Opinia Timisoarei

Scandal la Directia Fiscala: timisorenii sunt nemultumiti ca Primaria i-a pus pe drumuri sa demonstreze ca au locuintele asigurate

TIMISOARA. Zeci de timisoreni si-au inceput saptamana cu scandal, dupa ce au primit o instiintare de la Directia Fiscala a Primariei Timisoara. Oamenii s-au inghesuit la sediul institutiei sa dovedeasca faptul ca au asigurarea obligatorie sau facultativa a locuintei, desi unii au platit-o de cateva luni bune.

Timisorenii l-au tras la raspundere pe seful Directiei Fiscale, Adrian Bodo, pe care l-au huiduit de indata ce acesta a iesit din cladire. Oamenii sunt revoltati ca au fost pusi pe drumuri sa faca dovada platii, cu toate ca la unii dintre ei chiar le expira asigurarile incheiate anul trecut.

„Am facut asigurare, de la o firma privata. E una obligatorie, eu am semnat-o in 15 ianuarie. Nu mi se pare normal sa ma puna acum pe drumuri, dupa ce am platit”, a spus Vasile Ivascu.

Un alt timisorean, Radu Dumitru, avea, in jurul orei 13:00, un bilet de ordine cu numarul 435, el stand in fata Directiei Fiscale de mai bine de 3 ore.

„Am facut asigurarea acum un an, mai putin si expira. Ce sa fie normal aici? Nu stiu daca vedeti, dar aici e 11.03.2011 si expira in 12.03.2012. Am facut alta asigurare, am primit instiintare acuma. Pai de ce?”, s-a intrebat revoltat Radu Dumitru.

Mircea Popa nici nu si-a mai luat numar de ordine si s-a decis sa trimita toate informatiile prin posta.

„Ei nu au datele pe calculator? E posibil sa puna oamenii pe drumuri in halul acesta. Este un act fals, primit fara stampila, fara semnatura, fara documentatie”, ne-a marturisit Mircea Popa.

Zilele trecute, un numar de 140.000 de timisoreni au primit acasa o instiintare nestampilata si nesemnata prin care au fost invitati la Directia Fiscala sa dovedeasca faptul ca au locuintele asigurate. Cei care nu au fost gasiti acasa au primit o invitatie sa se prezinte pe strada Matasarilor pentru a ridica instiintarea. In fond, sunt somati sa dovedeasca, in termen de 15 zile, faptul ca au incheiat asigurari pentru locuinte, cu o copie a contractului de asigurare. In caz contrar, sunt pasibili de amenzi intre 100 si 500 de lei.

Totul a inceput de cand primariile au fost obligate sa comunice baza de date cu proprietarii si proprietatile la P.A.I.D. (n.r. Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale). In aceasta baza de date trebuiau completati acei proprietari care si-au incheiat asigurari obligatorii. Problema este ca cei care si-au incheiat asigurari facultative nu figureaza in aceasta baza de date.

„Acum, legiuitorul vine si spune ca suntem obligati sa trimitem o instiintare, inainte de a aplica amenzi, acelora care la momentul respectiv nu au incheiate aceste asigurari. Sunt 160.000 de proprietati in Timisoara, 20.000 figureaza ca au asigurari obligatorii, la restul le-am trimis instiintari. Cei care au asigurari facultative se afla la companii, care nu pun la dispozitie datele, spunand ca sunt confidentiale”, a declarat Adrian Bodo.

Potrivit acestuia, oamenii nu au ce sa faca si trebuie sa dovedeasca faptul ca si-au platiti asigurarea, astfel fiind pasibili de amenzi, care se vor putea contesta doar in instanta.

„E 500 de lei amenda. Problema este ca sunt si persoane care au asigurare obligatorie si nu apar in baza de date. Se poate incheia asigurarea pana la momentul in care se emite procesul verbal de constatare a contraventiei. Noi am trimis 140.000 de instiintari, pe banii statului. Probabil ca in 2 luni jumatate – 3 luni vin si amenzile”, a mai explicat seful Directiei Fiscale.

Persoanele care au primit instiintarea si au incheiat un contract de asigurare obligatorie sau facultativa trebuie sa depuna acest contract, in copie certificata pentru conformitate cu originalul, la Directia Fiscala. Certificarea fotocopiei se face prin inscrierea pe fiecare pagina a inscriptiei „conform cu originalul”, data, numele, prenumele si semnatura, putand fi transmisa organului fiscal fie prin inregistrarea la registratura DFMT, prin posta pe aceeasi adresa, sau fotocopia scanata, pe adresa de e-mail office@dfmt.ro.

Potrivit acestuia, s-a cheltuit aproximativ 3 lei pentru fiecare instiintare pentru transmiterea celor 140.000 de scrisori, care au fost trimise la timisoreni printr-o firma privata, care a castigat licitatia organizata de primarie.

Foto: Virgil Simonescu

Exit mobile version