Primaria Timisoara ar putea rezilia contractul cu constructorul de la Pasajul Solventul. Bate vantul pe santierul care trebuie sa se incheie intr-un an si jumatate. Foto

TIMISOARA. Pasajul Solventul trebuie sa fie gata in ianuarie 2024. De la Craciun si pana acum s-au facut doar organizarea de santier si cateva sapaturi pentru relocarea de utilitati.

CITESTE SI: Modernizarea Garii de Nord la Timisoara, poate din toamna. Dupa aproape 7 luni de blocaj, e nevoie de reactualizarea documentelor si o noua autorizatie de constructie

La jumatatea lunii decembrie 2021, Primaria Timisoara a predat amplasamentul catre antreprenorul care trebuie sa construiasca Pasajul Solventul, pe sub 10 linii de cale ferata, aceasta dupa ce contractul fusese semnat inca din septembrie 2020 cu asocierea formata din Spic Internazionale (lider/ Italia) Pod-Proiect (Iasi)- Sylc Con Trans (Arad), cu alti 7 subcontractori. Cu alte cuvinte, in total, 10 firme ar trebui sa lucreze pentru amenajarea Pasajului Solventul.

Suntem si noi nemultumiti de modul in care lucreaza antreprenorul. Am avut mai multe intalniri si discutii. Intelegem ca lucrarea e complexa si dificila, dar ne asteptam la mai multa seriozitate. Noi, ca primarie, le acordam tot sprijinul. Au nevoie sa se mobilizeze si sa arate seriozitate.

Am avut si saptamana trecuta o intalnire, iar, daca in vara asta constructorul nu da semmne ca vrea sa execute aceste lucrare, atunci ne vom folosi de toate parghiile pentru a gasi un contructor care sa vrea sa faca lucrarea„, a spus pentru opiniatimisoarei.ro Ruben Latcau, viceprimarul Timisoarei.

Cu alte cuvinte, municipalitatea ameninta cu rezilierea contractului, pentru ca apoi sa caute o alta firma care sa se ocupe de aceasta lucrare de infrastructura foarte asteptata de timisoreni, care costa aproape 30 de milioane de euro.

In acest moment, Pasajul Solventul isi asteapta finantarea prin PNRR, altfel ar fi o povara prea mare pentru bugetul local. Viceprimarul sustine ca pana in acest moment administratia nu a facut vreo plata catre antreprenor.

Deocamdata, primaria nu a platit nimic, inca nu au emis prima factura. Ca sa emiti prima factura, trebuie sa si lucrezi ceva.

Ei au facut organizarea de santier, au inceput sa sape pentru relocarea de utilitati. Ar trebui sa inceapa lucrul la peretii mulati, apoi sa sape efectiv groapa, lucru pe care inca nu l-au facut„, a precizat pentru opiniatimisoarei.ro Ruben Latcau.

FOTO: Forum STPT

***

Pasajul Solventul urmeaza sa faca legatura intre Calea Bogdanestilor si strada Garii, pe sub liniile de cale ferata.

Conform proiectului, prin Pasajul Solventul va fi construita o linie de tramvai, amplasata pe axa drumului, care va face legatura intre linia de tramvai de pe Calea Bogdanestilor (aflata in curs de modernizare printr-un proiect pe fonduri europene) si o linie de tramvai noua pe strada Garii.

Documentele pentru demararea investitiei au fost semnate de reprezentantii Primariei Timisoara in 22 septembrie 2020, chiar sub pasarela pietonala din Ronat, ce traverseaza cele 10 linii de cale ferata din zona.

Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la sase, cate trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai.

Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri si o lungime de 87.

Lucrarile vor cuprinde:
– Executia unui pasaj rutier inferior, perpendicular pe axul caii ferate, care va face legatura intre Calea Bogdaneştilor şi strada Garii şi include: o platforma cu o linie cale pentru tramvai amplasata in mijlocul carosabilului; cate 2 benzi de circulatie pe sens de o parte şi de alta a platformei tramvaiului; trotuare pietonale si piste pentru biciclisti amplasate pe ambele parti. Pasajul va avea o lungime de traversare pe sub liniile de cale ferata de 65 de metri(10 linii cale) si o lungime totala de 87,10 metri.
– Amenajarea bretelelor carosabile la pasaj prin amenajarea strazilor Cassian Munteanu si Barierei in perimetrul pasajului-carosabil si trotuare, amenajarea Caii Bogdanestilor-carosabil la 4 benzi de circulatie, linii de tramvai, noi locuri de parcare si un sens giratoriu in intersectia cu strada Garii, amenajarea strazii Garii, prin refacerea partii carosabile la 4 benzi de circulatie rutiera si linii de tramvai.
– Refacerea si extinderea retelelor de utilitati, alimentare cu apa, canalizare, retea electrica pentru iluminat public si sustinerea liniei de contact pentru tramvai.
– Amenajarea a 5534 mp de spatii verzi.

Cat priveste finantarea pentru pasaj, primarul Dominic Fritz a anuntat ca-si pune nadejdea deopotriva in PNRR (Planul National de Redresare si Rezilienta) si in programul national Anghel Saligny, intrucat municipalitatea l-a inscris in ambele. Costurile totale pentru realizarea Pasajului Solventul sunt de 132.200.000 de lei, adica peste 26 de milioane de euro.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. 😴

    • bai eu asta nu inteleg….dupa un an afli ca nu au facut nimic? pai faci grafic de lucrari pe fiecare luna….nu a facut ce trebuie ii dai notificare si daca se repeta si luna urmatoare ii iei garantia (care se presupune ca ai pus-o in contract) si ii dai un picior in dos fara drept de a se mai inscrie la alte licitatii in timisoara….

