Scandalul liniilor de tramvai din bucla de la gara continua, negocieri esuate. Elba Timisoara: Ne expropriaza sau le muta. Primarul Nicolae Robu: M-am enervat si nu retragem nicio plangere. Instanta sa decida. Video

TIMISOARA. O noua intalnire intre reprezentantii Primariei Timisoara si ai Elba, pe tema accesului tramvaielor la bucla de dupa Gara de Nord, marti dimineata. Aceasta dupa ce reprezentantii fabricii au interzis patrunderea garniturilor sustinand ca este vorba de un teren privat.

CITESTE SI: Vor mai ajunge tramvaiele pana la Gara de Nord, la Timisoara, dupa ce au fost blocate la deschiderea Podului Dragalina? Anuntul directorului Elba, proprietarul terenului de sub bucla in care intorc garniturile 

Intalnirea a fost un esec, iar cele doua parti n-au ajuns la nicio intelegere pentru deblocarea situatiei.

Directorul Elba Bogdan Cocian tine sa faca o serie de precizari dupa aceasta intrevedere scurta si fara rezultat cu conducerea Primariei Timisoara.

Directorul general al fabricii Elba spune ca de patru ani poarta discutii cu reprezentantii STPT pe tema liniei de tramvai, iar intre timp, Primaria Timisoara a intentat un proces fabricii si a contestat dreptul de proprietate pe acea bucata de teren pe care se afla linia de tramvai. Cocian explica faptul ca „sub bucla de intoarcere a tramvaiului, se afla o parte a fabricii, cu doua nivele subterane, continand procese tehnologice ale societatii, precum statia de epurare ale apei rezultate din procesul de galvanizare„.

Terenul, conform legislatiei in vigoare, a fost semnalizat si ingradit corespunzator, pentru deschiderea santierului si derularea activitatilor de demolare a cladirilor. Ingradirea propriu-zisa s-a derulat la inceputul anului 2018. Discutiile cu conducerea STPT (fost RATT) au fost purtate inca de acum 4 ani, cu solicitarea de a reglementa situatia buclei de tramvai. Mesajele primite neoficial, sustineau ca exista un proiect al Primariei, de prelungire a liniei de tramvai, de pe Strada Garii pana la zona Solventul, urmand ca bucla de intoarcere de pe terenul Elba sa fie desfiintata. De peste un an de zile, STPT a fost notificata oficial cu privire la situatia existenta; STPT a transmis notificarea catre PMT; pana in prezent nu am primit un raspuns. Cu cateva luni in urma, PMT a dat in judecata Elba, nu pentru a solicita un drept de servitute pentru a asigura trecerea liniei de tramvai, ci pentru a contesta insusi dreptul de proprietate asupra terenului. Procesul se afla pe rol. In data de 25 septembrie Primaria a contactat reprezentantii Elba, solicitand accesul tramvaielor incepand cu data de 30 septembrie, odata cu deschiderea traficului rutier pe podul Dragalina. Elba a cerut indicarea temeiului legal al solicitarii si a declarat ca isi va apara dreptul de proprietate. Pentru a rezolva problema amiabil, am raspuns pozitiv atat in data de 28 septembrie, cat si in data de 1 octombrie, la invitatia domnului primar la o intalnire. In data de 28 sep, echipa Elba a fost prezenta la locul intalnirii insa echipa Primariei nu s-a prezentat. In data de 1 octombrie la ora 8:00, cele doua parti au fost prezente, Primaria solicitand preluarea in mod gratuit de catre municipalitate a terenului pe care intoarce linia de tramvai. Metionam ca Elba a donat deja drumurile construite pe propria cheltuiala la noul sediu din Parcul Industrial Freidorf„, explica Cocian.

Solutiile pe care reprezentantii Elba le vad pentru rezolvarea acestei probleme sunt doua.

In ce priveste, terenul de sub bucla de tramvai, pozitia noastra a fost confirmata din nou in fata domnului primar; solutiile sunt doar cele legale: mutarea liniilor de tramvai sau exproprierea, conform procedurii legale. (…) Mentionam ca societatea Elba, pana in prezent nu a avut nicio situatie conflictuala cu administratia locala. Elba nu a dorit si urmarit crearea situatiei de conflict generate, dar in acelasi timp consideram inacceptabila intimidarea si folosirea unor mijloace de presiune publica ce afecteaza un drept de proprietate privata, cat si imaginea si reputatia societatii noastre„, mai sune Cocian.

