Pornesc lucrarile pe Calea Bogdanestilor. Va fi primul bulevard cu linii de tramvai inierbate, la Timisoara

TIMISOARA. Unul dintre cele mai spectaculoase proiecte de modernizare din Timisoara, pe bani europeni, se pregateste sa inceapa. Vorbim despre lucrarile de pe Calea Bogdanestilor, care sunt programate sa dureze aproape 2 ani si jumatate.

CITESTE SI: Dominic Fritz: Exista posibilitatea carantinarii Timisoarei. Nu mai sunt paturi in spitale. Redeschidem clinica Ascar pentru COVID 

La mai bine de jumatate de an de la momentul semnarii contractului cu asocierea de firme care va realiza lucrarile, a fost finalizat proiectul tehnic, acesta a fost verificat si autorizat, astfel ca de cateva zile muncitorii au inceput pregatirea santierului.

„Ca si anunt, in curand vom incepe santeirul pe Bogdanestilor, undeva in 15 martie, adica in doua saptamani. Acest santier are finantare pe POR si vom face reabilitarea liniei de tramvai practic, pe intregul Bogdanestilor”, a spus viceprimarul Ruben Latcau.

SYLC CON TRANS, ca lider de asociere, si S.C. LONGHERSIN S.R.L. vor lucra pentru modernizarea Caii Boganestilor, care la finalul lucrarilor va fi deveni primul bulevard din oras care are linii de tramvai inierbate.

Conform proiectului, lucrarea de „Reabilitarea liniilor de tramvai si modernizarea tramelor stradale in Municipiul Timisoara, Traseu 5, Calea Bogdaneastilor” cuprinde reabilitarea liniei cale de tramvai, care va fi dubla si se va amplasa in axul strazii, in platforma proprie, largirea la 2 benzi pe sens a carosabilului, amenajarea de trotuare, piste pentru biciclete si de zone verzi, aducandu-se astfel o contributie substantiala la reducerea emisiilor de poluanti in atmosfera, reducerea prafului, a nivelului de zgomot si implicit la cresterea confortului si sigurantei circulatiei. Se vor realiza 2,1 km linie cale dubla de tramvai – 0,2 km linie cale simpla de tramvai – 35.900 mp suprafata carosabila modernizata – 7 bucati statii de tramvai – 12.220 mp suprafata trotuare – 4000 m piste pentru biciclete”.

Modernizarea Caii Bogdanestilor si a statiilor STPT de pe traseu aduce si o premiera la Timisoara. De-a lungul bulevardului, in cele 7 statii, vor fi montate automate pentru bilete.

Transformarea completa a Caii Bogdanestilor va costa de 98.100.00 fara TVA, adica putin peste 24 de milioane de euro, bani proveniti in mare parte din fonduri europene.

Va reamintim, ADR Vest si Primaria Timisoara au iscalit in octombrie 2019 contractul de finantare de 51,82 milioane euro, din aceasta suma 28,87 milioane euro reprezentand finantare nerambursabila din fonduri europene, municipalitatea urmand sa asigure diferenta de aproximativ 20 de milioane. Prin aceste doua proiecte sunt asigurati banii pentru reabilitarea liniior de tramvai si modernizarea strazii Calea Bogdanestilor, respectiv pentru achizitionarea a 7 tramvaie noi si moderne de la Bozankaya (Turcia), pe langa cele deja comandate. Asadar, aproximativ 30 de milioane de euro sunt alocati refacerii bulevardului si 20 de milioane pentru achizitia de noi garnituri.

Termenul de executie a lucrarii pe bulevardul Bogdanestilor este de 28 de luni.

FOTO: Forum STPT

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. La statii pozitionate pe mijloc, intre cele 2 linii v-ati gandit? Decat 2 peroane foarte inguste, incomode, periculoase chiar, e mai bun unul lat, lung, pe mijloc, asa cum se gasesc mai peste tot in vest.
    Si asta ne-ar ajuta si sa alegem tramvaie late, lungi, cu usi pe doua parti, de la firme omologate, cu zeci si sute de mii de km de „proba” in vest, fara probleme!
    Tramvaiele se iau pentru 20-30 de ani, nu pentru un comision vremelnic incasat de partid la Bucuresti.

    USR &PNL, PNL&USR, TREZITI-VA!

    • N-o sa vezi in Timisoara peroane intre linii care se justifica in multe situatii de pe teren. Iar pentru acest lucru este nevoie intr-adevar de tramvaie cu usi pe ambele parti. Iar Bozankaia face astfel de tramvaie.
      Dar „noua” nu ne trebuie asa ceva, „noua” ne trebuie autonomie electrica de 60 km. La ce ne va ajuta aceasta autonomie? Care-s planurile decidentilor legate de aceasta autonomie unica pe glob? Atentie, initial s-a cerut o autonomie de 100 km in CS! Apoi au aflat ca nici un producator nu face asa ceva si atunci au redus la 60km…

    • La pozitionarea curenta a liniilor, amplasarea statiei intre linii ar fi periculoasa pentru calatori, care ar risca sa fie calcati de tramvaie. In realitatea paralela, unde orice linie de tramvai este cel putin dubla, da, merge.

  2. Daca era Lae primar era gata totul sapt viitoare…

  3. toti arborii vechi de pe marginea dfrumului vor fi sacrificati…
    un drum care, pana la urma va da in…bega…ca pod ul inca nu a fost construit
    deci faci 4 km pe bogdanestilor ca sa treci pe sub un pasaj, ca sa faci stanga sa ajungi la gara.
    pai nu ajungi mai repede pe sub pasajul jiul?
    dar…comisioanele au fost incasate…robulica are bani sa-si vopseasca peruca
    p.s: am vazut pe net cum in china au schimbat in 49 de ore un pod cu 4 benzi peste o autostrada .
    la noi ca sa pui „neste” linii de tramvai si sa torini asfalt ai nevoie de 2-3 ani…asta in hartii.
    daca pasajul de la liceul de muzica l-au terminat in 5 ani, nici nu vreau sa ma gandesc cat o sa dureze pe bogdanestilor.

    • Ghiță, Ghiță ce numepredestinat !! 🤣🤣🤣 Tu ori si ajuns ieri din Oltenezia ori ești un hAUR-ist original !!!

  4. Daca nu se face pasajul de la solventul …..se reabiliteaza degeaba !

  5. Ce ai cu Bucurestiul?

  6. Atat se insista ca sunt liniile inierbate de parca ar pune maglev-uri. :))

  7. Pai liniile inierbate necesita mult mai multa ingrijire decat cele clasice, neinierbate.
    Ori daca nu avem grija de acestea din urma, cele inierbate nu vor avea iarba ci buruieni pe care le va „cosi” doar frecarea tramvaiului in mers…

    In alta ordine de idei vad ca acest proiect nu este legat de proiectul pasajului pentru ca este prevazuta o bucla de intoarcere la capatul de la Razboieni.
    Tare mi-e teama sa nu fim nevoiti sa asteptam 5 ani de la terminarea lucrarilor ca sa desfiintam bucla pentru a merge tramvaiul inainte prin pasaj cand o fi si acesta gata, fiind vorba de fonduri europene.

    • Solutie: intre doua treceri ale travaiului, pe zona cu iarba sa se pasca, de exemplu caprele, oile sau chiar si boii