TIMIȘOARA. S-a mai făcut un pas pentru realizarea unui proiect de infrastructură care va îmbunătăți consistent rețeaua de transport dintre România și Ungaria. Este vorba despre construirea unui pod la frontieră, peste Mureș, completat de o centură care să ocolească localitatea Cenad. Șoferii vor ajunge mai usor la autostradă în Ungaria, la aproximativ 10 km de Szeged.
Planul, care are finanțarea asigurată din fonduri europene, va fi dus la bun sfârșit de Consiliul Județean Timiș si CNAIR, respectiv de Consiliul județean Csongrad-Csanad și Ministerul Construcțiilor și Transportului din Ungaria.
CJ Timiș a lansat în noiembrie licitația pentru găsirea unei firme care să întocmească Studiul de Fezabilitate.
La termenul limită, zilele trecute, au fost depuse 4 oferte: Costin si Vlad Birou de Proiectare, Sercotrans, FIP Consulting, Asocierea KVB Consulting&Engineering (lider) cu Civil Engineering Instutute Macedonia Jsc Skopje.
Ofertele au intrat în evaluare tehnică la Consiliul Județean Timiș. Firma câștigătoare va avea la dispoziție 11 luni să realizeze documentațiile.
„Mureș Green Bridge„, proiectul transfrontalier România – Ungaria, urmărește eficientizarea rețelei de transport dintre cele două țări, îmbunătățirea conectivității la nivel regional și transfrontalier pentru traficul greu de mărfuri și pentru cel de persoane prin construirea acestui pod în zona Cenad.
Pe teritoriul României se va realiza infrastructura rutieră de conexiune a podului cu DN6, cu ocolirea localității Cenad, podul peste Mureș, între digurile răului și a frontierei.
Pe teritoriul Ungariei, partenerii vor realiza, de asemenea, infrastructura rutieră de conexiune a podului peste Mureș cu sensul giratoriu proiectat de partea maghiară.
Mai mult, vecinii unguri au deja o documentație de proiectare, cu autorizație de construire, pentru un drum care va conecta autostrada M43 cu digul râului Mureș.
Astfel, șoferii de tiruri din zona Sânnicolau Mare, și nu numai, care se îndreaptă spre vestul Europei vor putea folosi această ruta din DN6 pentru a ajunge la autostrada din țară vecină și vor scurta însemnat drumul care acum presupune să meargă până la Ortisoara și apoi s-o ia către Nadlac.
Centura Cenadului va avea aproape 1 km și piste de biciclete.
Podul nou peste Mureș va avea 2 kilometri lungime, o lățime de 14 metri, trotuare și piste de biciclete, dar și sistem de iluminat modern.
Obiectivul de infrastructură, estimat la aproape 6 milioane de euro, are finantarea asigurată prin Programul INTERREG VI-A România-Ungaria.
***
Mai multe găsiți pe pagina noastră de Facebook opiniatimisoarei.ro!
Dacă ați fost martorii unui eveniment sau ai unei situații neobișnuite care ar putea deveni subiect de știre, contactați-ne la redactie@opiniatimisoarei.ro, pe FB sau pe contul nostru de Instagram!

