Opinia Timisoarei

Schimbare importanta in codul rutier. Ce trebuie sa stie fiecare sofer

Conducatorii auto care au obiceiul de a calca mai tare pedala de acceleratia vor trebui sa fie mai atenti cum circula pe sosele.

CITESTE SI: Vechea centrala telefonica a Primariei, Pomul breslelor sau sau emblema celui mai luxos hotel al orasului de altadata, intr-o expozitie fascinanta, la Timisoara 

Pana mai ieri, soferii stiau ca pot ataca in instanta o amenda aplicata pentru depasirea limitei de viteza sau decizia politistului rutier de a le fi suspendat permisul de conducere in baza constatarii vitezei de rulare a autovehiculului cu ajutorul aparatelor radar. Aveau de partea lor un mic ajutor: acea marja tehnica de eroare admisa de +/- 3 km/h la viteze de pana la 100 km/h şi de +/- 3% din valoarea vitezei inregistrate in cazul vitezelor de peste 100 km/h in cazul radarelor aflate pe autoturisme stationate. Daca aparatul radar era montat pe o masina aflata in miscare din dotarea Politiei Rutiere „ajutorul” soferilor era de 4 km/h la viteze de pana la 100 km/h şi de +/- 4% din valoarea vitezei inregistrate in cazul vitezelor de peste 100 km/h. Acum, toate aceste date tehnice sunt istorie.

CITESTE SI: ‘Nu dati banii pe prostii, luati, de Pasti, un iepuras la copii!’ Cat costa simpaticii urecheati, in piata, la Timisoara. Foto 

Marja de eroare – care nu e „prinsa” in nici o lege rutiera si de care judecatorii tineau cont doar in functie de perceptia lor asupra cazului reclamat -, nu mai este acceptata in instanta. inalta Curte de Casatie si Justisie (iCCJ) a desfiintat aceasta mica portita tehnica a soferilor grabiti.

Citeste mai multe: AICI

Exit mobile version