Plan pentru o noua gara de tren in plin centru, la Timisoara, si sistematizare pe 17 ha in buricul targului. Primaria a gasit firma pentru servicii de urbanism in zona Oituz – Popa Sapca

TIMISOARA. O firma din Constanta va face documentatia ce va sta la baza unui nou PUZ in zona centrala a Timisoarei. Administratia Fritz a repus pe tapet o idee mai veche de reamenajare a zonei Oituz-Popa Sapca ce cuprinde, printre altele, o noua statie CFR, care sa faca legatura intre zona centrala si restul judetului.

CITESTE SI: Soseaua e tot la 0% realizare. Bate in continuare vantul pe santierul celei de-a treia descarcari de pe Autostrada Vestului la Timisoara. Amenintarea cu ruperea contractului nu l-a impresionat pe constructor. Video

Firmei constanteana AGORAPOLIS SRL, de altfel singura care a depus o oferta, este cea care va face studiile preliminare, pentru aproximativ 36.000 de euro, in urmatoarele 12 luni.

Zona de implementare a viitorului PUZ e de aproape 17 hectare, fiind delimitata la nord de strada Demetriade si calea ferata, la vest de Calea Alexandru Ioan Cuza, la est de strada Popa Sapca si la sud de strada Oituz.

In acest moment, in zona se ridica un campus scolar, cel al Liceului Nikolaus Lenau, iar Universitatea de Vest are in plan o parcare cu 5 nivele. Ar putea fi amenajata si o noua statie CFR in plin centrul orasului, care sa descarce parte din traficul Garii de Nord, insa pentru asta va fi nevoie de o decizie si o investitie a celor de la cai ferate.

De asemenea, planul va trasa reglementarile pentru culoare velo cu parcari pentru biciclete, o parcare supraterana cu 5 etaje si doua coridoare pietonale importante. Primul culoar va lega Intrarea Doinei de str. Popa Sapca. Pentru traversarea strazii Popa Sapca, va fi analizata inclusiv realizarea unei subtraversari. Al doilea culoar pietonal urmareste sa conecteze complexul Iulius Town si noul campus de cel existent al UPT/UVT, de pe bulevardul Vasile Parvan.

Serviciile care vor fi executate includ studii de fundamentare analitice (geotehnic, topografic, de circulatie, etc.), dar si o analiza asupra evolutiei activitatilor educationale.

Suprafața studiată include și zona de la nord de calea ferată, adiacentă complexului Iulius Town, cu o suprafață totală de 33 de hectare.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. E nevoie de gari din km in km. Desi sunt 2 pe aceiasi axa si arata ca vai de ele mai facem una. Nu ca ar fi necesara si oportuna iar CFR nu o duce prea bine financiar dar iese mai scump studiul si atunci de ce nu. In plus apar si nelipsitele parcari pentru biciclete, probabil de la o firma prietena…

    • Da, chiar ar fi ideal o gara acolo, cu o centura feroviara, ar iesi tot traficul din oras, stii cate procente din traficul din oras ii defapt facut de cei ce nu locuiesc in oras dar lucreaza aici…

      • Centura feroviara pe banii cui? CFR are 2 gari la 2 km distanta pe care nu le poate intretine. Acum mai gestioneaza a 3-a si mai face si centura plus alte pasaje, alta distractie. Pentru cei care vin in oras sa lucreze se poate face park and ride ca la bucuresti iar trenurile ar trebui scoase din oras.

  2. O cretinitate… Am inteles unde bat, ce viziune au pt viitor, dar e mai oportun sa regandeasca gara de est decat sa vina cu ideea asta…

    • din pacate doar asa se mai dezvolta ceva in RO… Dacă nu avea și Iulius nevoie de pasajul adiacent, credeti ca se finaliza asa repede? La fel va fii si acum. IULIUS este expert in a-si DEZVOLTA AFACERILE cu sprijin politic al partidelor PE SPATELE URBANISTICE ALE bugetelor de PRIMARIE. In TOATE ORASULE A FĂCUT LA FEL. Ultimul tun imobiliar la dat la Romexpo cu votul porlamentarilor cumpărați. In PAGUBA STATULUI, dar măcar se dezvoltă ceva si ptr cetateni… Sistemul oligarhic

  3. Hai vino iar din gara-n gara/ Sa facem multa gargara

  4. Foarte bine asa ajung mai repede verisori mei de la MH/GJ si le arati mallul .

    • nu uita de hd, cs, mm ,bh, ms ca fiecare separat sunt mai multi si mai tampiti

  5. Cai verzi pe pereti !!! La nesfarsit. Cui ai folosesc ?

  6. Asteptam un tren rapid tip metrou – usor intre Gara de Nord si aeroport, cu statii la Mall si la Gara de Est. Cum au toate orasele civilizate din Europa. Si ceva ce la CFR nu se poate imagina decat dupa zeci de ani de chinuri.
    Pacat ca nu poate Primaria TM sa faca statie si la Aeroport, ar fi fost un plan complet.

