Premiera in invatamantul romanesc. In loc de semestre ori trimeste, elevii ar putea avea 5 module de invatare, de anul viitor, si dispar tezele. Modificarile discutate de Ministerul Educatiei

Calendarul anului școlar pe module, pentru anul 2022-2023, a fost anunțat de Ministrul Educației într-un briefing de presă de la Guvern. Trecerea de la semestre va fi făcută cu renunțarea la teze și cu un nou sistem de notare, diferit de cel actual, sistem care va fi anunțat ulterior prin schimbările pe care autoritățile le vor face în Regulamentul de Organizare și Funcționare al Unităților de Învățământ Preuniversitar (ROFUIP). Metoda de evaluare susținută la nivel ministerial este evaluarea standardizată digitalizată.

Noua structură a anului școlar 2022-2023, propusă de ministrul Educației și aprobată în unanimitate de reprezentanții elevilor, ai profesorilor și ai părinților în ședința Consiliului pentru Dialog Social, este următoarea:

5 septembrie – 24 octombrie – modulul 1
24-30 octombrie – vacanță de toamnă pentru toți elevii
31 octombrie – 22 decembrie – modulul 2
23 decembrie – 8 ianuarie 2023 – vacanța de iarnă
9 ianuarie – 6 aprilie – modulele 3 și 4
8 aprilie – 23 aprilie – vacanța de primăvară
24 aprilie – 16 iunie – modulul 5
17 iunie – 4 septembrie – vacanța de vară

Vacanța din luna februarie 2023 va fi decisă de fiecare inspectorat școlar județean pentru toate școlile din județ în perioada 6-24 februarie și va avea o durată de o săptămână.

Școala altfel – o săptămână la alegerea școlilor în perioada 26 februarie – 6 aprilie
Săptămâna verde – o săptămână la alegerea școlilor în perioada 24 aprilie – 16 iunie 2023

Sorin Cîmpeanu a declarat că „propunerea agreată fost ca școala să înceapă pe 5 septembrie, cu un prim modul de învățare. După o perioadă de câteva săptămâni, în data de 24 octombrie, elevii ar urma să intre în vacanță. La finele lunii octombrie, 24 – 30 octombrie ar urma să fie prima vacanță, acordată tuturor elevilor și preșcolarilor în egală măsură.

După această vacanță, urmează modulul doi de învățare care se va derula până în preajma sărbătorilor de iarnă. Apoi va fi cea de-a doua vacanță: 23 decembrie – 8 ianuarie.

Urmează modulul trei care ar începe în data de 9 ianuarie. În premieră, acest modul se va derula până în luna februarie când vom avea cea de-a treia vacanță, care va putea fi acordată în a doua săptămână a lunii februarie, în a treia săptămână a lunii februarie sau în a patra săptămână a lunii februarie, la decizia fiecărui inspectorat școlar județean prin consultare cu cei implicați. Este vorba despre o vacanță de o săptămână, mobilă, în luna februarie.

După vacanța din luna februarie ar urma să înceapă cel de-al patrulea modul, care se va derula până în apropierea sărbătorilor pascale, mai exact vacanța ar urma să fie organizată în perioada 8 – 23 aprilie.

Urmează modulul cinci și ultimul, care se derulează până în data de 16 iunie. Cea de-a cincea vacanță este și cea mai mare, vacanța de vară care urmează să înceapă pe 17 iunie și să dureze până în data din septembrie când va începe anul școlar următor.

Aș mai face încă o precizare: avem o altă noutate alături de săptămâna Școala altfel, avem și Săptămâna verde. Această săptămână va putea fi introdusă și am agreat că va fi introdusă în structura anului școlar 2022 – 2023 în modulele patru și cinci de învățare. Școlile vor avea libertatea să-și aleagă, în funcție și de condițiile meteo și de alte specificități locale, să fie Săptămâna verde în modulul patru și Școala altfel în modulul cinci sau Săptămâna altfel în modul patru și Săptămâna verde în modul cinci”.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. eu propun ca scoala sa fie optionala…si asa scoala romaneasca a ajuns de tot rahatul…am vazut „masteranzi” care nu au stiut sa completeze o cerere de voluntariat pe motiv ca nu au invatat „asa ceva” la facultate. hai sa primeasca fiecare o diploma…de care vrea…chiar si titlul de doctor…daca e copil de stab. o buna prietena , medic in germania, cu facultatea facuta la timisoara „in vremurile de trista amintire”…imi povesteste despre tinerii absolventi de medicina din timisoara care isi cauta de lucru prin münchen…sunt catastrofa. asa ca hai, domnilor si doamenlor din minister…mai faceti experimente cu invatamantu romanesc pana il veti distruge de tot