  2. Toate contractele se reziliaza unul dupa celalalt, coincidenta? nu cred!

  3. sa vina Simonisa cu tata socru mare constructor 🙂

  4. Robu a semnat in 2020 contractul iar lui Fritz i-a luat peste un an sa predea amplasamentul… va dati seama cat au crescut preturile in acest timp. Fritz= ZERO.

    • Contractul era pentru proiectare+executie. Fritz a tras de ei sa vina cu proiectul. A durat un an de zile pana au venit desi trebuia in 6 luni. Lipseau ceva avize CFR. Poate trebuia reziliat de atunci?

    • amplasamentul se preda dupa ce se emite autorizatia de construire – care are nevoie de proiect , acord de mediu etc – chestii pe care le face proiectantul si cu care se prezinta la autoritati pentru aprobari. nu e de ajuns sa faca niste planse si apoi incep sa sape

  5. Vai s-amar. Primar incapabil, constructor de doi bani

  6. Hai ca e bine , inca un santier care va sta 10 ani …

  7. „peretii simulati”???
    Peretii la care se face referire se numesc pereti mulati, pentru ca se muleaza la malul de pamant dupa turnarea betonului.
    Simulare este ceeea ce se intampla la PMT.

  8. Pe care șantier în Timișoara nu bate vântul ?

  9. Bine ca au început prin a tăia 4 plopi de la capătul Căii Bogdăneștilor…Chiar nu puteau avansa lucrările din această cauză !…Niște D O B I T O C I !!!

  10. Asta vedem peste tot – proiecte de 2 lei, constructorii au probleme, nu pot lucra pentru ca nu li se rezolva partea birocratica, asa ca le pleaca muncitorii, cresc preturile, nu pot emite facturi, asa ca nu sunt platiti. Nu e vorba de cresterile de preturi , in mod normal contractele au clauze pentru a putea modifica anumite devize de cheltuieli daca se impune. Aceasta firma a facut un tunel similar ( la Bacau parca) , repede si bine.

  11. Lucru bine facut a la USR.Noi noua conducere din primarie sub baghetele magice ale lui DONIMIC FRIG si LASCA 3 NOAPTEA vrem sa facem treburile „A LA CARTE” nu proiecte facute pe genunchi,nu licitati trucate,nu bani Timisorenilor aruncati degeaba cum a facut vechea administratie.Se vede renovarea Gari de Nord le a trebuit 7(sapte)luni ca caute soluti sa se incadreze in sistemul arhitectural din capul lor de USR isti,pasajul asta va fi gata prin 2030 daca va fi gata?B-dul Cetati prin 2024 daca?Calea Bogdanestilor idem,calea Buziasului idem lucruri incepute cu partea DORSALA

    • Habar nu ai ce vorbesti ! La gara de nord au primit autorizatie in 2021. Apoi a venit constructorul si a cerut sa inlocuiasca piatra de pe fatada cu tabla ca e mai iesftin . De aia au cerut noua autorizatie de construire ( cea initiala era aprobata si se puteau apuca de lucru) . Primaria a cerut sa ramana fatada de piatra, nu de tabla, de aia au stat 7 luni , CFR si MT au incercat manevre . Dupa ce ca e urata, sa o mai imbrace si in tabla ?

      • Primăria Timișoara a emis, după luni bune, autorizația de construire pentru reabilitarea Gării de Nord
        STIRI JUDETUL TIMIS Adaugat: 07 Decembrie 2021
        Primăria Timișoara a emis abia acum autorizația de construire pentru reabilitarea Gării de Nord. Documentele necesare au fost depuse cu câteva luni bune în urmă, iar CFR a găsit constructor de mai bine de un an.
        Pentru eu USR ist

  12. Bate vântul și pe șantierul din buricul târgului, din plin centrul Timișorii: la Fântâna cu pești nu mai lucrează nimeni de anul trecut. Contractul de „reabilitare” a fântânii a fost câștigat de o firmă de apartament, JDA Construct SRL. Firmă cu răspundere limitată. A înhățat contractul cu prețul cel mai micv la licitație. Fântâna era OK când a fost preluată de JDA cu angajamentul că lucrarea se termină în 2-3 luni. Acum, acolo nu mai lucrează nimeni de luni de zile, locul fiind împrejmuit cu un gard din placaj să nu vadă timișorenii Fântâna cu Pești distrusă iremediabil. Era un simbol al orașului Timișoara. Primăria este de vină pentru că la niciun cntract de construcție din oraș nu aplică penalități substanțiale pentru întârzierea lucrărilor. Așa că administrția primarului Dominic Fritz este doar un rahat bălăcindu-se într-o altă realitate. Ne vom răfui cu această administrație jalnică la alegerile viitoare. Dl. Fritz, prima de 1 mandat.

  13. toate lucrarile se opresc pina nu se actualizeaza preturile,ceeea ce scriu jurnalistii este dezinformare

    • Deci, dupa capul tau, viceprimarul dezinformeaza, pentru ca vad ca jurnalistii l-au citat, n-au scris nimic dupa ureche…

  14. Cred că cineva a realizat că proiectul conține si elementul surpriză (la modă): PRĂBUȘIREA