Porneste santierul pentru amenajarea celor doua noi strazi din centru, intre Aradului si Popa Sapca, la Timisoara. A fost semnat contractul

TIMISOARA. Dupa ce a fost lovita de ghinion in mai multe randuri, pentru ca nimeni nu s-a aratat interesat sa le amenajeze, ultima licitatie pentru construirea a doua strazi utile pentru soferi in centrul Timisoarei a inregistrat o oferta si s-a dovedit castigatoare.

CITESTE SI: 2 bazine de inot, o sala multifunctionala, terenuri de tenis cu nocturna, dar si pentru alte sporturi, parc si 100 de locuri de parcare. Pot incepe lucrarile la primul complex sportiv de cartier la Timisoara. A fost semnat contractul 

Lucrarea vizeaza construirea unui drum si a unei bretele care sa lege strazile Popa Sapca si Calea Aradului, pentru a fluidiza traficul de pe strada Oituz. Mai ales ca in zona avanseaza santierul la campusul scolar al Liceului Lenau.

Din iulie si pana acum a fost evaluata oferta, iar asocierea de firme BAUERHOF AGROBANAT, STRABAG, CONSTRUCTIM si AVM PROJECT INVEST a fost declarata conforma si s-a semnat contractul, astfel ca lucrarile pot incepe.

Conform proiectului, una dintre strazi urmeaza sa porneasca de pe Popa Sapca, pe langa Penitenciar, prin spatele Facultatii de Arte, si sa ajunga la Intrarea Doinei, pentru a iesi apoi in strada Cuza, in dreptul parcului Botanic. Totodata, din noua strada se va construi si o alta, o bretea, care sa ii scoata pe soferi chiar la mijlocul strazii Oituz, pe drumul dintre Facultatea de Arte si Muzeul Revolutiei.

Noua configuratie este mai mult decat binevenita mai ales pentru cei care intentioneaza sa o ia spre Spitalul Municipal – Piata 700.

Practic, noile amenajari i-ar ajuta pe soferii care doresc sa ajunga dinspre Popa Sapca spre Oituz sa economiseasca timp, pentru ca nu mai trebuie sa stea la semafoarele din intersectia de la Punctele Cardinale.

De asemenea, drumul va fi de folos si riveranilor, care, daca vin dinspre Pasajul Popa Sapca nu mai trebuie sa ocoleasca intreaga zona pentru a ajunge sa isi parcheze masinile in fata blocurilor.

Lucrarea pentru ‘Realizarea drumurilor de legatura si a utilitatilor aferente intre str. Popa Sapca, Calea Aradului si str. Oituz‘ a fost atribuita la suma de 4.965.140 fara TVA, adica putin peste 1 milion de euro, bani de la bugetul local.

Potrivit documentatiei, lucrarile care ar trebui sa nu dureze mai mult de 12 luni si vor cuprinde ‘amenajare carosabil, amenajare trotuare, lucrari hidroedilitare: alimentare cu apa potabila si tehnologica, canalizare menajera si pluviala, iluminat public’.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Aparent pare in regula. Dar daca o iei dinspre P.Sapca spre Aradului, acolo nu trebuie oare sa o iei spre dreapta, adica directia Iulius Mall? In sens invers, pare mai in regula, dar… cei care se indreapta spre Mall pe Aradului ar putea sa o ia pe „scurtatura” pentru a ajunge in P.Sapca, directia Continental.

    Cu alte cuvinte, cui ii ajuta toata povestea asta?

    Singurele variante mai ok sunt directia P.Sapca->Aradului cu folosirea iesirii spre Oituz sau Oituz via P.Sapca->Aradului directia Iulius Mall.

  2. singurul lucru ce ar ajuta acolo ar fi o parcare si ridicate toate masinile parcate aiurea

    • bBxnxn , asa este . Fara noi parcari acest oras se va sufoca de atata trafic. Centura este foarte urgenta , deoarece vom scoate toate tirurile si camioanele din oras , se vor putea da amenzi usturatoare linistit. Insa este nevoie de parcari in mai multe zone.

  3. INUTILA investitia, calea Aradului trebuie sa fie fluida, nu sa stea dupa masinile care ies dintre blocuri

  4. Sunt 5 cladiri publice noi. Cum se ajunge la ele fara amenajarea unor drumuri ???

  5. Aceste strazi sunt binevenite pentru trafic local, sunt cladiri de interes public in zona si mii de oameni care locuiesc in blocurile de pe Aradului. Ca traseu alternativ intre Popa Sapca si 700 e aiurea, inseamna o intersectie noua semaforizata Calea Aradului cu Intrarea Doinei, adio fluidizare. La ce bun turbogiratie daca gatuim circulatia 200m mai incolo?

    • Nu fraiere cu clopoței, acolo nu va fi o intersecție semaforizată, va fi o intersecție unei străzi secundare cu una principală, unde cei de pe strada secundară vor fi obligați să dea prioritate si să vireze la dreapta nu te mai băga in seamă dacă ești prost !

  6. Numai un idiot ar face o strada care sa lege Popa Sapca cu Intrarea Doinei! Pe langa faptul ca Intrarea Doinei este foarte ingusta (de aceea nici nu este catalogata ca si strada), sa faci o noua legatura cu Calea Aradului dupa numai vreo 200-300 m de la pasaj este o prostie fara margini. Adio locuri de parcare pentru cei de pe Intrarea Doinei, adio trafic fluidizat la sensul giratoriu de la Marasesti! Chiar nu mai gandeste nimeni in orasul asta? Iar autorul articolului preia prostiile altora fara sa gandeasca…

  7. Primare de ce ai oprit proiectul cu parcarea???

  8. Ne mândrim că suntem un oraș plin de firme IT, chiar nu există nici un tânăr USR-ist care să-i dea o mâna de ajutor primărelului cu o simulare a traficului pentru zonele unde se fac asemenea investiții pentru a valida oportunitatea realizării acestora!?

  9. proiectul ar trebui regandint doar acces pentru cladirile nou construite, restul legaturilor nu-si au rostul si nu vor fludiza deloc traficul, ba va fi mai rau!
    sa vina cineva din primarie sa vada ce-i pe intrarea Doinei: plin de masini parcate ale unora care vin cu treaba in centru si nu au 10 lei sa plateasca parcare la 700.

  10. Seamana cu „drumul boilor” (adica a „noastra”).
    Acolo trebuie gandita o parcare (vezi adiacent la disutata parcare (6)).
    De ani foarte buni „Primariile” care s-au succedat au promis amenajari de parcari in centru+vecinatati (nu aeroport) dar …. in afara de realizarea unor parcari pe marginea drumurilor (chiar cu ingustarea acestora) si sensuri unice (lucru pozitiv) …. in rest nu imi amintesc ca vreuna din cele 5 – 7 (8) parcari supra/sub-terane promise (pe muzica de fanfara) sa se fi realizat.
    Sa le enumeram:
    (1) in spatele magazinului Bega (cca 400 locuri), inclusiv poze in OT
    (2) pe locatia fostului comisariet (sute de locuri de parcare), inclusiv poze in OT, si bataie pe nr. de etaje
    (3) subterana de pe bv. Bratianu, sub parcul din stanga, la care se va lucra fara atingerea spatiului verde
    (4) Parcarea de la spitalul de copii din centru
    (5) parcarea de la spitalul Judetean (subterana, parca),
    (6) parcarea supraetajata de la Fantana Punctelor Cardinale (cacialma din start, spatiul apartine U.V.T.!!!)
    (7) Parcarea de langa Gara de Nord (strada furata, ELBA) cacialma, ….
    Si sedinta continua