Salarii neplatite, facturi restante catre furnizorii de combustibil, curent si piese de schimb la STPT. Goia sfideaza Societatea de Transport in Comun din Timisoara

TIMISOARA. Dupa delegarea gestiunii serviciilor publice de transport persoane catre Asociatia de Dezvoltare Intracomunitara Societatea Metropolitana de Transport Timisoara, condusa de Ioan Goia, au inceput problemele la STPT, societate care inainte de acest moment ajunsese chiar pe profit in urma unui amplu program de redresare respectat ca la carte.

CITESTE SI: Asociatia capusa la care aproape toti angajatii sunt sefi are o datorie uriasa catre Societatea de Transport Timisoara, refuza s-o plateasca si lasa angajatii STPT fara salarii de sarbatori. O conduce ‘incompetentul’ Goia, recompensat de Nicolae Robu

In luna octombrie a fost innoit contractul dintre cele doua societati si adaugate clauze. Au ramas insa in suspensie o serie de plati pe care SMTT trebuia sa le faca catre STPT inca din iunie, in baza vechiului contract, bani pe care Ioan Goia refuza sa ii achite.

Dupa ce in decembrie, angajatii au fost la un pas sa ramana cu salariile neplatite, intrucat SMTT-ul lui Goia a refuzat sa vireze banii catre STPT, acum oamenii sunt iarasi restanti la incasarea lefurilor. Asta in timp ce angajatii SMTT ar fi primit prime de sarbatori in valoare de 2.000 de lei fiecare. Mai mult, nu au fost achitate facturile catre furnizorii de piese de schimb pentru tramvaie, autobuze si troleibuze, dar si catre cei care asigura combustibilul, respectiv curentul electric.

Reprezentantii STPT nu au reusit sa ajunga la o intelegere cu SMTT, astfel ca exista pericolul blocarii activitatii. Poate chiar ca angajatii sa opreasca lucrul la un moment dat, iar asta ar insemna ca mijloacele de transport in comun sa ramana in depou.

Facem un apel public către Asociatia de Dezvoltare Intracomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara, prin care dorim să fie respectați termenii financiari ai contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de transport persoane în aria de competență a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară, prin atribuire directă către Societatea de Transport Public Timișoara.

Conform contractului amintit, SMTT are obligația de a vira către STPT sumele de bani necesare pentru serviciile de transport public oferite în cursul anului 2020 și începutul anului 2021. În ciuda demersurilor legale întreprinse de conducerea STPT pentru achitarea sumelor restante începând cu luna iunie 2020, SMTT nu a oferit niciun răspuns. Achitarea datoriilor de către SMTT este vitală pentru a asigura serviciile de transport public în Timișoara. În caz contrar, vom ajunge în imposibilitatea de a oferi transportul public din Timișoara la standarde normale. Neachitarea sumelor restante de către SMTT a dus la nedorite întârzieri salariale față de angajații STPT și la imposibilitatea de a achita facturile către furnizorii de combustibil, energie electrică și piese de schimb.

Începând cu luna decembrie 2020, conducerea STPT a făcut eforturi considerabile pentru achitarea salariilor angajaților și pentru plata unei părți din facturile restante față de furnizorii de combustibil, energie electrică, piese de schimb pentru mijloacele de transport în comun, cu unele întârzieri. Fără aceste eforturi, calitatea transportului public ar fi avut de suferit, călătorii noștri fiind cei mai afectați.

În baza contractului de delegare atribuit către SMTT, solicităm respectarea termenilor legali ce se regăsesc în acest contract, dar și disponibilitatea partenerilor noștri la un dialog constructiv, în centrul căruia să se afle călătorul care apelează la serviciile noastre„, au transmis reprezentantii STPT.

Conducerea Societatii de Transport Public Timisoara a precizat pentru opiniatimisoarei.ro ca numai de pe contractul vechi are de incasat aproximativ 2 milioane de lei de la SMTT-ul condus de Ioan Goia.

Fac al nu stiu catelea apel, atat oficial, cat si pe baza adreselor facute de-a lungul timpului. Vreau societatea sa incaseze datoriile de pe vechiul contract, sunt undeva la aproximativ 2 milioane de lei de incasat si nimeni nu raspunde la nimic. Le-am facut adrese, notificari, am incercat pe toate caile posibile, corecte, elegante, de buna intentie. Nimeni nu spune nimic. A spus conducerea SMTT ca nu s-au incasat banii de la primarii. Mi-e greu sa cred acest lucru. Nu discutam de noul contract. Vorbim de contractul trecut, unde nu ni s-au achitat banii. Nu ma refer la Primaria Timisoara, ei ne-au dat si ieri niste bani. Avem intarzieri salariale, neplata energie si combustibil. De cand avem un contract pe prestare de transport cu SMTT totala, noi avem probleme din toate punctele de vedere, al activitatii generale. Nu avem probleme cu Primaria Timisoara, problema noastra este cu Asociatia.

