Promisiunea ministrului Transporturilor: doua loturi din autostrada Lugoj – Deva vor fi gata pana la toamna. Razvan Cuc scoate dronele

Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a fost prezent in judetul Hunedoara, pentru a verifica stadiul lucrarilor pe loturile 3 si 4 ale autostrazii Lugoj-Deva.

Dupa ce in 2017 sustinea ca lotul 4 va fi gata pana la finalul acelui an, Razvan Cuc arata acum cu degetul inspre constructori. Potrivit oficialului, la inceputul toamnei ambele loturi vor fi date in folosinta.

CITESTE SI: Banda de talhari ne duce in lumea gri a totalitarismului. Sa fim alaturi de magistratii ce sunt impotriva ordonantelor care supun Justitia! Timisoara, chemata in strada 

Lotul IV are un progres de 95%. Acolo a fost o problema la acel versant care trebuia consolidat. Antreprenorul ne-a asigurat ca va fi dat in folosinta in luna august, dar va fi finalizat inainte de luna august acel tronson. Lotul III are un progres fizic de 93%, iar termenul primit de la constructor este luna iunie 2019. Am oprit in mai multe puncte despre care stiam ca au fost sensibile, a fost o cedare de terasament, au mai fost niste decopertari facute la anumite pozitii kilometrice. Am vazut ca s-au remediat. in cazul in care constatam ca vor exista probleme de calitate, cu siguranta domnul director Neaga va aplica o clauza prin care vom prelungi garantia, astfel incat sa ne asiguram ca antreprenorul va remedia, daca vor aparea, anummite probleme. Ma intereseaza ca aceste firme care incaseaza sume foarte mari sa faca lucrari de calitate, pentru ca in ceea ce privesc termenele m-am convins, nu s-au tinut niciunul de promisiune”, spune Razvan Cuc, ministrul Transporturilor.

Potrivit ministrului, vizitele pe santiere vor fi saptamanale, pentru ca, sustine el, finalizarea acestor loturi este o prioritate. Acesta sustine ca de saptamana viitoare constructorii vor fi verificati cu dronele CNAIR, iar in fiecare week-end el va prezenta presei imagini cu stadiul lucrarilor.

CITESTE SI: Peste 300 de familii din Timisoara vor plati mai putin pentru caldura. Unda verde la anveloparea a 10 blocuri, cu fonduri UE 

Cred ca cu toti trebuie sa fim informati despre starea infrastructurii din Romania. si vizitele mele au rolul lor pe santiere, dar mi-am propus si i-am spus si domnului director Neaga ca de saptamana viitoare vreau sa vad ridicate dronele de la CNAIR, care au fost achizitionate in 2017, oamenii care sunt deja trimisi pe santiere de la unitatile de Implementari Proiecte, care vor monitoriza din teren, iar eu, incepand din 23 martie, in fiecare week-end, voi avea cate o ora in care voi prezenta starea infrastructurii. Constructorii nu mai pot gasi nicio scuza, sa ne spuna noua ca nu pot duce la bun sfarsit ceea ce si-au asumat. Daca am sa vad o reticenta si o nemmobilizare, vom lua masurile care se impun. Nu vreau sa amenint de acum, de la inceputul mandatului, dar de prea mult timp s-au facut multe promisiuni si tot timpul s-au gasit scuze. Ba ca avem o pestera de lilieci, ba ca trebuie sa facem viaducte pentru mamifere mari, ba ca s-a trezit nu stiu ce ONG, care mai inventeaza nu stiu ce problema pe un coridor de autostrada. in cazul nostru, pe loturile in executie, nu mai avem nicio problema. I-am spus si antreprenorului de pe lotul 4 ca ma bucur sa vad ca avem un zid de sprijin in locul pesterii de lilieci. Dar nu mai au nicio scuza, ori cheltuie banii, ori terminam cu lucrarile pe care le au in Romania, le reziliem contractul, dupa care intra pe lista neagra. Sunt firme care lucreaza pe sute de milioane de euro. In conditiile in care tot vad ca se prelungesc termene, vin cu tot felul de amanari… Acum nu mai au cu ce sa vina, decat cu kilometri de autostrada finalizati”, a mai spus ministrul.

Sursa: ziardehunedoara.ro

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Si-ntr-un pom cânta un pastrav. Faptul ca numai cand ajungi cu drumul undeva afli ce e de fapt acolo arata o munca de documentare si proiectare facuta impecabil, din birou, de o firma abonata si cotizanta. Pe langa lucrari ar trebui sa se mai vada si niste plati, nu inventii de ultim moment si ultimatumuri de nulitati – faceti si drum de la tata din curte pana la autostrada, cu proiect cu tot, si va incadrati in pret, ca noi oricum n-avem bani de infrastructura. Dar cand (nu sunt suficient de optimist sa spun „daca”) nu vor fi gata segmentele, iar va urma o rocada de ministri – incompetenta totala vine la pachet cu flexibilitate totala.

  2. Citind articolul (ceva de tipul „Povestiri cu final neasteptat”) imi pun intrebarea daca este sigur ca este vorba de toamna anului 2019 ??? Cred ca lucrarile trebuiau sa se fi terminat cam demult!
    Doamne fereste sa vina o „calamitate” peste Romania (vezi cutremur >7.4 Richter, lucru de care se discuta tot mai mult la diferite posturi TV), ca termenele vor trece dincolo de 2030!