Opinia Timisoarei

Prima bucata din Autostrada Timisoara-Lugoj e gata, dar soferii nu se pot folosi de ea, pentru ca autoritatile l-au asteptat pe Ponta sa taie panglica! FOTO!

TIMISOARA. Primul lot din autostrada-record, care a fost finalizata cu circa 6 luni inainte de termen, mai exact Autostrada Timisoara-Lugoj, este gata, au fost trasate marcajele, au fost montate indicatoare, dar nici urma de sofer. E pustie!

Soferii nu se pot folosi de primul lot din Autostrada Timisoara-Lugoj, de 9,5 kilometri, desi drumul este finalizat. Motivul este ca autoritatile locale si cele judetene l-au asteptat pe premierul Victor Ponta sa dea drumul circulatiei. Numai ca Ponta a anuntat, transant, ca nu va face deplasarea la Timisoara pentru nici 10 kilometri de autostrada. Aceasta dupa ce mai multe publicatii au facut haz pe seama intentiei sale de a taia panglica la 9,5 km, sustinand ca pana si Boc a inaugurat distante mai mari. Ca sa nu fie ridiculizat din nou, premierul nu mai vine pe autostrada, asa cum programase cu multa vreme inainte.

Autostrada cainilor vagabonzi

Oricum, pana sa patrunda soferii pe noua sosea, cainii par a fi stapani. La o scurta vizita pe tronsonul de 9,5 kilometri pot fi observate haite de caini care circula nestingheriti pe o autostrada ce pare a fi numai a lor.

Cei 9,5 kilometri de autostrada dintre Timisoara si Lugoj, care reprezinta primul tronson, au fost finalizati cu circa sase luni inainte de termenul fixat pentru aprilie 2013.

Valoarea primului tronson al Autostrazii Timisoara-Lugoj este de 210.369.462, 74 lei (fara TVA), din care contributia Uniunii Europene este de 178.814.043,33 lei, iar contributia Guvernului Romaniei este de 31.555.419,41 lei.

Pe tronsonul de 9,5 kilometri de autostrada s-au construit patru poduri si sase pasaje, dar si un nod rutier.

Lucrarile la acest prim tronson au inceput in octombrie 2011.

Autostrada Timisoara-Lugoj are o lungime totala de 35,125 de kilometri, iar valoarea totala a proiectului este de 1.421.992.279 lei.

Autostrada Timisoara-Lugoj va face parte din coridorul IV Pan-European, menit sa asigure conexiunea dintre statele membre ale Uniunii Europene si cele aderate dupa 2004 si 2007. Traseul coridorului este Dresden – Nurnberg – Praga – Viena – Bratislava – Gyor – Budapesta – Arad, apoi se ramifica in doua: Timisoara – Deva – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Constanta si Timisoara – Drobeta Turnu Severin -Vidin – Sofia – Salonic.

Exit mobile version