Opinia Timisoarei

Se cauta un proiectant pentru viitorul pod peste Bega si a strazii care sa lege B-dul Dambovita de zona Garii prin pasajul Solventul, la Timisoara. A fost lansata licitatia

TIMISOARA. Pentru ca viitorul pasaj Solventul pe sub liniile de cale ferata sa fluidizeze cu adevarat traficul pe Inelul IV este nevoie de un nou pod peste Bega. Acesta va trebui sa asigure legatura dintr-o parte in cealalta a raului, intre B-dul Dambovita si intrarea in pasaj catre strada Garii.

Pana cand vor incepe efectiv lucrarile la Solventul, Primaria Timisoara a lansat licitatia pentru intocmirea Studiului de Fezabilitate, respectiv a Proiectului Tehnic pentru aceasta noua conexiune.

Conform anuntului postat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice, documentatiile trebuie sa fie gata in 7 luni, iar firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 18 mai.

Este vorba despre drumul de pe platforma si despre podul peste Bega. Amandoua vor asigura posibilitatea de trecere dinspre subpasajul Solventul spre zona Dambovita. Se vor face documentatiile, Studiul de Fezabilitate si Proiectul Tehnic„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro viceprimarul Ruben Latcau.

Valoarea contractului este estimata la 1.162.812 lei faa TVA, adica aproape 300.000 de euro cu TVA.

Aceasta conexiune str. Garii – B-dul Dambovita de pe Inelul IV Vest se regaseste intre proiectele aprobate de ADR Vest inca din toamna la capitolul Mobilitate, si ar putea primi peste 16 milioane de euro bani europeni prin POR 2021-2027.

***

Va reamintim, la finele lunii septembrie 2020 se semna contractul pentru realizarea Pasajului Solventul, iar constructorul avea la dispozitie doua luni pentru actualizarea proiectului tehnic. Acesta nu este gata nici la aproape 5 luni de la acel moment, iar primarul Dominic Fritz spunea nu demult ca a acordat firmei o prelungire a termenului din cauza pandemiei.

Lucram foarte mult in aceste zile si am lucrat tot anul acesta si si ultimele luni din anul trecut pe Pasajul Solventul, atat pe subpasajul pe sub calea ferata, cat si pe pod si drumul pe platforma Solventul. Am reusit sa deblocam relatia pe subpasaj cu antreprenorii, cu cele 3 companii care lucreaza pe acest contract. El este in proiectare, in lucru, iar undeva in aceasta vara, probabil in mai-iunie incep efectiv lucrarile la subpasajul de la Solventul„, anunta recent viceprimarul Ruben Latcau.

Reprezentantii primariei n-au putut preciza despre ce blocaj a fost vorba, sustinand doar ca a fost o neintelegere in sanul asocierii condusa de italienii de la Spic Internazionale, care se va ocupa de lucrari.

Valoarea contractului este de 96.717.589 lei, iar pasajul va fi realizat de o asociere de firme avand ca lider compania italiana Spic Internazionale, alaturi de POD-Proiect si Sylc Con Trans, impreuna cu 7 subcontractori. Cu alte cuvinte, 10 firme vor lucra pentru amenajarea Pasajului Solventul.

Pentru cele 28 de milioane de euro, cu tot cu TVA, Dominic Fritz isi pune nadejdea in alti bani decat cei din Bugetul Local. Mai precis in Planul National de Redresare si Rezilienta.

La Solventul acum se lucreaza la Proiectul Tehnic si sper sa putem incepe santierul anul acesta. Am discutat pentru un mix de finantare pentru aceste proiecte mari care sunt gata sa fie implementate. Si cei din Bucuresti sunt interesati sa aiba cateva proiecte care sa absoarba fonduri imediat. Sunt optimist ca vom putea obtine finantare, ori din bugetul national, prin Ministerul Dezvoltarii, ori prin fonduri europene sau Programul National de Rezilienta„, a precizat recent edilul sef al Timisoarei.

 

Documentele pentru demararea investitiei au fost semnate de reprezentantii Primariei Timisoara in 22 septembrie anul trecut, chiar sub pasarela pietonala din Ronat, ce traverseaza cele 10 linii de cale ferata din zona.

Nu este prima lucrare de acest tip pe care o facem. Am mai realizat una cu ani in urma in Bacau, una aproape asemanatoare, dar dificultatea acesteia este mai mare. Totul va fi realizat in 22 de luni incepand din momentul in care se va da ordinul de incepere„, declara reprezentantul Spic Internazionale, Giancarlo Zanuttini, la momentul incheierii contractului cu Primaria Timisoara.

Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la sase, cate trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai.

Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri si o lungime de 87, Pasajul Solventul ar urma sa fie cel mai larg si mai lung din Timisoara.

 

Exit mobile version