La randu-i, primarul Nicolae Robu anunta ca municipalitatea va merge pana in panzele albe si va continua sa-si gaseasca dreptatea in instanta. Cere ordonanta presedintiala pentru ca tramvaiele sa poata circula pana cand judecatorii se pronunta in aceasta speta.

Ne-am intalnit la ora 8.00, o delegatie a Primariei Timisoara si o delegatie de la Elba. La inceputul discutiei, domnul director mi-a spus ca ei doresc ca noi sa ne angajam sa retragem plangerea pe care am formulat-o in instanta. Noi am dat in judecata societatea pentru aceasta zona. Am raspuns imediat ca noi suntem dispusi sa retragem plangerea respectiva daca se termina aceasta confruntare intre noi pe tema accesului nostru pe propria proprietate. Dupa care dansul a cerut sa o ascultam pe doamna avocat care ii reprezinta.

Am fost uluit cand dansa a spus ca avem 1 din 3 posibilitati la dispozitie: sa facem expropriere si sa platim valoarea terenului, sa platim o chirie pentru ca trec liniile de tramvai pe proprietatea societatii sau sa cumparam terenul pe care trec liniile de tramvai.

Toate 3 variantele erau din zona mercantila. Eu m-am enervat, m-am ridicat si am spus ca nu retragem nicio plangere, noi avem o proprietate publica si trebuie sa ne dea dreptul sa ne folosim bunul public. Vom vedea ce stabileste instanta si m-am retras de la discutie.

Am cerut sa se solicite o ordonanta presedintiala prin care sa ne fie permis sa ne folosim bunul pana la pronuntarea instantei de judecata„, a spus primarul Nicolae Robu.

Primarul Timisoarei spune ca nicio secunda nu s-a gandit ca municipalitatea se va lovi de o asemenea situatie.

Ei au pus gardul. Nu deranja pe nimeni. Domnul director Chis (directorul Directiei Tehnice, n.r.) a avut o discutie vineri, nu a fost o concluzie clara. Noi am crezut ca in mod rational si de bun simt, avand in vedere toata istoria, ca acolo au circulat tramvaiul, am considerat ca nu va fi nicio problema, ca gandul se va da jos in momentul in care noi dam drumul la trafic. Nu ne-a deranjat cu nimic acel gard. A fost total surprinzator. La solicitarea directorului Chis de a darama acel gard, care a fost facuta in 26 septembrie, subscrisa Elba ne-a cerut sa comunicam temeiul legal pentru a permite accesul tramvaiului. Ce sa mai zici? Ce sa facem noi? Sa ducem tramvaiul sa treaca peste pod, sa ajunga la bucla si sa se opreasca cu botul in gard. Oamenii astia se mai pot uita in ochii timisorenilor?„, spune primarul.

Edilul sef face trimitere la Hotararea de Guvern prin care compania a primit in proprietate si vecinatatile fabricii.

Societatea Elba a fost privatizata prin metoda MEBO. Inteleg ca la privatizare s-au primit toate bunurile si dotarile din acel moment. Terenul a fost dat printr-o HG 834. Prin aceasta hotarare s-au dat in toata tara terenuri conexe cladirilor pentru a ajuta la desfasurarea activitatilor economice ce se intamplau in cladiri. Cand s-a pregatit documentatia pentru emiterea Hotararii de Guvern cu referire la societatea Elba, s-a intocmit un proces verbal si s-a transmis ce teren sa se dea si ce teren sa nu se dea. Am o copie dupa documentatia de atunci, in care se vede ca aceasta parcela, cu indicativul 17382/1, nu este trecuta ca fiind transferata catre societatea Elba, si nici o alta parcela 17383/1, care reprezinta o portiune, nu stiu cat de mare, din acea strada, strada care a fost candva drum public si avea numele de strada Bolintineanu. Eu nu stiu cum, la un moment s-a ajuns la inchiderea ei pentru a fi folosita ca drum de interior de societatea Elba. In documentatia suport pentru acea Hotarare de Guvern nu e prevazut sa se dea si strada catre societatea deja privata Elba. Am cerut colegilor sa pregateasca si o plangere penala si trebuie sa mergem pana la radacina sa vedem cum s-a emis acel HG, pentru ca in mod evident este incorect sa dai o strada unei societati care se privatizeaza, este incorect sa dai parcela, o nimica toata, e incorect sa o dai cuiva cand pe ea e marcata o linie de tramvai, o bucla atat de importanta.„, precizeaza primarul Timisoarei.

