Opinia Timisoarei

Primele 2 tramvaie ale Timisoarei au intrat in reabilitare. Nicolae Robu: Vor fi elegante, comode si nu vor zburda hotii prin ele

TIMISOARA. Tramvaiele second-hand ale Timisoarei au ajuns pe mainile aradenilor si ale moldovenilor. Vorbim despre primele doua mijloace de transport pe sine, care au intrat deja in depourile firmelor care au castigat licitatia pentru reabilitarea acestora. Unul e la Arad, iar altul e la Pascani. Vom circula cu ele abia in toamna insa, dezvaluie primarul Nicolae Robu. Cum vor arata dupa o investitie de aproape 1 milion de euro? Tot edilul ne povesteste.

Daca in luna mai primarul spunea ca un singur tramvai intra in proces de refacere, acum sustine ca doua tramvaie primite de la nemti dupa Revolutie au luat drumul reabilitarii. E nevoie insa de cateva luni pentru reabilitarea acestora.

„Doua tramvaie au fost preluate in vederea reabilitarii in baza contractului pe care il aveam semnat cu parteneriatul dintre cele doua firme – Electroputere VFU Pascani si Astra Vagoane Calatori Arad – unul si unul. Au fost preluate in 11 iunie si se lucreaza la reabilitarea lor. Desigur ca pentru primele exemplare procesul de reabilitare este de durata mai lunga, pentru ca se impune realizarea de asa numite SDV-uri, de diverse scule, dispozitive si verificatoare specifice. Dupa ce sunt reabilitate primele, urmatoarele vor merge mai repede. In toamna vor fi gata, dar nu avem un termen foarte ferm. In mod normal, dureaza 3-4 luni reabilitarea, la primul exemplar. In continuare se poate realiza o reabilitare intr-o luna”, a explicat, marti, primarul Timisoarei.

Edilul-sef al orasului sustine ca parteneriatul de firme care a castigat licitatia este unul serios si ca lucrurile vor merge struna dupa ce sunt reabilitate primele doua tramvaie.

„Vor arata ca niste tramvaie noi, pentru ca din tramvaiele vechi nu se pastreaza decat rotile si osiile. In rest, absolut totul este de tramvai nou. Vor fi cu incalzire la fiecare scaun, cu climatizare, vor fi elegante, comode, vor avea internet, o multime de camere video incat hotii sa nu mai poata sa zburde prin ele. Absolut tot ce exista intr-un tramvai nou va fi si in aceste tramvaie reabilitate, numai ca pretul este de 4 ori mai mic decat al unui tramvai nou cu aceleasi caracteristici”, a declarat Robu.

480.000 de euro costa reconditionarea unui singur tramvai, Primaria Timisoara urmand sa aloce 3,3 milioane de euro pentru reabilitarea a 7 dintre garniturile batrane aflate acum in circulatie.

Intrebat de ce nu au fost incepute lucrarile pana acum, in conditiile in care licitatia a fost finalizata la mijlocul lunii aprilie, primarul a gasit imediat scuze pentru firmele castigatoare.

„Nu cunosc alte detalii, stiu ca RATT a purtat discutii cu cele 2 firme si s-au facut toate pregatirile in vederea inceperii lucrarilor. Trebuie sa ne gandim ca in acest domeniu nu poti sa tii, daca esti firma serioasa, standuri goale asteptand sa iti vina un nou tramvai la reabilitat. E nevoie de un anumit interval de timp pana cand se disponibilizeaza atelierele, standurile pentru a incepe noi lucrari”, a conchis Robu.

Ramane de vazut cand vor fi scoase pe strazi primele doua tramvaie reabilitate ale Timisoarei si pe ce linii vor fi puse sa circule.

In urma reconditionarii, fiecare tramvai va fi dotat cu cate 6 camere video, incalzire in scaune, climatizare, internet WiFi, instalatie de sonorizare, scaune noi. In parcul Regiei Autonome de Transport in Comun se afla 93 de tramvaie, din care doar 60 sunt scoase zilnic pe traseu.

CITESTE SI:

Tramvaiele second-hand ale Timisoarei, modernizate la Arad. Cand ne vom plimba cu primul tramvai reconditionat?

S-a decis cine reabiliteaza tramvaiele Timisoarei: 500.000 de euro costa bucata. Cand circula primul?

Exit mobile version