    • Cred că ești cel mai prost s#gaci din cavoul familiei usr-iste de ne spui că în toate orașele civilizate trece trenul cu 120 kmh prin centrul orașului!!

  7. poate explica useristii curtii de conturi de cind primaria decide dezvoltarea cfr-ului

  8. Acea linie de tren nu are absolut nici o treaba cu primaria.
    Inainte sa faca gari mai bine ar face pasaje sa nu se mai stea la bariere.
    Poftim gandire USR-ista.
    Hai sa adaugam mai multe trenuri, mai multe gari, dar barierele sa ramana.
    Macar de ar gandi totul corect, nu sa arunce cu asa zise proiecte tampite prin presa.

  9. Am auzit ca s-a terminat Pasajul Solventu?! Nimic…s-a pus batista pe tambal gata. Siletio stampa. Mai 2 ani si era gata…

  10. Maine umplem Dumbravita!
    Venim cu un charter de 190 de locuri, două vagoane de tren și 6 autocare din toată țara. Vin brigăzi de la Satu Mare, Oradea și Bacau. O să facem spectacol. Pentru Deva e derby, pentru noi e un meci obișnuit. Vom bate tot până la final.

  11. În loc să scoată liniile de tren din oraș cretinoizii mai vor o haltă în centrul orașului ca la Ciulnița!!
    Idioților, dar peste 50 de ani când toate mașinile vor fi pe hidrogen sau electronice ce vor face copiii și nepoții voștri sau ai noștri care vor veni cu două linii de tren prin mijlocul orașului !!??
    Am spus și mă repet, cât rău vor face aceste creaturi Timișoarei nu se va mai putea repara niciodată!!

  12. O altă inutilitate ! De ce nu puneti banii astia intr-un proiect util la care inca nu ati gasit resurse ?
    Concenrativa sa terminati proiectele incepute !

  13. studiul se numeste ceva de genul „Zona Oituz-Popa Șapcă și concept amenajare domeniu public”

    deci se plătesc peste 30000 euro fara tva pe un concept. si daca la final nu e bun conceptul… ce se întâmplă?

    cât despre firma câștigătoare…. iata un citat dintr-un articol din martie 2021 referitor la zona constanței:

    „Culmea, urbanistul Mihaela Pușnava și firma sa, Agorapolis, nu au nicio problemă să elaboreze Planuri Urbanistice Zonale prin care se propun construirea de blocuri la foarte mica distanță de cele deja existente (cum ar fi cel dorit de Gheorghe Alexa, vizavi de blocul Creion) sau pe spații verzi (un hotel în apropierea Poliției Stațiunii Mamaia sau un cartier rezidential, cel mai probabil, pe malul mării, pe taluzul de la Plaja Modern – zona Casei Căsătoriilor).”

    sunt mult mai multe informații interesante despre această firmă… la o căutare pe google distanță. până la urmă o sa rămânem cu consultanța plătită, că de făcut pe teren mai greu. doar se pregătesc useristii din primărie de următoarele alegeri

  14. Mai iesiți fraților, din țară !!!! De ex., În Valencia (dacă stiți fără Google) gara este situată ULTRACENTRAL, în Centrul Vechi !!! Un fel de Gara de Nord – București ! Sunt vreo opt lunii de tren acolo ! O minunăție arhitecturală, veche ! De ce nu le-au desființat spaniolii ?!? 🤔