    • Uite, chiar comparatia cu Germania ar trebui sa fie un argument pentru implementarea acestei modificari. Anul scolar in Germania si in majoritatea tarilor vestice e impartit in mai multe sectiuni – nu se numesc trimestre sau semestre, ci perioade de 6-8 saptamani de scoala, urmate de 1-2 saptamani de vacanta. Motivul e clar: intervine o oboseala inerenta la copii, scade capacitatea de concentrare, iar vacantele sunt binevenite. Scoala arata cam asa in Bavaria cel putin (ca ati amintit de Munchen), pentru ca datele de incepere difera in functie de land:
      12.09-30.10, urmeaza o saptamana pauza, care se suprapune cu Ziua Reformei, Ziua tuturor sfintilor;
      07.11-23.12, urmeaza vacanta de iarna, 2 saptamani
      10.01-26.02, urmeaza vacanta de primvara (Fasching), 1 saptamana
      07.03-10.04, urmeaza vacanta de Paste, 2 saptamani
      25.04-04.06, urmeaza vacanta de Rusalii, 2 saptamani
      20.06-29.07, urmeaza vacanta de vara, 6 saptamani
      Dupa cum se vede, vacanta de vara nu are 3 luni, ca in Romania, de nu mai stiu copiii nici sa faca o impartire sau sa scoata un radical dupa atata pauza.
      Asa e in multe tari, astfel incat se pot planifica si concediile mai usor, nu intervine nici oboseala dupa 3 luni de scoala neintrerupta, nici uitarea, dupa 3 luni de vacanta. Scoala romaneasca nu are o problema neaparat cu impartirea (desi se poate face mai bine, cum am aratat mai sus), ci cu modul in care se preda: nu se invata nimic practic, scopul e sa se predea cat mai mult, nu sa se predea mai putin, dar sa se stie ce se preda.
      O sa zicem ca vesticii sunt mai slabi la invatatura decat noi, care facem scoala multa. E valabil doar pentru elite. 5% cei mai buni dintre elevii romani sunt mai buni decat 5% cei mai buni dintre elevii din vest. Adica olimpicii, cei care sunt fortati de parinti, de anturaj la cat mai mult studiu. Restul de 95% din elevi sunt mai slabi decat cei 95% din elevii din vest. Pentru ca cei din vest primesc mai putina informatie, pe care O STIU, spre deosebire de romani, care invata pentru note sau ca sa treaca clasa, nu ca sa stie.
      In Romania sunt prea multe materii. De exemplu, biologia nu trebuie dusa pana la detalii, geografia nu trebuie sa mearga pana la predarea tuturor raurilor din Africa, istoria nu trebuie sa acopere perioade irelevante pentru romani. In Germania (din nou) nu se face in acelasi an si istorie, si geografie, si biologie. Nu se face chimie pana in clasa a 12-a decat la liceele de profil, care tind spre facultati de chimie sau medicina. La fel, integralele de gradul x nu ar trebui predate, pentru ca nu ajuta la nimic (se repeta oricum in facultatile de profil), iar la romana numai ce s-a renuntat la memorarea de comentarii, desi se poate inca mult reduce din gramatica. Copiii nu stiu sa foloseasca „care” si „pe care” (pentru ca nici adultii nu stiu), nu stiu sa foloseasca in mod corect expresia „atat … cat si” (nu „atat… dar si”), nu stiu sa faca un acord corect intre subiect si predicat sau sa foloseasca pronumele posesiv, dar lor li se preda aliteraţia, asonanţa, inversiunea si oximoronul. Sa fim seriosi!
      Mai putin inseamna mai mult!
      Asta trebuie sa inteleaga cei din minister, nu sa tot adauge materii despre urgenta climatica, educatia tehnologica, sau sexuala… Astea se pot prezenta in 2-3 ore in ora geografie si in ora de chimie sau fizica, respectiv in ora de biologie sau dirigentie. Educatia sexuala inceputa in clasa a 4-a sau a 5-a – se pot gasi cateva ore in 2-3 zile dupa programul normal impreuna cu un medic, nu alocata o materie intreaga timp de 1 an.
      Un maxim de 22 de ore pe saptamana la ciclul primar, 25 la gimnaziu si 30 la liceu sunt suficiente. Reducerea numarului de asa-zise „proiecte”, care au devenit cautare pe net si copiere – adica se contureaza profilul plagiatorului de mai tarziu…

  2. ATI DISTRUS EDUCATIA SI CONTINUATI SA O DISTRUGETI!
    TUTUROR ELEVILOR DIN ULTIMII 30 DE ANI LI S-A ZIS CA SUNT „O GENERATIE DE SACRIFICIU”!

  3. Vaccinați-va si Veți fi sănătoși. DE RESTUL SE OCUPA DUMNEZEU, VĂ VA TURNA ÎN CREIER CU TOLCERUL.

  4. Bai acestia care va spuneti voi dascali , singura varianta valabila pentru voi este demisia , in frunte cu ministrul sapte partide deoarece marea majoritate nu aveti nici o tangenta cu domeniul acesta,nici la nivel de cunostiinte teotetice nici la nivel de competente de adevarati profesori,indiferent de hirtiile fara acoperire pe care le aveti cu tot felul de studii la universitati obscure , problema pentru voi este ca la competentele pe care le aveti,este foarte posibil,daca ar trebui sa lucrati in mediul privat,sa urcati pina la functia de casier supermarchet sau aranjor marfa pe raft,oricum va fi destul de greu .
    Indiferent ce inventati in legatura cu programul scolar cu programa scolara nu aveti cum sa saltati putin calitatea invatamintului,el ramine de la foarte mediocru in jos,cam pe le toate nivelurile,indiferent de denumirile pompoase pe care le folositi.(maisint si exceptii,dar minore).
    Si are dreptate cineva mai sus,invatamintul , poate inafara celor 4 clase ar trebui sa fie facultativ,cine vrea sa invete sa aiba posibilitatea, restul la coada vacii sau la saiba.
    Statul ar economisi sume uriase din salariile mult prea mari si din cheltuielile uriase de functionare , mai ales in sezonul rece.
    Prea multe vacante,norma de 18 ore saptaminal mult prea mica, rezultate indoielnice, scoli in mediul rural cu 3 elevi dar cu zeci de profesori,etc etc.