Eu n-am platit salariile. Trebuia sa le platesc vineri si azi e miercuri. Din 30 noiembrie am intarzieri salariale.

Am restante la motorina de 1 milion lei, la energie imi intra a doua factura. Eu am tot facut cereri de amanare de plati. Abia ieri am reusit sa platim la motorina, la factura scadenta in 4 ianuarie. Eu n-am mai platit furnizorii de piese de nu stiu cat timp.

Noi facturam catre ei prestatia de transport si ei factureaza catre primarii. Noi avem 18 milioane de lei facturati, pe noul contract.

9 milioane de lei am datoriile comerciale ale societatii. Am primit 414.000 de lei de la Primarie, doar avansurile salariale le am 1.34 milioane de lei. Aici era termen 30 ianuarie, trebuiau date vineri salariile. Abia maine reusesc sa platesc soferii si vatmanii, numai personalul de bord„, a explicat pentru opiniatimisoarei.ro Nicolae Bitea, directorul STPT.

Ioan Goia nu a raspuns la telefon pentru a oferi la randu-i o explicatie pentru situatia in care s-a ajuns.

Un alt scandal izbucnea la inceputul acestui an cand pensionarii, elevii si studentii aveau sa fie pusi pe drumuri in plina pandemie de acelasi Ioan Goia pentru a-si valida abonamentele de transport subventionate, intrucat acesta refuza sa achite catre STPT contravaloarea lor daca nu sunt activate luna de luna.

La acel moment, primarul Timisoarei Dominic Fritz a spus ca nu doreste sa se amestece in relatiile contractuale dintre cele doua societati, cerand imperativ ca cele doua entitati sa ajunga la o intelegere.

CITESTE SI: ‘Nu e treaba primarului’. Dominic Fritz, despre scandalul dintre STPT si asociatia condusa de Ioan Goia, dupa ce oamenii au stat la cozi, in pandemie, la Timisoara, pentru a-si valida abonamentele gratuite

UPDATE: ‘Incompetentul’ Goia, tinut in brate de administratia Fritz? Viceprimarul Ruben Latcau, atac la conducerea STPT pentru ca a cerut plata datoriilor restante de la SMTT 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Fritz=zero!

    • nu Fritz e de vina aici, probabil ca tu nu stii ca imcompetentul de Goia a fost pus de Robu in functia aia.

      • Fritz este seful, daca nu-l asculta sau nu performeaza subalternii, atunci el este vinovat. Trebuie sa recurga la metodele legale pentru a remedia situatia dar el tace chitic. Asa este normal si asa ne-a promis ca face, „ordine, ca la neamt in spais”. Ati uitat?

      • Tu ești sugaciul lui Samuie’l care te semnai cu Dan A, pentru că numai un gunoi ca tine poate să debiteze așa tâmpenii !!
        Aici este vorba despre două instituții ale primăriei, primărie unde datorită unor pensaţi ca tine, a ajuns primar un SCHMAROTZER, care nu a muncit niciodată in viața lui inafară de doi ani secretară !
        Cineva trebuie să-i spună şarlatanului din partidul verzilor german că s-a terminat campania electorală și este OBERBÜRGERMEISTER într-un oraș de aproape 400 de mii de locuitori și fiecare zi de teatru jucat de acest Hampelmann îi costă pe locuitorii acestui oraș !
        Goia mi se pare că nu ocupă postul prin concurs, îl dai afară și pui un pensat să gestioneze situația ?
        Problema este cu totul in altă parte, papagalii ăștia su ajuns peste noapte pe functii de care cu siguranță le este frică de fac in pantaloni. Din cauza asta gropile care sunt in asfalt după îngheț sunt a lui Robu, de tâmpeniile lui GOIE tot Robu este vinovat ! Papagalul ne prezintă in fiecare săptămână câte o somitate și orașul se scufundă in mizerie și dezordine.

    • Atâta timp cât nu înțeleg un articol scris în română, cu subiect și predicat, nu sunt în stare să analizez logic o situație de la cauze și până la efecte, și mă limitez doar la a lansa niște comentarii debile, câta = zero.

