Opinia Timisoarei

Podul nou peste Bega, care sa duca la viitorul pasaj Solventul din Timisoara, s-ar putea face pe modelul ILSA. Un dezvoltator imobiliar va realiza proiectarea

TIMISOARA. Un nou pod peste Bega, in dreptul Solventul, care este, in prezent, doar in stadiul de vis, ar putea prinde contur pe modelul dezvoltarii din zona ILSA.

CITESTE SI: Se taie copaci la Timisoara, pe locul unde va fi construita prima parcare etajata intre blocuri. Cum explica primaria lipsa autorizatiei de Mediu 

Mai exact, un dezvoltator care va construi in zona un ansamblu rezidential ar urma sa faca documentatia pentru viitorul pod care va lega planuitul pasaj Solventul de zona Dambovita, peste rau.

„Vom avea o dezvoltare ca si in zona ILSA. Un dezvoltator imobiliar vrea sa faca acolo un ansamblu de locuinte, iar noi le-am cerut sa faca si studiul de fezabilitate si proiectul tehnic pentru pod”, au explicat pentru opiniatimisoarei.ro reprezentantii Primariei.

Pe de alta parte, desi in toamna anului trecut s-a finaliza donatia de teren atat de asteptata, de la fostul combinat chimic catre Primaria Timisoara, iar in decembrie era obtinut si Avizul de Mediu, pasajul pe sub 9 linii de cale ferata, din zona Solventul, una dintre cele mai importante lucrari din oras, inca mai are de asteptat pentru a ‘iesi de pe teava‘.

O spune chiar primarul orasului, care recunoaste ca, cel putin in acest caz, ‘teava e lunga de tot‘.

„Cand dam drumul la pasaj stim toate datele problemei legate de podul Solventul. Acusi e la iesirea de pe teava. Am spus ca e pe teava un anumit proiect si cineva mi-a zis ca acum nu stiu cate vreme am spus ca proiectul este <pe teava>. Si eu i-am raspuns glumet ca e chiar pe teava, dar teava e lunga. Asa a fost si aici, la proiectul Solventul. De multa vreme proiectul este pe teava, dar teava e lunga de tot, chiar peste orice asteptari ale noastre a fost de lunga, dar acum este la iesire”, a spus primarul Timisoarei.

Pasajul Solventul, care ar urma sa fie construit in vecinatatea pasajului cu acelasi nume, ar usura trecerea din sud in nord si invers si ar mai fluidiza traficul. Alaturi de podul de pe strada Bobalna, el face parte din traseul Inelului 4 de circulatie.

„La zona strandului Bobalna, acolo e parte din proiectul din unul din tronsoanele de inel 4 care pleaca de la AEM, de la Calea Buziasului, inspre Calea Lugojului, pana pe malul stang al Begai, apoi cu podul si ramane o portiune mica pe Calea Lugojului. Sunt stadii incipiente aceste poduri”, a adaugat edilul.

Va reamintim, Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai. Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri si o lungime de 87, Pasajul Solventul ar urma sa fie cel mai larg si mai lung din Timisoara.

In zona va fi amenajat si un sens giratoriu, dar si piste de biciclete si trotuare, precum si spatii verzi. Pasajul e estimat la 28 de milioane de euro.

Iar pentru ca legatura intre cartierele Dambovita si Iosefin si Ronat – Calea Bogdanestilor sa fie completa, este nevoie si de construirea unui pod nou peste Bega in zona Solventul, pentru care autoritatile spera sa obtina gratis proiectarea.

In alta ordine de idei, alte doua poduri, de data aceasta cuprinse in Inelul 2 de trafic, sunt tot pe ‘teava’. Atat pentru podul din zona ILSA, cat si pentru cel care se va construi in prelungirea strazii Jiul, mai sunt pasi de facut pana la gasirea unui constructor care sa le ridice.

„La Jiul mai sunt niste probleme de exproprieri, dar pot sa va spun ca este spre final de realizare si atunci dam drumul imdediat la licitatia pentru executie. Pe malul stand al Begai, piciorul podului ajungea pe un teren unde proprietare este Primaria, dar sunt niste constructii ale unui alt proprietar, cu care nu am putut rezolva amiabil situatia.

Pentru podul ILSA asteptam aviz de la Mediu ca sa putem da drumul la licitatia pentru executie. Proiectul exista, este facut de dezvoltator, pentru ca asa s-a facut investitia si este dreptul nostru sa punem conditii. Fara un tronson de inelul 2 amenajat pe acel domeniu si fara un nou pod pentru masini si unul pietonal, nu puteam considera ca este oportuna investitia. Pe langa beneficitatea ei, ar fi fost si consecinte negative in zona. Sper ca in crica 2 saptamani sa se obtina avizul de la Mediu si sa putem da drumul la licitatie”, a explicat primarul.

Exit mobile version