Opinia Timisoarei

Primele autobuze electrice galbene din Turcia ajung la Timisoara in cateva zile, Primaria a reusit sa termine Studiul de Fezabilitate pentru platforma unde sa-si incarce bateriile si sa parcheze. Urmeaza licitatia pentru amenajare

TIMISOARA. Asa cum opiniatimisoarei.ro va anunta in premiera, primele 4 autobuze electrice noi Karsan, din lotul de 44 ce sunt fabricate in Turcia pentru Timisoara, ajung cel tarziu intre Craciun si Revelion, insa primaria nu a amenajat inca platforma de garare unde vor fi instalate si parte dintre statiile de incarcare pentru mijloacele de transport.
Aceasta desi Ministerul Dezvoltarii, care a derulat cu fonduri europene proiectul pentru Timisoara, a anuntat producatorul inca din august 2021 si tot atunci a semnat contractul si primaria.

CITESTE SI: Noile autobuze electrice pentru Timisoara nu mai sunt violet, culoarea orasului. Primele imagini cu mijloacele de transport care vor ajunge la Timisoara pana la sfarsitul anului 

Pentru noile autobuze trebuie amenajata platforma speciala de garare, unde sa isi si incarce bateriile, insa abia acum a fost finalizat Studiul de Fezabilitate pentru aceasta, iar documentatia va fi supusa aprobarii Consiliului Local.

Platforma, unde trebuie instalate si o parte dintre statiile de incarcare, urmeaza sa fie construita in incinta depoului STPT din Dambovita. Aceasta va fi prevazuta cu copertine si un post de transformare, dar ar putea fi montata si o centrala fotovoltaica pentru economisirea curentului electric.

Conform Studiului de Fezabilitate, in Dambovita, pe platforma, vor functiona 44 de statii de incarcare lenta si 4 de incarcare rapida.
Alte 11 statii de incarcare rapida pentru autobuzele electrice Karsan vor fi montate in oras, dupa cum urmeaza:
– Calea Sagului – 3 statii
– Calea Buziasului – 2 statii
– Calea Stan Vidrighin (depou STPT) – 1 statie
– Strada Traian Grozavescu – 2 statii
– Strada Oituz – 2 statii
– Strada Paul Morand – 1 statie

Toate cele 44 de autobuze electrice turcesti urmeaza sa ajunga la Timisoara in 2023.

Acestea vor inlocui, pe rand, actualele autobuze clasice cu motoare Diesel de pe traseele: 13, 21, 33, 40, El, E2, E3, E4, E7, E8, M22, M35, M44.

Studiul de Fezabilitate „Lucrari de energoalimentare a statiilor de incarcare, retea de alimentare locala si platforma de garare pentru autobuze electrice” va fi supus votului consilierilor locali in urmatoarea sedinta in plen.

Odata aprobata documentatia, municipalitatea va trebui sa lanseze licitatia pentru gasirea unei firme care sa proiecteze si sa amenajeze platforma pentru autobuzele electrice noi.

Pana la acel moment, insa, pentru a putea incarca primele mijloace de transport, care vor sosi in urmatoarele zile la Timisoara, angajatii STPT au instalat provizoriu in Dambovita 10 statii dintre cele 18 livrate deja.

Va reamintim, cele 44 de autobuze electrice pentru Timisoara, avand fiecare lungimea de 18 metri, costau initial 162,3 milioane de lei cu tot cu TVA, impreuna cu 15 statii de incarcare rapida si 44 de statii de incarcare lenta. Pretul a ajuns in aceasta toamna la peste 193 de milioane lei cu TVA, adica aproximativ 40 de milioane de euro.

Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei a inceput demersurile pentru cumpararea lor pe bani europeni inca din februarie 2019, in baza documentatiei intocmita de administratia Robu.

In vara lui 2021, in august, a fost anuntat castigatorul licitatiei, firma Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret AS din Turcia, si a fost semnat contractul cu Primaria Timisoara.

Zilele trecute, primarul Dominic Fritz a anuntat ca a decis ca noile autobuze sa fie galbene, si nu violet, asa cum sunt celelalte mijloace de transport din Timisoara de multi ani.

 

 

 

Exit mobile version