme avand ca lider compania italiana Spic Internazionale, alaturi de POD-Proiect si Sylc Con Trans, impreuna cu 7 subcontractori. Cu alte cuvinte, 10 firme vor lucra pentru amenajarea Pasajului Solventul.

Pentru cele 28 de milioane de euro, cu tot cu TVA, Dominic Fritz isi pune nadejdea in alti bani decat cei din Bugetul Local. Mai precis in Planul National de Redresare si Rezilienta.

La Solventul acum se lucreaza la Proiectul Tehnic si sper sa putem incepe santierul anul acesta. Am discutat pentru un mix de finantare pentru aceste proiecte mari care sunt gata sa fie implementate. Si cei din Bucuresti sunt interesati sa aiba cateva proiecte care sa absoarba fonduri imediat. Sunt optimist ca vom putea obtine finantare, ori din bugetul national, prin Ministerul Dezvoltarii, ori prin fonduri europene sau Programul National de Rezilienta„, a precizat recent edilul sef al Timisoarei.

 

Documentele pentru demararea investitiei au fost semnate de reprezentantii Primariei Timisoara in 22 septembrie anul trecut, chiar sub pasarela pietonala din Ronat, ce traverseaza cele 10 linii de cale ferata din zona.

Nu este prima lucrare de acest tip pe care o facem. Am mai realizat una cu ani in urma in Bacau, una aproape asemanatoare, dar dificultatea acesteia este mai mare. Totul va fi realizat in 22 de luni incepand din momentul in care se va da ordinul de incepere„, declara reprezentantul Spic Internazionale, Giancarlo Zanuttini, la momentul incheierii contractului cu Primaria Timisoara.

Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la sase, cate trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai.

Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri si o lungime de 87, Pasajul Solventul ar urma sa fie cel mai larg si mai lung din Timisoara.

 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Fritz face treaba, lumea il injura :))) asa ceva..

  2. I inceput Fritz sa se concentreze pe infrastructura orasului, acolo unde chiar este nevoie de facut ceva. Daca iese va fi bine pentru toti.

  3. Din cate stiu terenul de pe platforma Solventu necesar pentru construirea acestei strazi este inca al propritarului.

    In urma cu un an doi proprietarul terenului a cedat/vândut o suprafata de teren (cateva sute de metri patrati – vreo 700) primariei Timisoara pentru a fi realizata bucla tramvaiului (si a sensului giratoriu) si atat. Este vorba de legatura dintre iesirea din pasaj si strada Garii.

    Terenul pentru strada nu cred ca este rezolvat si este posibil sa citim in presa peste cateva luni ca lucrurile s-au impotmolit tocmai din aceasta pricina.

  4. Asa da! Asta-i ordinea in care trebuie facute lucrarile. Podul de peste Bega, in continuarea strazii Jiul, nu-si justifica existenta, asa ca abandonati ideea. Dupa ce se va termina legatura dintre Dambovita si Solventul, cu pasajul corespunzator, se va vedea ca in zona Garii, dar mai ales in zona pasajului Jiul, nu va exista aglomeratie, si-n primul rand poluare. Bravo Fritz! Am sustinut aceasta ordine a lucrarilor inca de acum 6-7 ani cand s-a pus prima data problema construirii de noi poduri peste Bega. Robu era un ingamfat. Numai parerile lui erau bune. De aia a si devenit un „simplu labarar”

    • Cu parere de rau fara a rezolva terenul restul ramane poveste……, nu discut utilitatea lucrarilor!

    • Da băi cap de fontă rujată toți care astăzi fac coadă in Mărăști, Brătianu și intersecția de la hotel Continental pentru a ajunge in Complex, Soarelui și zona Girocului, va ocoli Timișoara să treacă peste podul lui Fritz !!
      Normal că acel pod s-ar fi făcut indiferent cine era primar pentru că fără pod nu ar fi avut nici un rost construirea pasajului și are importanța lui pe care nu o neagă nimeni, dar podul Jiul este mai mult decât necesar pentru descongestionarea punctelor mai sus amintite.
      Varianta care este acum peste podul Traian o folosesc foarte putini conducători auto din mai multe motive pe care tu cu siguranță nu le poți înțelege !!

    • Tu ai auzit macar de inelul 2?
      Ca sa fie inchis acest inel in partea lui vestica este nevoie de podul Jiul si astfel ajungi una-doua din Circumvalatiunii pe Parvan si invers.
      Nu toata lumea umbla pe la marginea orasului!

      Sunt deacord ca podul Solventu este poate mai necesar (impreuna cu pasajul) dar si podul Jiul este la fel de necesar.

      Iar din cauze birocratice il faci mai repede pe cel la care situatia este mai limpede iar la Jiul lucrurile sunt avansate inclusiv cu partea de teren. Si atunci de ce sa abandonezi acest proiect iar pe celalalt sa nu-l faci din motive obiective…
      5 milioane de euro pentru Jiul nu mi se pare o suma imensa…

  5. pasajul peste bega care leaga cartierele crisan si plopi cind se poate macar vopsit si reparat si curata de vegetatie ca acusi nu mai avem pe unde trece si noi facem parte din acest oras daca nu ar fi acest pod pietonal ar trebui sa ocolim citiva chilometri sa trecem pe partea cealalta ne luam bicicletele in spate ca sa trecem acest pod tot ruginit si periculos vise pare normal,reparat vopsit si curatat cu o investitie minima sar putea face.