VIDEO: George Stefanita

Va reamintim, luni dimineata, la momentul redeschiderii traficului pe Podul Dragalina, reprezentantii Primariei Timisoara au constatat ca tramvaiele nu pot sa mai intoarca in bucla de la Gara de Nord, pentru ca Elba a instalat un gard peste sine, motivand ca este vorba de o proprietate privata ce ar fi incalcata. Drept urmare, tramvaiele 1, 8 si 9 nu se pot intoarce la vechile trasee care includeau Gara de Nord.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. minim 10ani o sa dureze. lafel ca tramvaiu catre mall. daca nu e nimic de furat astia din primarie nu fac nimic

    • Nu incerca să pari mai prost decât te trădează numele 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 mizeria din Calea Șagului a fost provocată voit de către gașca lui ALI BABA DE TELEORMANKISTAN al cui votant ești după câtă minte ai 😂😂😂😂😂😂
      Sunteți câțiva idioți pe aici ori postaci PSD ori ziariști locali cu pseudonime false care meritati deportați la Caracal sau Videle imediat.
      Aici este aceiaș făcătură psd-istă ca și cea din spatele magazinului Bega.

      • dragul tau robulache pe care il pupi atata in cur stia de situatie de peste un an de zile.

        • Bă mai sunteți mulți idioți în slujba ciumei roșii ?? Tu esti atat de idiot încât nu înțelegi ce citești, dacă chiar ai citit articolul ??
          Tu ai auzit ce scrie in copia după documentația OG cu privire la parcela de unde se află bucla și fosta stradă Bolintineanu ce trebuia să facă primăria în cazul ăsta ??
          Eu nu te voi injura dar am să ți-o dau puțin pe la botic psd-ist impuțit 😂😂😂😂😂😂😂

          • Bai retardatule. Tu esti prea prost ca sa intelegi ceva simplu. Liniile de tramvai sant de interes public. Capisci?
            Mai marsh in spirala lu Ciolos, sper ca sta in spatele tau si te „impunge” un picutz de la spate beshitule. Marsh la curu lu Julien, sa il mirosi putin.

  2. Sa ai tu o linie de tramvai facuta si sa nu poti sa o folosesti, e deosebit de frustrant! Vorbesc de linia din Calea Sagului.
    E pur si simplu halucinant cum gandeste primarul, nu ma mir ca distruge orasul cu nonsalanta si ca nimeni nu poate sa i se opuna.

    • IDIOTULE din Pârlipăț LINIA de tramvai din Calea Șagului este privată iar problema nefolosirii ei se datorează societății române de protecția mediului care monitorizează gradul de poluare a aerului, societate care ca și celelalte societăți care sunt conduse de slugile psd-iste au sabotat și sabotează acest oraș de 30 de ani. Toate avizele pentru mutarea acelei ,,bude” inclusiv de la UE au fost obținute într-o săptămână numai de la PSD a durat 3 ani .
      De câte ori apari cu câte o postare arăți cât ești de prost.

      • Nu exista tramvai privat in Timisoara, linia din Sagului a fost facuta intr-adevar cu capital privat, dar donata Primariei si STPT pentru a intra in circuitul public. La fel ca pasajul subteran de la Mall, construit privat, donat urbei. Dar intr-un caz a fost vorba de prieteni ai primarului tau iubit, in celalalt caz de o firma care-i concureaza pe prieteni. Nu da vina numai pe PSD, inversunarea pe care o are Robu de a porni tramvaiul spre Gara n-am vazut-o la linia din Sagului, acolo a dat usor din umeri si a facut mutra aia a lui tipica de „nu stiu si de fapt mi se rupe”.

        • Filozofule din Pârlipăț, toată lumea știe că linia de tramvai este făcută de un privat și donata orașului dar la fel tot orașul înafară de psihopați care votează PSD de 30 de ani nu pot intelege ca acest oraș a fost sabotat de către mafia roșie tot de 30 de ani.

