Se cauta diriginte de santier pentru cel mai lung pasaj subteran ce se va amenaja in Timisoara. Se pregateste licitatia pentru proiectare si executie la Solventul

TIMISOARA. In toamna anului trecut s-a finaliza donatia de teren atat de asteptata, de la fostul combinat chimic catre Primaria Timisoara, iar in decembrie era obtinut si Avizul de Mediu pentru pasajul pe sub 9 linii de cale ferata, din zona Solventul, una dintre cele mai asteptate lucrari din oras.

CITESTE SI: Au fost vandalizati 12 stalpi de iluminat, aflati de-a lungul pistei de biciclete de pe malul Begai, la Timisoara. Foto 

Desi primarul anunta pe pagina sa de Facebook de cateva zile ca s-a lansat deja, abia sambata dimineata a fost pornita o prima licitatie pentru aceasta lucrare de infrastructura.

Inainte de a deschide ‘competitia’ pentru proiectare si executie, Primaria Timisoara cauta diriginte de santier.

In Sistemul Electronic de Achizitii Publice a fost facut anuntul de licitatie pentru „Serviciul de asistenţă tehnică de specialitate prin diriginţi de şantier”. Acesta „constă în verificarea realizării corecte a execuţiei lucrărilor de construcţie în conformitate cu cerinţele impuse în caietul de sarcini şi cu respectarea reglementărilor legale în vigoare. Tipul lucrarilor care fac obiectul prezentului obiectiv de investitii , sunt: lucrări de pasaj (infrastructură și suprastructură); lucrări de drum (carosabil, trotuare, piste de biciliști); amenajare spații verzi; lucrări linie de tramvai (infrastructură, instalații); lucrări de CF (demontare și refacere linii CF, lucrări de protecție instalații LC, TC, ELEF); lucrări edilitare (apă, canalizare, gaz, electrice _0,4kV și 20kV). Dirigintele de şantier va asigura asistenţă tehnică de specialitate prin diriginţi de şantier pentru lucrările aferente obiectivului de investiţii atât pe perioada execuţiei lucrărilor (24 luni) cât şi în perioada de garanţie a lucrărilor executate, până la efectuarea recepţiei finale a acestora (60 luni)„, se arata in anuntul postat pe SICAP.

Cei interesati isi pot depune ofertele pana in 20 iulie, iar contractul de asistenta tehnica este de 962.298 lei fara TVA, adica aproape 240.000 de euro, bani de la bugetul local.

Pasajul Solventul va usura trecerea din sud in nord si invers si ar mai fluidiza traficul pe traseul Inelului 4 de circulatie.

CITESTE SI: Dezastru la margine de Timisoara. Gunoaie cat vezi cu ochii intr-o groapa improvizata, unde deseurile se toarna direct din camion. Locuitorii din cartier sunt revoltati: Vin si 15-20 de masini pe zi 

Va reamintim, Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai. Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri si o lungime de 87, Pasajul Solventul ar urma sa fie cel mai larg si mai lung din Timisoara.

In zona va fi amenajat si un sens giratoriu, dar vor fi facute si piste de biciclete si trotuare, precum si spatii verzi. Pasajul e estimat la 28 de milioane de euro.

Iar pentru ca legatura intre cartierele Dambovita si Iosefin si Ronat – Calea Bogdanestilor sa fie completa, este nevoie si de construirea unui pod nou peste Bega in zona Solventul, pentru care autoritatile spera sa obtina gratis proiectarea, dupa modelul ILSA.

Mai exact, un dezvoltator care va construi in zona un ansamblu rezidential ar urma sa faca documentatia pentru viitorul pod care va lega planuitul pasaj Solventul de zona Dambovita, peste rau.

Vom avea o dezvoltare ca si in zona ILSA. Un dezvoltator imobiliar vrea sa faca acolo un ansamblu de locuinte, iar noi le-am cerut sa faca si studiul de fezabilitate si proiectul tehnic pentru pod”, au explicat recent pentru opiniatimisoarei.ro reprezentantii Primariei.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Fara avizul de la CFR nu poate incepe constructia pasajului iar avizele CFR-ului vin foarte, foarte greu. Mai greu decat cele de la mediu. Si cum in aceasta locatie trec trenuri spre 3 directii, acest aviz va veni la … Sf Asteapta!…