Opinia Timisoarei

Restrictii de circulatie pe Autostrada Vestului, langa Timisoara. Se finalizeaza pasajul si nodul rutier de la noua descarcare de pe A1

TIMIȘOARA. Se va circulă cu restricții pe autostrada Timișoara – Arad, mai multe zile.

CITESTE SI: Cea mai indrazneata vulpe din Timisoara. S-a plimbat prin Piata Operei. VIDEO

De luni, 12 mai, vor începe o serie de intervenții la nodul rutier și pasajul din zona conexiunii cu viitoarea descărcare de pe A1 spre Timișoara, la Sanandrei.

Începând din 12 mai, se va circula cu restricții pe autostrada #A1, Arad – Timișoara, pe sectoarele cuprinse între km 505+575 – 509+200 (sensul Timişoara – Arad) și km 510+000 – 507+375 (sensul Arad – Timişoara).
Aceste restricții sunt necesare pentru finalizarea lucrărilor la nodul rutier și pasajului din cadrul proiectului Drumului de Legătură dintre autostrada A1 și DN 69„, transmit reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timișoara.

În ultimele săptămâni a fost turnat asfalt pe mai multe porțiuni din viitorul drum de legătură între Autostrada Vestului și Timișoara, la Sânadrei.

Pe unele segmente s-a așternut mixtură asfaltică (strat e legătură și strat de baza), iar pe altele au continuat umpluturile din balast, umpluturile din pământ și realizarea fundațiilor de balast și agregate naturale stabilizate cu liant hidraulic.

Lucrările la podețe se apropie de finalizare, iar cele la poduri și pasaje au trecut de 80% realizare.

 

Șoseaua ar putea fi gata la sfârșitul verii, așa cum s-a angajat prin contract antreprenorul ARL Cluj (Strabag).

***

Vă reamintim, la momentul rezilierii vechiului contract cu italienii de la Todini pentru această șosea, stadiul lucrărilor era de aproximativ 25%.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu declara, în vara anului trecut, la semnarea contractului cu noul antreprenor desemnat prin licitație, că ARL Cluj (Strabag) e o companie serioasă și că nu are emoții că șantierul nu va fi încheiat la timp.

În septembrie 2023, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, rezilia contractul cu italienii de la Todini, după o serie de amenințări și păsuiri. Decizia a fost luată „din cauza incapacității financiare de gestionare a contractului de către antreprenorul Todini Costruzioni Generali S.p.A., lipsa utilajelor și dotărilor suficiente pentru asigurarea unui ritm de execuție corespunzător, lipsa personalului cheie și a personalului muncitor”.

A fost organizată o nouă licitație, iar ARL Cluj – Strabag a preluat noul contract în iulie 2024. A fost făcută expertiza lucrărilor, iar la începutul toamnei s-a apucat de treabă.

Traseul drumului de legătură începe cu 300 m înaintea intersecției existente, dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier și se dezvoltă pe direcția Nord-Est, spre Autostrada A1. Va avea o lungime de aproximativ 10 km.

Clasa tehnică a drumului de legătură este II, iar viteza prevăzută în proiect pentru acest drum este de 100 km/h.

Drumul, cu câte 2 benzi pe sens, care va porni de la intersecția cu Sânandrei, va fi, practic, a treia descărcare de pe autostrada către Timișoara, după Remetea și Giarmata. Vor tranzita noua legătură între 25.000 și 29.000 de mașini, conform estimărilor din proiect.

Exit mobile version