Opinia Timisoarei

Primaria Timisoara, dispusa sa plateasca aproape 17 milioane de euro unei firme de dezinsectie si deratizare. A lansat licitatia

TIMISOARA. Dupa ce toata vara i-a lasat prada tantarilor pe timisoreni, in conditiile in care vechiul contract de dezinsectie si deratizare a expirat inca din luna mai, iar primaria n-a reusit sa organizeze in timp util licitatia pentru a incredinta acest serviciu, si a facut doar cateva stropiri anemice, majoritatea de la sol, acum municipalitatea lanseaza procedura.

CITESTE SI: Administratia Fritz pierde peste 100 de milioane de lei bani europeni. Zeci de proiecte sunt abandonate sau nu sunt finalizate la timp la Timisoara 

Administratia Fritz este dispusa sa plateasca aproape 17 milioane de euro unei firme care sa se ocupe de starpirea tantarilor, capuselor si viespilor, dar si a soarecilor si sobolanilor in urmatorii 5 ani.

Conform anuntului postat in Sistemul de Achizitii Publice, Primaria Timisoara ar putea cheltui pentru serviciile de dezinsectie si deratizare 68.924.479 lei fara TVA (82.020.130 lei cu TVA), adica 16,7 milioane de euro cu TVA. 

Contractul cu Coral Impex, firma care s-a ocupat de aceasta activitate in ultimii 4 ani, pana in mai 2023, a costat municipalitatea aproape 3 milioane si jumatate de euro.

Valoarea activitatilor de deratizare, dezinsectie si dezinfectie in Timisoara, in perioada 2019 – 2022, a fost:
a) Primul contract subsecvent -3.737.052,33 lei
b) Al doilea contract subsecvent – 3.954.109,86 lei
c) Al treilea contract subsecvent – 4.129.212,20 lei
d) Ultimul contract subsecvent din acordul cadru – 4.608.231,06 lei.
Adica aproape 3 milioane si jumtate de euro cu TVA.

Acestora li s-au adaugat cele trei stropiri de la sol din iunie, iulie, august si octombrie, comandate de administratia Fritz dupa expirarea contractului cu Coral Impex, respectiv una din avion in final de septembrie. Aceasta intrucat, potrivit unei clauze, se pot prelungi serviciile cu inca 90 de zile, daca nu a fost iscalit un contract nou.

In documentatia intocmita acum de Primaria Timisoara si aprobata in Consiliul Local inca din luna mai, pe langa conformitatea substantelor folosite de firma ce va fi aleasa si asigurarea utilajelor si a angajatilor de care este nevoie, este prevazuta frecventa cu care vor trebui sa se faca operatiunile de dezinsectie si deratizare, respectiv cel putin o data pe luna vreme de 7 luni prin oras, dar si la sediul primariei si punctele sale de lucru, in parcuri, scuaruri, spatii verzi, la Padurea Verde, perdelele forestiere, canalul Bega, in locurile de joaca.

Dincolo de tantari si muste, este prevazuta desinsectia pentru combaterea capuselor care se va face punctual in sezonul specific de aparitie a acestora (lunile aprilie – mai, respectiv septembrie – octombrie) sau in cazul focarelor aparute, dar si o actiune impotriva viespilor (identificare cuiburi, combatere infestare), care se va face punctual in functie de necesitati, in urma sesizarilor.

Dezinsectia cu avionul se va face de cel putin 2 ori pe an, iar toate actiunile, fie de la sol, fie din aer, vor trebui realizate noaptea, in intervalul orar 22.30 – 4.30.

Societatile care se vor inscrie in cursa, potrivit caietului de sarcini si calculelor primariei, trebuie sa aiba minim 52 de operatori care sa asigure operatiunile in teren, toti agenti DDD, calificati si atestati.

Firmele interesate sa preia acest serviciu isi pot depune ofertele pana in 5 decembrie.

Exit mobile version