Opinia Timisoarei

Pentru ca ‘nu e treaba lui’ sa mearga pe santiere, primarul Dominic Fritz nu a stiut cum s-au facut lucrarile pe bulevardul Sudului din Timisoara. A aflat cu cateva ore inainte de inaugurare si a anulat-o. Ce modificari cere acum

TIMISOARA. S-a amanat momentul inaugurarii Bulevardului Sudului, programat de Primaria Timisoara pentru luni la ora 10.00, dupa ce primarul Dominic Fritz a aflat, cu cateva ore inainte, ca sunt probleme, si a ajuns si el, in sfarsit, pe santier.

CITESTE SI: Video. Bulevardul Sudului, scaldat in lumina noaptea. Largit la 4 benzi pe 700 de metri, isi asteapta inaugurarea la Timisoara

In mai multe randuri edilul a spus ca nu e treaba lui sa mearga pe santiere sa verifice stadiul lucrarilor, pentru ca are oameni in subordine care se ocupa de asta.

Asa se explica cel mai probabil faptul ca Dominic Fritz a mers tarziu sa inspecteze lucrarea de pe Bulevardul Sudului, chiar dupa ce anuntase inaugurarea, pentru ca imediat dupa acest moment, pe retelele de socializare, timisorenii au inceput sa semnaleze tot felul de neajunsuri.

Un activist civic pe probleme de infrastructura velo, Valentin Pokus Alex Francisc, a realizat o filmare si a infatisat calitatea si latimea pistelor de biciclete. Acesta a explicat pe facebook, in Comunitatea Biciclistilor Timisoara , ca 70 cm pe sens, asa cum au fost realizate, inseamna prea putin si ca s-ar impune sens unic de o parte si de alta a strazii, iar primarul Dominic Fritz i-a raspuns intr-un comentariu la postare, luni dimineata, in jurul orei 10.00: „E evident o prostie care nu va ramane asa„, semn ca edilul a aflat intr-adevar tarziu cum arata aceste piste de biciclete pe care se pregatea insa sa le inaugureze.

Pe Forumul STPT, insa, lucrarea a fost urmarita indeaproape, cu lunile, si au fost trase semnale de alarma.

Luni, primarul a explicat, intr-o postare pe Facebook, ca proiectul de pe Sudului a fost prost intocmit de fosta administratie si a povestit si ce l-a nemultumit, cand a inspectat, in sfarsit, lucrarea. Astfel, chiar daca totul e aproape gata, urmeaza ca mai multe lucruri sa fie… schimbate.

In primul rând nu sunt mulțumit de modul în care au fost gândite pistele de bicicletă. Ele sunt destul de late pentru a fi unisens. De aceea vom modifica marcajele și le vom transforma în sensuri unice pe o parte și pe cealaltă a bulevardului.

Am mai cerut să fie montate bănci și refugii acoperite în stațiile STPT de pe această arteră. Ele nici măcar nu au fost prevăzute în proiectul inițial, așa că pentru asta va trebui să facem un nou proiect, dar le vom monta cu siguranță. De asemenea, în urma discuțiilor cu locuitorii din zonă am decis să se discute în Comisia de circulație marcarea unei noi treceri de pietoni la capătul parcului, la intersecția cu Aleea Cristalului. Vom monta și coșuri de gunoi pe toată lungimea bulevardului.

În ceea ce privește linia continuă care străbate tot bulevardul, aici lucrurile țin de legislație și siguranța rutieră. Am cerut să se discute și acest lucru în Comisia de circulație și să mi se prezinte toate variantele posibile„, a scris Dominic Fritz pe Facebook.

Va reamintim, conform invitatiei Primariei Timisoara, luni dimineata ar fi trebuit inaugurate lucrarile la Bulevardul Sudului, dupa un an in care s-a muncit in teren. Drumul, cuprins intre bulevardul Rebreanu si fosta strada Lidia, a intrat in reabilitare la inceputul lunii iulie 2020, contractul fiind atribuit firmei PORR Construct, ca lider al unei asocieri. A fost largit la 4 benzi de circulatie, iar pe marginea soselei au fost amenajate parcari si trotuare, dar si piste de biciclete.

Valoarea totala a investitiei in modernizarea bulevardului Sudului se ridica la peste 2 milioane de euro si trebuia sa fie gata in 10 luni.

Exit mobile version