Primaria Timisoara habar nu are cum sa rezolve problema spatiului in scolile din oras, dupa suplimentarea claselor pregatitoare. Parintii sunt revoltati

TIMISOARA. Prima etapa de inscriere a copiilor in clasa pregatitoare s-a finalizat, iar in judetul Timis s-au format peste 20 de clase pregatitoare, mult mai multe decat erau preconizate.

Cum numarul de clase s-a suplimentat in scolile din Timis, cea mai spinoasa problema in momentul de fata o reprezinta spatiul, lucru ce trebuie rezolvat pana in toamna.

299 de clase zero trebuie ocupate si completate la nivelul judetului, la finalul procesului de inscriere. Este vorba de 7.475 de locuri, 4.744 de copii inscrisi din circumscriptie si 923 din afara circumscriptiei. La toate aceste se adauga 1.808 locuri care au ramas libere.

La Timisoara avem 18 clase pregatitoare suplimentate, majoritatea la scolile bune din oras.

Cum spatiu nu exista, dar nici nu se cauta vreo solutie reala, se va ajunge din nou in situatia mutarii dupa-amiaza a anumitor clase din anii mai mari, care invata de dimineata, lucru care nu este deloc pe placul parintilor.

Dar cine rezolva totusi problema spatiilor din scoli? Inspectoratul Scolar Judetean Timis arata cu degetul inspre Primarie, in timp ce Primaria ridica din umeri.

„Prima etapa de inscriere in clasa pregatitoare este clara. Daca nu incap toti in salile de dimineata, este de inteles ca anumite clase vor trebui sa vina dupa amiaza. Daca parintii vor sa protesteze, atunci sa protesteze. E dreptul fiecarui parinte sa faca asta daca are nemultumiri. La fel de suparati vor fi si cand copiii lor vor ajunge in clasa a V a sau a VI a si vor trebui sa mearga de dupa amiaza. Legea spune ca fiecare scoala este obligata sa scolarizeze elevii aflati in circumscriptie, acestia nu pot fi refuzati. Daca ar fi inscrisi doar elevii aflati in circumscriptie, nu ar fi probleme. Este clar ca nu clasa pregatitoare va ramane de dupa amiaza, ca atare nu acei parinti se vor supara. Ei se vor supara peste patru ani de zile cand va sosi momentul ca elevul sa mearga de dimineata”, spun reprezentantii ISJ Timis.

De cealalta parte, primarul Nicolae Robu spune ca ar trebui sa existe o competitie intre elevii care se inscriu in numar mare la una din scolile de elita din oras, pentru ca primaria nu va putea gasi o solutie in privinta spatiilor in care sa invete elevii.

Este o politica gresita impusa de Inspectoratul Scolar pe aceasta tema. Nu avem cum sa rezolvam aceasta problema, noi nu putem sa transformam reteaua scolara a Timisoarei in trei licee. Cei ce iau deciziile ar trebui sa se gandeasca si la faptul ca, printr-o asemenea politica, va scadea nivelul scolilor respective. Aceste scoli au fost scoli de elita atata vreme cat au lucrat cu un numar rezonabil, adecvat, de elevi, prin prisma capacitatii de scolarizare. Atunci cand nu se respecta capacitatea de scolarizare, se pot face competitii pentru selectie, atunci cand capacitatea de scolarizare nu este satisfacuta. Am discutat in principiu, mai demult, sa avem grija, pentru ca oricat ne straduim noi sa facem program numai de dimineata, daca numarul de clase la anumite scoli, la anumite licee, creste foarte mult, iarasi se va ajunge la program de dupa-amiaza. Va fi imposibil sa gasim alte spatii. Unde sa extindem, de exemplu, Liceul C.D. Loga? Nu avem spatiu pentru noi constructii in zona. Nu poti sa distribui o scoala ca aceasta”, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Nicolae Robu.

In timp ce Inspectoratul Scolar si Primaria Timisoara se vad incapabile sa gaseasca o solutie pentru elevii din scolile de elita ale orasului, acolo unde s-au suplimentat clasele din cauza numarului mare de elevi inscrisi, parintii aproape ca sunt disperati cand se gandesc ca micutii lor vor avea un program infernal.

Sunt mama unui copil de lasa a IV -a de la Pedagogic. La anul, intr-a V-a cu siguranta copilul meu va invata la anul dupa amiaza, lucru care ma nemultumeste si asta pentru ca s-au suplomentat numarul de clase zero. M-am gandit chiar sa il mut la Loga unde se invata numai de dimineata, doar ca nici acolo nu am siguranta ca lucrarile de la cladirea liceului se vor termina pana in toamna. Or, acum, copiii invata in celalalt capat al orasului”, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro, mamica unei eleve de la Pedagogic.

Si la noi este o situatie asemanatoare cu cea de la Pedagogic. Deja de cativa ani, multi copii de clase primare si de gimnaziu au ajuns sa invete dupa-amiaza din cauza haosului creat de suplimentarile de clase. Eu ii inteleg pe toti parintii ca isi vor copiii la scoli bune, dar inchipuiti-va un elev de clasa a IV-a care ajunge acasa rupt de oboseala la ora 7 seara si trebuie sa se apuce de invatat. De doi ani primaria ne promite ca reabiliteaza cladirea fostei scoli generale nr. 22 de pe Doja. Lucrarile bat pasul pe loc si si, si daca maine ar fi gata, tot nu ar putea sa acopere necesarul de spatii pentru ca toti elevii sa invete de dimineata”, a spus o alta mamica.

Cele mai multe clase au fost suplimentate la Pedagogic (4 clase) si la Moisil (3 clase).

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. si care-i, ma rog, legatura liceului CD Loga cu toata povestea asta? CD Loga nu are ciclu primar, scolarizeaza doar 2 clase in gimnazial, nu are ore dupa-amiaza.
    poate dl. primar ar trebui sa mai coboare de prin inaltele lui sfere inainte de a realiza afirmatii gratuite.

    cat despre falsa problema cu „circumscriptiile arondate”, se cam stie… o viza de flotant, si brusc te afli in „zona buna” a orasului. e chiar o afacere prospera, pare-se…

  2. Ce ar fi ca Liceul Ana Aslan sa se extinda prin achizitionarea de primarie a cladirii de langa si, pur si simplu, sa fie mutate clasele primare, respectiv o parte din clasele gimnaziale de la Pedagogic. Liceele de elita, in special cele aflate in zone cu mai multe scoli, nu ar mai trebui sa aiba scoala primara si doar un numar fix de clase gimnaziale in care sa se intre pe baza evaluarilor (din clasele 2 si 4)