      • Va jigniti prosteste, ori cum sunteti in rahat pana peste cap!

        • Ai dreptate. De fapt cred ca asta este intentia, sa ne faca sa ne certam intre noi, sa ne distraga atentia si ei sa nu faca nimic pentru oras, doar interesul lor. Divide et impera!

      • Tu nu intelegi sau te faci ca nu intelegi. Vezi ca ti-am raspuns mai sus, poate te luminezi. Seful raspunde intotdeauna. Este ca la fotbal, ca poate asa intelegi, daca echipa pierde, antrenorul raspunde, fiindca el a pus sa joace un jucator care nu este in forma, el a gresit strategia. Mai gandeste si tu putin, nu fi zero ca Fritz.

  2. Rrobu și clica lui de bătrânei senili gen Goia au distrus toate servicii publice. Mai rău, trolii de serviciu de casă ai rrobulache zbiară din toți rărunchi că Neamțul e de vină. Nu, el nu e de vină pentru lucrurile greșite din ultimii 30 ani. De 30 ani economia este delapidată de tot felul de cumetrii numite partide istorice. Adică s-a furat, se fură și se va fura. Hai să nu mai furați și să munciți mai mult în mod cinstit și apoi o să vă dați seama că Neamțul nu e de vină. Schimbarea de mentalitate e cheia, întrebarea e puteți?

    • Daca ar fi avut Robu trolli, ar fi castigat lejer. Cred ca Fritz ii ala cu trollii. Iar tu ne confirmi ca in general hotul, striga hotii.

  3. Aceasta relicva trebuie indepartata, dar nu inlocuita cu o alta nulitate .

  4. Acest Goia este un personaj toxic, singura”investitie”din timpul lui a fost ditamai bisericoiul si anexele uriase facute in locul depoului de tramvaie de pe T Ionescu.
    Iesi la pensie naibii, fosila dracului!Ai furat destul!

  5. Goia e de vină că ai doar oameni incapabili pe lăngă tine? Cine i-a angajat ? Cine i-a făcut directori ? Si de ce ?– dacă nu sunt capabili. Asta auzim toată ziua doar că nu aveți bani. Cănd era Goia ne luam salariile și tiketele cu maxim odouă zile întărziere dar măcar nu ne sfida așa cum faceti voi adunătură de nimicuri.

    • Pupa-l-ati rece pe robu!!

  6. Daca nu se mai fura la nivel de sefi, directori etc, probabil ar fi bani si de salarii. Dar daca toate curvele ordinare pe care le aveti cu functii castigate prin paturi, ar fi schimbate cu persoane capabile cu siguranta salariile ar fi achitate la zi in fiecare luna ! Schimbati-va toata conducerea ca sa va fie bine ! HOTIIIIIIIIILOR !!!!!!!!!!!!

    • Jugaru Mihaela, ai furat mai mult decat orice “director incapabil” din stpt. Cand spui directori, incluzi si pe Marcel Nicola?? Nu arunca piatra care este mai grea decat tine.
      Doar de curiozitate, printre curvele trecute prin paturi pt. funcții te-ai inclus si pe tine?

  7. Aici la comentarii apar :
    1. Rowenta – Mihaela Jugaru sau alt nume actual divortata – amanta lui Marcel Nicola pana se casatoresc
    2. calatorul turmentat – Marcel Nicola
    3. toma necredinciosul – Cotisel Marius adjunctul lui Nicola … Fugaretul
    Am enumerat cativa din acesti postaci
    Intrebarea mea e urmatoarea .. CE PROIECTE MARETE DE ACHIZITII PE FONDURI EUROPENE SUNT PE ROL LA SMTT ??

  8. Goia reprezintă, fără doar și poate, moștenirea lăsată de Robu. El l-a ținut în brațe și i-a încurajat metodele de acumulare a datoriilor precum și nesimțirea de a nu le plăti deloc. iar acum același Robu latră pe la colțuri împotriva lui Fritz, sperând, probabil, să candideze din nou în 2024. Doamne ferește!

  9. De prin 2008-2009 de cand a venit goia director general la RATT am avut o presimtire ca este un personaj malefic ceea ce s-a dovedit ulterior din plin.
    Imi zicea cineva atunci ca rlul lui era sa sparga RATTul. Nu a reusit pe deplin dar nici mult nu are.
    Oare in folosul cui lucreaza si cine-l sustine atat de tare incat pare de neclintit.
    Dupa debarcarea de la STPT a ajuns mare la Societatea Metropolitana care s-a creat parca special pentru el si functia lui.
    Ciudat!