Opinia Timisoarei

Scantei in Consiliul Local, din cauza refugiilor din statiile Societatii de Transport Public din Timisoara

TIMISOARA. Statiile mijloacelor de transport public din Timisoara creaza adevarate tensiuni in randul alesilor locali. Desi au avut de votat doar trecerea acestora din administrarea municipalitatii in cea a Societatii de Transport, spiritele s-au incins dupa ce consilierul local Adrian Orza a vrut sa se asigure ca nu se vor face inchirieri in baza atriburii directe a acestora catre diferiti agenti economici, pentru publicitate, ci doar prin licitatie.

„Concesionand aceste statii, primaria va pierde bani. STPT va face cheltuieli cu intretinerea statiilor, lucru pe care ar fi trebuit sa il faca firmele care au publicitate in statii. Toata cheltuielile cu reparatii si intretinerea se muta la STPT. Nu am gasit un motiv scris in avantajul primariei pentru mutarea acestor statii la RATT. Din aceste statii se incaseaza niste bani la Primarie. Daca le dam la STPT si va avea contracte de inchiriere cu firme, sa le faca prin licitatie”, a spus consilierul independent Adrian Orza.

Replica a venit imediat de la primarul Timisoarei, care spera ca, odata concesionate catre STPT, statiile sa aduca venituri in plus societatii, prin inchirierea spatiilor publicitare.

„S-au facut anumite incasari de catre Primarie, dar statiile au ajuns intr-o stare jalnica, s-a investit la inceput in ele, apoi nu au mai fost intretinute. Curatenia o face STPT, o curatenie cat mai atenta, in aceasta perioada, si nu ar fi firesc ca STPT sa faca curat pe un bun administrat de altcineva. Sunt convins ca STPT va avea grija sa incaseze la maximum venituri pentru publicitate, publicitate facuta sub control, si sa isi acopere toate cheltuielile si sa ramana cu un profit cat mai bun din administrarea acestui bun”, a precizat primarul.

Edilul a explicat ca a preferat sa concesioneze cele 536 de statii ale mijloacelor de transport din Timisoara direct catre STPT, in favoarea diversilor agenti economici si ca acest lucru nu ar trebui sa provoace cheltuieli suplimentare societatii, ci din contra, sa ii aduca profit.

„Cred ca este totoal deplasat sa impunem propriei societati sa nu poata proceda asa cum este mai profitabil pentru ea. Noi trebuie sa fim preocupati ca aceasta societate sa mearga cat mai bine, si daca va face profit, municipalitatea va avea dividende de acolo sau va lasa banii pentru dezvoltarea societatii. Lasati lucrurile sa curga natural. Nu e nicio interdictie de a licita, dar nu sa obligam noi. Eu stiu ca este un lobby puternic in acest sens”, a adaugat primarul.

„Dumneavoastra nu stiti nimic, doar presupuneti. Eu am spus sa se inchirieze pe baza de licitatie. Am spus ca… concesionarea mai departe de catre RATT altora sa se faca prin licitatie. E ceva rau? Daca da la firma privata, sa dea pe licitatie”, a replicat Orza.

Dupa un schimb de replici de cateva minute, consilierii au aprobat proiectul de concesionare catre STPT a celor 536 de refugii pentru calatori in forma initiala.

Practic, odata cu aceasta trecere in administrarea Societatii de Transport Public, aceasta se va ocupa de intreaga gestionare a refugiilor, de la mentinerea lor in stare buna pana la inchirierea spatiilor destinate publicitatii.

Exit mobile version