Opinia Timisoarei

Praf in ochii biciclistilor! Primaria face piste ‘supliment’ direct pe carosabil, pe… 3 strazi din Timisoara care n-au nicio legatura una cu cealalta. Robu: Unde putem sa gandim din start conexiuni, gandim!

TIMISOARA. Ca sa mai calmeze spiritele incinse de scandalul proaspat izbucnit din pricina anuntului de a interzice accesul biciclistilor in zona centrala, primarul Nicolae Robu anunta ca le amenajeaza piste de biciclete… pe carosabil. Incepe cu 3 strazi, insa, fara nicio conexiune. Adica un biciclist nu poate merge in continuare de pe una pe cealalta. Doua dintre ele sunt paralele, iar a treia la o distanta de cativa kilometri de primele doua.

In perioada urmatoare, muncitorii firmelor contractate de Primaria Timisoara vor amenaja piste de biciclete pe strazile Eneas, Glad si Demetriade. Eneas si Glad sunt paralele, in cartierul Elisabetin, iar Demetriade e in cealalta parte a orasului.

N-avem baza, dar facem „suplimente”!

Anuntul ca se vor amenaja rapid 3 piste a fost facut cu mare mandrie de primarul Nicolae Robu, care a tinut sa puncteze ca face de toate pentru promovarea folosirii bicicletei.

Edilul s-a dat insa de gol ca abia acum o saptamana a fost mai interesat de acest aspect, tocmai cu cateva zile inainte de izbucnirea scandalului cu interzicerea biciclistilor in zona centrala a orasului. Mai mult, aceste trasee care ar urma sa fie amenajate sunt considerate „suplimente” de catre Nicolae Robu.

„In urma analizei pe care am declansat-o in urma cu circa o saptamana, pentru identificarea unor noi locuri unde putem amenaja piste de biciclete, am primit de la Directia Tehnica primele propuneri. Ele au in vedere sa amenajam piste de biciclete pe carosabil pe strazile Eneas, Glad si Demetriade. Sunt strazi lungi, nu stiu sa spun acum lungimea exacta a acestor suplimente de piste, dar cunoscand cu totii aceste strazi cred ca este limpede ca avem de-a face cu o lungime considerabila”, a anuntat Robu.

Pe principiul „cantitate, nu calitate”, primarul interesat subit de problemele cu care se confrunta biciclistii s-a dat din nou de gol: nu au prea fost gandite aceste piste.

„Unde putem sa gandim din start conexiunea, sigur ca o gandim, dar vrem intr-o prima etapa sa cream cat mai multe piste, mai ales prin amenajarea lor pe strazi lungi. Ideal este si avem in proiect asta sa asiguram o cat mai buna conectivitate in oras prin piste de biciclete”, a spus Nicolae Robu.

Intrebat despre pistele de biciclete amplasate pe trotuarele de pe bulevardul Constantin Brancoveanu, cunoscut ca Fasia Gaza a Timisoarei, edilul a raspuns ca nu s-a gandit la mutarea lor pe carosabil, in conditiile in care trotuarele sunt inguste si traficul pietonal  foarte aglomerat.

„Acum este in analiza aceasta idee (n.r. de a muta pistele de pe Brancoveanu pe carosabil), sa vedem unde avem latime de carosabil suficienta, unde putem eventual sa mai extindem carosabilul astfel incat sa mutam pistele de bicicleta pe cat posibil pe carosabil. Dar nu pot raspunde, nu am inca o solutie pentru Brancoveanu”, a conchis Robu.

CITESTE SI: O tanara arhitecta din Timisoara le da lectii specialistilor din Primarie: a facut harta ideala a pistelor de biciclete! FOTO!

CITESTE SI: Nicolae Robu vrea sa interzica biciclistii in centrul Timisoarei! A pregatit deja hotararea de consiliu local prin care sa-i alunge! Vezi ce amenzi le va da celor care mai vin in centru!

CITESTE SI: Borduri inalte si piste de biciclete impracticabile la Timisoara. Primarul da vina pe proiectanti pentru obstacolele de pe traseele pentru biciclisti. VIDEO!

CITESTE SI: Cand va avea Timisoara piste de biciclete pe carosabil, nu pe trotuare? ‘Stiti cand vom avea? Atunci cand calea ferata va fi in subteran’, raspunde Robu

CITESTE SI: Primarul Nicolae Robu a inaugurat o strada de 150 de metri. Cu 41 de brazi si piste de biciclete care ocolesc stalpii. ‘Ce sa caute plopii pe strada Brazilor?’

Exit mobile version