Opinia Timisoarei

S-a decis cine reabiliteaza tramvaiele Timisoarei: 500.000 de euro costa bucata. Cand circula primul?

TIMISOARA. E oficial! Tramvaiele din Timisoara vor fi reabilitate cu aproape jumatate de milion de euro bucata. Licitatia a fost castigata de o asociere de firme, una dintre ele apartinand omului de afaceri Gruia Stoica, aflat acum dupa gratii pentru coruptie.

Licitatia pentru reabilitarea tramvaielor din Timisoara s-a incheiat, ofertantul castigator fiind reprezentat de asocierea a doua firme: Electroputere VFU Pascani, fosta Remar, si Astra Vagoane Calatori Arad. Remarul din Pascani ii apartine celebrului Gruia Stoica, omul de afaceri care face bani chiar si din arest, trimis in judecata pentru fapte de coruptie. El a mai incheiat contracte si cu CFR Calatori.

„S-a incheiat cu succes licitatia pentru reabilitarea tramvaielor. Ofertantul castigator este asocierea a doua firme, Electroputere VFU Pascani, in asociere cu Astra Vagoane Calatori Arad. Eu ma bucur ca, iata, sunt doua firme puternice si stim bine ca Astra Vagoane Arad este o firma agreata de concernul Siemens si produce tramvaie dupa proiectele Siemens, le asambleaza la ora actuala si cu cateva repere asimilate la Arad. Deci vom avea tramvaie care vor arata ca cele mai frumoase tramvaie noi. Vor vedea timisorenii ce inseamna reabilitare, pentru ca multa lume si-a inchipuit ca le vopsim, le mai chituim putin pe la geamuri si le reabilitam. Nu! Reabilitarea inseamna cu totul si cu totul altceva, inseamna pastrarea doar a structurii de metal greu si in rest totul este tramvai nou”, a precizat primarul Nicolae Robu.

Edilul sustine ca un tramvai reabilitat va costa 480.000 de euro, pretul scazand in urma licitatiei de la 650.000 de euro. Autoritatile locale vor sa renoveze 30 de mijloace de transport pe sine, insa in prima faza se va face doar unul, care, promite Robu, va circula in Timisoara pana la sfarsitul anului.

„Prin competitie, prin licitatie electronica, pretul a ajuns in final sa fie 480.000 de euro per tramvai. La inceput facem unul si nu suntem obligati sa mergem pana la 30. Contractul este unul cadru, pe 4 ani, si noi putem sa reabilitam de la minim unul pana la maxim 30 de tramvaie in cadrul acestui contract. Daca vom fi multumiti si timisorenii vor fi multumiti de primul tramvai pe care il vom reabilita, atunci vom da comanda pentru mai multe. Dar ne costa 480.000 de euro. Un tramvai cu toate acest functionalitati nu-l poti cumpara fara vreo 2 milioane de euro in orice caz. Deci nu se poate compara pretul. In cateva luni se va reabilita primul, in anul 2014. Nu va pot spune cu precizie cand va circula, pentru ca nu a fost un termen ferm pentru primul tramvai”, a declarat primarul.

Suma pusa la bataie de Primaria Timisoara pentru reabilitarea a 30 de tramvaie a fost de 85 de milioane de lei, adica aproape 19 milioane de euro. Carcotasii spuneau ca cu acesti bani, in loc sa se reabiliteze 30 de tramvaie, mai bine s-ar fi cumparat 30 de vehicule pe sine noi. Tramvaiele care vor suferi modificari sunt aflate in circulatie de aproape jumatate de secol. Au fost aduse in capitala Banatului dupa Revolutie.

In urma reconditionarii, fiecare tramvai va fi dotat cu cate 6 camere video, incalzire in scaune, climatizare, internet WiFi, instalatie de sonorizare, scaune noi. In parcul Regiei Autonome de Transport in Comun se afla 93 de tramvaie, din care doar 60 sunt scoase zilnic pe traseu.

CITESTE SI: Reparam 30 de tramvaie batrane cu banii cu care cumparam 20 nou-noute! S-a incheiat licitatia la Timisoara. 2 firme in competitie

Exit mobile version