          • Nu te contrazic, PSD si-a batut joc de Timisoara si-si bate joc in continuare, din decembrie 1989 incoace. In cazul de fata insa Robu depaseste orice limite, vrea sa ia gratuit un teren privat, invocand binele public. (Elba e de acord, dar nu de-a moaca). Asta numai Ceausescu mai facea, darama casele oamenilor sa faca blocuri, platea o despagubire ridicola, apoi fostii proprietari primeau un apartament la marginea orasului, cu chirie. Gradinile caselor le-a luat pe gratis, si a construit blocuri la cativa metri de casa omului. In clipa asta nu stiu cine mi-as dori sa dispara mai repede, Robu sau PSD, ce vrea Robu acum e comunism stalinist in forma pura, psihopata. Uita-te de doua-trei ori la filmul de ieri, cand directorul Elba zice ca a fost sambata la primarie si Robu i-a tras clapa, uita-te bine la mutra lui Robu cand zice ca da, n-a fost nimeni la intalnire.

          • Ca să nu întindem coarda pre mult ;
            1 nu sunt fan Robu dar nici fan FRITZ urăsc PSD-ul și pe toți sugatorii care fac pare din această mafie, din cauza asta pot fi obiectiv și să văd lucrurile așa cum sunt.
            2 situația din Calea Șagului a fost creată voit de către agenția de mediu condusă de PSD, autorizația pentru mutarea ,,budei” a fost primită de la UE într-o săptămână iar de la PSD in 3 ani, la fel și cu problema navigației pe Bega iar acum tot ei vor navigație până în Serbia după ce au păcălit lumea cu minciuni că Bega nu este navigabilă.
            3 problema cu ELBA seamănă izbitor cu parcarea din spatele magazinului Bega care a fost făcută cadou de maimuța albaneză cristestilor la un chef psd-ist.
            4 dacă au avut ceva de rezolvat cu primăria trebuiau să facă o programare pentru că până una alta primăria nu este consiliul de administrație al fabricii ELBA și pe care o convoci când vrei tu.
            5 dacă prin absurd ar fi facut un ,,compromis” cu cei de la ELBA toți postacii de serviciu al găștii ALI BABA DE TELEORMANKISTAN ar fi spus că Robu a facut afaceri cu ELBA.
            5 la primărie există o copie după documentația din OG după cum a spus primarul unde parcela cu bucla și strada Bolintineanu nu sunt trecute.
            Iar acum te rog să-mi spui cine are dreptate eu sau tu ????? Numai cine nu a trecut pe la un notar adevărat nu stie că într-un cf sunt trecute toate sarcinile imobilului și se trezeste filozofand.
            Proprietarul fabricii Solventul a donat orașului teren pentru a se face pasajul iar băieții ăștia deștepți ingradesc și ce a fost al orașului.
            Nu ți se pare că asta miroase a șantaj să mergi în ultima zi și să dai ultimatum ????

          • Mai aflam si mai vorbim. Multumesc insa ca mi-ai amintit de voporase, uitasem de ele, o alta costisitoare si aiurita isprava a lui Robu.

          • N-ai înțeles nimic și nici nu mi-am făcut iluzii că ai avea capacitatea să înțelegi.
            În primul rând vaportele au fost cumpărate cu bani europeni și nu a fost cheltuiala primăriei, în al doilea rând normal ca nu seamănă cu cele de pe canalele din Amsterdam dar asta este diferența dintre un logan și un mercedes.
            Important este că s-a început, peste 10 ani va veni alt primar care le va înlocui cu ceva modern dar nu despre asta era vorba, eu am scos în evidență pervrsitatea acestor jigodii care numai după ce au fost amenințate cu procese au înființat RA ADMINISTRAȚIA CANALULUI NAVIGABIL BEGA, iar acum vin si ne spun că vor să navigheze până în Serbia. Robu are foarte multe bube in cap dar dacă critici o faci documentat nu bati câmpii cu ce ne spune presa locală care este total aservită ciumei rosii.