    • Fraiere cuciucuri, dacă tot vrei să te dai pe aici dulcolax află că taică-tu nu coborâse din copac când eu văzusem Spania. Asta ca să înțelegi ce are în rube’n un g#ozar usr-ist de teapa ta!
      În a doua ordine de idei Estaciòn del Norte Valencia se află în centrul orașului, dar liniile nu traversează orașul de la est la vest că la Timișoara !! Ai înțeles ideia??
      Eu nu am spus să se scoată gara din oraș, mai mult de atât în comentariile mele am spus de fiecare dată că acestă monstruozitate comunistă ar trebui demolată și construită perpendicular pe linii undeva mai spre pasajul Jiul cu fața spre centru, iar trenurile scoase înapoi exact ca la ,,Valencia” ocolind orașul spre București !! Odată scoase liniile de tren se putea face un bulevard legat la capete cu șoseaua de centură, cu urcări și coborâri pe toate străzile adiacente și noduri de legătură la MALL și Gară!
      Numai în așa mod se putea decongestiona traficul rutier din centrul Timișoarei și din oraș!
      Mașini vor fi în fiecare zi mai multe indiferent dacă vor fi pe combustibil fosil, electric sau hidrogen !!
      Pentru că Spania are una dintre cele mai bune infrastructuri rutiere din lume este că acolo nu a condus partide că PSD, PNL sau hAUsR pe rit nou!!

  15. Faceti o gara pe banii statului cu peron in parcarea subterana pe bani de la mal,ca sa vina sa isi cheltuie banii si locuitorii satelor care nu au masina si nu uitati sa mai mutati vreo 10 sau 15 institutii de stat tot la mol,ca si in USA , unde s a inventat acest sistem , acolo fiind in scadere exponentiala de vreo 10 sau 15 ani,deci si acolo prin mal uri este plin de entitati federale.
    De risul curcilor.
    Pina la urma mutati si un spital la mal, ca si asa nu sinteti capabili sa construiti unul nou,in toata tara s a construit in 33 de ani doar un singur spital nou,la Mioveni,dar si acela destul de mititel.

  16. Studii, planuri, expertize și contraexpertize, bani prevăzuți în bugetul local special pentru a fi sifonați.
    Administrația USR nu a livrat altceva până acum.
    E modelul clasic, licitație cu un singur participant sau contracte prin atribuire directă.
    In afară de studii și proiecte, în Timișoara Fritz nu va face nimic.

  17. La ,,tren ,, cu fritzulika si haita lui de borfasi usr-lgbt!!!Sa se duca unde a intarcat mutu’ iapa……sa faca gari….

  18. Sa faci ÎNCĂ o gara, in zona centrală, mi se pare noaptea minții și o imbecilitate maxima, atâta timp cât ai la 1 km gata de Est și la 2 km gara de Nord. Dacă tot vor sa facă ceva, era mult mai logic și de viitor sa faca gara lângă aeroport, cu legătura directa in TM. Dar n-ai cu cine, suntem conduși de oameni fără viziune. In 2 ani se ca schimba administrația, vor veni alte planuri.

  19. Numai anti avem pe aici.Daca ar putea sa stea la etajul 4 și sa înjure pe cei care vor sa miște ceva în oraș.

    • Ce să miște băi idiotule!!? Să le mai bage o linie de tren prin mijlocul orașului și să le facă o haltă sub balcon!?

  20. Nu cred ca e cea mai buna idee daca vorbim de traficul national, deoarece exista Gara de Est, care ar putea fi modernizata la standarde europene, gara, peronul. In plus nu e asa departe de Take Ionescu, zona semicentrala si exista legaturi ale mijloacelor de transport in comun.
    Acest proiect pare mai mult in interesul comercial al Iulius Mall, sa coboare lumea direct la mall.
    Acum nu ne imaginam o gara acolo, ne imaginam o halta, cu acoperis ca la statiile de tramvaie, dar totusi, daca nu au oprit, nu opresc si nu vor opri trenurile interregio si internationale la Gara de Est de ce ar opri la halta de la mall. Daca se dorea descarcarea traficului de pe Nord, ar fi oprit deja si la Est. Si, care trafic? cele doua, trei vagoane la un interregio cat are CFR acum…
    Nu au oprit majoritatea trenurilor rapid si accelerat la Est nici cand CFR avea 9-12 vagoane pe relatia Bucuresti. Epoca de glorie a CFR.
    E o ineptie in contextul actual. Totusi daca vorbim de linie pentru un fel de tren-tramvai e ok dar prioritare sunt amenajarea la standarde europene a garilor de nord si est, si apoi sa ne gandim la altele.

  21. Se poate face o linie de metrou usor de suprafata care sa lege toate garile din jurul orasului cu aeroportul. De asemenea sa se completeze calea ferata pentru a se realizeza un inel de metru in jurul orasului, eventual sa fie legat cu reteaua de tramvaie, orasul nostru are in istoric acesta conexiune. Acest inel ar permite si descarcarea circulatiei prin realizarea de parcari pentru autoturismele care invadeaza orasul zilnic