Primaria Timisoara cere Ministerului Transporturilor sa preia santierul Centurii ocolitoare de Vest. Si Consiliul Judetean vrea acelasi lucru

TIMISOARA. Primaria Municipiului Timisoara a transmis Ministerului Transporturilor un memoriu prin care solicita preluarea executiei lucrarilor la Centura de Vest Timisoara, impreuna cu finantarea aferenta. Si Consiliul Judetean Timis si-a anuntat intentia de a prelua aceasta lucrare de infrastructura, dupa ce ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anuntat ca isi doreste o descentralizare a unor lucrari.

CITESTE SI: Preluarea de catre Consiliul Judetean Timis a pistei de biciclete de pe malul Begai, impotmolita la Cadastru

Solicitarea vine in contextul in care 95% din traseul Centurii de Vest este pe teritoriul administrativ al Timisoarei.

Proiectul centurii se afla acum la stadiul de studiu de fezabilitate si in decembrie a fost aleasa varianta finala de traseu (de la iesirea spre Utvin pana la iesirea de pe Calea Aradului, la MAHLE Romania). Primaria a fost implicata in consultarile legate de viitorul traseu inca de la inceput si propunerile venite din partea noastra au fost preluate aproape integral de catre CNAIR si minister cu privire la alegerea variantei finale de traseu.

In urma acestor discutii, Primaria Municipiului Timisoara a reusit sa obtina corelarea proiectului Centurii de Vest cu cel al Noii Radiale de Vest Timisoara. Aceasta ar deveni a 7-a radiala a orasului, pe langa Lugojului, Buziasului, Sagului, Gheorghe Lazar, Torontalului, Aradului si Sever Bocu.

In momentul de fata, Centura Nord Timisoara este realizata integral, iar Centura Sud in proportie de aproximativ 44%.

Recent, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anuntat, la Timisoara ca isi propune sa descentralizeze unele lucrari de infrastructura, in sensul ca acestea sa fie preluate de autoritatile locale sau judetene si sa fie realizate cu bani de la Ministerul Transporturilor.

Presedintele Consiliului Judetean Timis, Alin Nica, anuntase si el ca isi doreste ca institutia pe care o conduce, sa preia acest santier.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Poate asa se va termina si centura asta de ocolire,Ca daca este dupa SPECIALISTI DONIMIC FRIG SI LASCAU 3 NOAPTEA ar fi terminat lucrarea peste vreo 10-15 ani.Ca daca bucata aceia din B-dul Cetati trebuie 2,5 ani ?Ca mai trebuiau sifonati ceva bani pentru studi si para studi,angajeri de vreo 10 SPECIALISTI din USR si atunci se apucau de lucru si ar fi constatat ca nu mai au bani pentru lucrare si guvernul ii saboteaza si nu dau bani ca bani se duceau pe procese pierdute,amenzi de tot felul festivale gay si lesbe

  2. daca preia C.J. si se lucreaza ca la largirea la 4 benzi a drumului spre autostrada, mai bine lipsa.

    • Dar dece nu spui din vina cui se lucreaza cum se lucreaza la largirea la 4 benzi a drumului.Cine sa incapatinat sa scoata linia de troleibuze intre Calea Lipovei si Dumbravita nu cumva ADORATUL TAU DE DONIMIC FRIG

      • Mai incet cu pianul pe scari, pe portiunea de la centura spre autostrada tot din cauza stalpilor nu se lucreaza ?

  3. Dar a saptea radiala are un nume? Nu se poate preciza care este si de unde pana unde merge?

    Ar fi bine daca s-ar sincroniza inca odata Fritz cu Nica si cu Grindeanu si sa prelungeasca radiala a saptea pana la Sanmihaiu Roman intersectandu-se bineinteles cu centura de vest printr-un sens suspendat peste centura sau radiala suspendata peste sens (avand in vedere ca este nevoie si de un pasaj CF al radialei in zona).

  4. Si au dat seama ,pana la urma, ca ii depaseste aceasta lucrare !