          • Nicolae Robu: „Am încercat amiabil să rezolvăm situaţia. Am sunat să ne vedem sâmbătă seara, din păcate întâlnirea a eşuat din cauza agendei mele încărcate„
            Despre vaporase:
            „Deşi ar fi trebuit plătite cu fonduri europene, cele şapte vaporaşe au fost în final cumpărate cu bani de la bugetul local din cauza unor modificări apărute ulterior în proiect.„

      • Dupa cum imi amintesc Idiotul (e) este un roman scris acum 150 de ani de Dostoievski!
        (Idiotul – https://ro.wikipedia.org/wiki/Idiotul . Iata ca spiritul personajelor se reja ciclic (critic/autocrtic)

  3. Prietene.. postac USR beshit ce esti, marsh la Digi TV si mai sugeo in spirala cand stai acolo cu Ciolos. Eu sant sigur ca tot PSD e de VINA.. ca tu esti prost de bubui.
    NICI O LINIE DE TRAMVAI NU E PRIVATA BOULE. Poate o face privatul dar o DONEAZA municipalitatii cretinule. CULMEA.. ca orasul asta a fost condus in 30 de ani 99% doar de LIBERALI. Uite in ce stare a ajuns!!!
    Prea prost, prea ca la tzara. Toti beshitii fara scoala, stiti doar sa injurati si sa distrugeti orice lucru nou facut de altii. Vai de viitorul tarii asteia cu spalatii astia pe creier de pe facebook, majoritatea abia au 4 clase primare. Citesc 2 titluri si au impresia ca sunteti experti in orice. Marsh la scoala cu voi. Sau in cazul acesta cu tramvaiul la Gara!

    • Băi care de umfli ca placajul în spatele unui nume anonim în primul rând eu nu sunt usr-ist în al doilea rând
      Ești o nulitate care se agita pe aici pentru câțiva arginți dar în definitiv ești un biet psihopat care inspiră milă
      !!😂😂😂😂😂😂😊😊😂😂😂

      • este ori iapa ori kartoffel. cam asta le e limita. oricine isi da seama ca robuletele e un psihopat incompetent, automat e pesidist, in viziunea acestui lachete isteric.

      • Bai prostule, tu vorbesti de nick anonim cand la numele tau apare Anonim? Te bati cu tine singur si cam pierzi. Ironic nu?

  4. Daca nu mai cumpara trotinete de 300000 EUR. (TREI SUTE DE MII DE EURO) POATE PLATI UN AN CHIRIA CA SA-I TREACA TRAMVAIELE, P’ACOLO 😉

  5. din pacate robu are atatea bube in cap cati pitici. odata ca e tampit si orgolios si merge pana in panzele albe si tot esueaza in incercarile de a convinge pe ceilalti sa faca cum vrea. pe de alta parte ii e frica sa mai faca intelegeri in zona gri ca e DNA pe urmele lui si o sa il prinda cu toate maltrapazlacurile. asa ca vom sta cu bucla inchisa pana vine alt primar, ca o fi Dan, sau Dominic sau altcineva …

  6. Din cite am inteles HG834 a avut ca obiect ajutarea fabricilor proaspat privatizate sa functioneze in continuare. Astfel s-a dat catre fabrici terenurile conexe. Deci, terenurile au fost date catre firme sa functioneze, nu sa faca afaceri imobiliare. Logica mea de inginer zice ca acum cind, fie au dat faliment, fie s-au relocat, terenurile trebuie sa revina in proprietatea statului. Repet, pentru a ajuta fabricile privatizate statul, noi, a ajutat prin transferul unui capital catre firme (terenuri, cladiri, utilaje). Insa transferul de capital s-a facut pentru mentinerea si dezvoltarea productiei, nu pentru afaceri imobiliare, afaceri de fier vechi, etc.

  7. Poate se va gandi si „justitia” cum au ajuns aceste terenuri in mana lui „ELBA” (inca inainte de 1990). S-a furat o strada (coborare pod -> pta. Josefin) sau furat terenuri cu nemiluita, … si acum „oamenii” (noii proprietari) nu au mancat nici usturoi si nu le pute nici gura”. Desigur, totul a fost legal chiar daca legile au fost discutabile.
    Idem va fi/este povestea cu f-ca. de tigari (construita inainte de 1910, terenurile EMT (cu titluri de valoare ajunse „fara intrebuintare” (mebo), casa Muhle, fosta Ortopedie, … (continua alte zeci de cazuri).
    Citeam la alt articol al OP despre versurile lui V. Socaciu: Buna tara, rea croiala. Mama ei de randuiala. Aia hoti, astia hoti, Mama lor la toti. Vin ai nostri, pleaca ai nostri. Noi râmînem tot ca prosti. Aia hoti, astia hoti. Oare o fi adevarate?