O singura firma vrea sa faca deszapezirea la Timisoara in urmatorii 4 ani. E cea care face si curatenia in oras

TIMISOARA. Teoretic, iarna nu va mai lua prin surprindere Primaria Timisoara. Dupa ce prima licitatie a esuat, fiind anulata, la a doua licitatie o firma si-au depus oferta pentru a prelua acest serviciu. Urmeaza ca acum oferta  sa fie evaluata, iar, daca aceasta respecta intrutotul caietul de sarcini, va putea fi validata si declarata castigatoare. Ar urma sa asigure deszapezirea pe urmatorii 4 ani cu 6,4 milioane de euro fara TVA.

Pentru a doua licitatie, caietul de sarcini a fost revizuit, in sensul ca a fost prevazut un numar mai mic de utilaje de mici dimensiuni, care sa poata intra intre blocuri.

In urma licitatiei organizata de Primaria Timisoara, firma care se va ocupa de serviciul de deszapezire urmeaza sa semneze un Acord-cadru pe 4 ani, ce va fi urmat de contracte subsecvente, in functie de necesitati.

Aceasta e nimeni alta decat Brantner, care asigura si serviciul de curatenie in Timisoara.

Numarul strazilor din Municipiul Timisoara, pe care urmeaza sa se presteze serviciul de deszapezire este de 1.227, conform nomenclatorului, si s-a intocmit o prioritizare a acestora. Pe cele de grad 1 se va interveni intr-o prima etapa, iar in pe cele de grad 2 ulterior, cu utilaje multifunctionale de capacitate mare sau dupa caz de capacitate redusa.

44 de utilaje ar putea asigura deszapezirea Timisoarei

A fost revizuit si numarul de utilaje cu care sa se intervina. Conform caietului de sarcini, pentru prestarea serviciului se vor folosi urmatoarele tipuri de utilaje: utilaje multifunctionale de capacitate mare, utilaje multifunctionale de capacitate mica, utilaje cu incarcator frontal, utilaje de transport al zapezii si ghetii, autocisterne. Mijloacele mecanice folosite la deszapezire trebuie sa se incadreze in norma de poluare a motorului minim Euro 3, cu inspectia tehnica in termen. Pentru prestarea serviciilor care fac obiectul contractului sunt necesare minim urmatoarele utilaje:
-14 utilaje multifunctionale de capacitate mare;
-16 utilaje multifunctionale de capacitate mica;
-4 utilaje cu incarcator frontal;
-8 utilaje de transport al zapezii si ghetii;
-2 autocisterne.
Total: 44 utilaje necesare pentru indeplinirea contractului.

Verificarea deszapezirii, pe 2 culori: rosu si albastru

Se vor folosi utilaje dotate cu sistem GPS, puse la dispozitia Primariei pentru urmarirea indeplinirii programului zilnic. Pentru receptii se va prezenta harta GPS a sectorului pe categorii de culori, pentru fiecare utilaj care deserveste un traseu: rosu pentru intreg sectorul planificat, albastru pentru sectorul realizat. Reprezentantii municipalitatii vor avea posibilitatea de vizualizare a traseului parcurs de fiecare utilaj, in timp real, precum si istoricul traseelor parcurse pe toata durata contractului.

Urmatoarele activitati constituie ansamblul cerintelor tehnice de baza pentru prestarea serviciului de deszapezire:
-Curatat manual zapada
-Curatat manual gheata
-Curatat mecanizat zapada si gheata
-Combaterea poleiului si a ghetii prin stropire cu solutie de clorura de calciu (CaCl2)
-Combaterea poleiului si a ghetii prin stropire cu solutie de clorura de sodiu
-sare (NaCl) cu inhibitor
-Imprastiat manual material antiderapant
-Imprastiat mecanic material antiderapant
-Incarcat si transportat zapada si gheata
-Curatat guri de scurgere din reteaua de canalizare

Pana la data de 1 octombrie a fiecarui an, operatorul va trebui sa asigure intreaga cantitate de materiale antiderapante ce va fi folosita pentru combaterea poleiului.
-Clorura de sodiu (sare): minim 1000 tone de stoc;
-Clorura de calciu: minim 100 tone de stoc.
Pe perioada prestarii serviciului de deszapezire stocul trebuie refacut in permanenta si mentinut in asa fel incat sa fie suficient.

Sezonul de iarna e considerat, potrivit documentatiei, 15 noiembrie – 15 martie. Insa, daca va ninge si in afara acestei perioade, operatorul va interveni.

Contractul cadru va fi pe 4 ani, estimat la peste 6 milioane de euro. Durata fiecarui contract subsecvent este de cate un an de zile calendaristic, iar primul contract subsecvent va intra in vigoare de la data transmiterii ordinului de incepere a prestarii serviciului si constituirea garantiei de buna executie.

Este de asteptat ca licitatia organizata de Primaria Timisoara, pentru deszapezire, sa se incheie pana la sfarsitul acestei veri.

Iarna trecuta deszapezirea in oras a fost asigurata de societatile din subordinea primariei si cu ajutorul detinutilor de la Penitenciarul Popa Sapca.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Daca va fi deszapezirea precum fac curatenie in oras, treaba este clara!
    Nu au oameni, nu au mijloace tehnice, nu avem nicio speranta!
    Pe de alta parte , dupa un an de gunoaie si mizerie e cam greu sa faci fata.
    Multumim, Robu, o data in plus!

  2. Sincer as vrea sa merg cu un reprezentat al primariei prin oras , sa nu se zica ca suntem rai si sa le demonstrez ca acest oras este jalnic administrat. Cu privire la dezapezire , daca ramane aceasta firma sincer nu am sperante. #altprimar#vrem curatenie in oras.

  3. Bancul zilei: „O singura firma vrea sa faca deszapezirea la Timisoara in urmatorii 4 ani. E cea care face si curatenia in oras” !!!!!!
    Vadeti va rog cum au rezolvat problema cei din Oradea dar si celelalte doua orase „din cadrilaterul vestului” (cel putin centrul si vecinatati, vazute de turisti).
    Sper sa fie (totusi) de bun augur; sa nu uitam ca in curand vin alte alegeri, poate cu alti actori, cu alti/alte de toate, … de pe alte meleaguri, … .
    Candva si eu am dorit sa fiu campion olimpic, dar …

  4. De ce pana anul trecut cei care se ocupau de curatenia orasului , cel putin se descurcau in mare parte la capitolul curatenie ? Nu am vazut sa stea gunoaie pe coltul strazilor asa cum au ramas ia acest an in Timisoara . Chiar si in afara zonelor centrale , ca Mircea cel Batan , Mehala . Nu pot sa nu recunosc faptul ca, mai erau zone cu multe gunoaie , dar acestea erau cunoscute dar chiar si aici se intervenea aproape la doua saptamani . Pe str Mircea cel Batran colt cu str Ioan Plavosin un exemplu . Cand se vine de pe str Ioan Plavosin spre Mircea cel Batran cu masina mica , nu poti sa te asiguri decat dupa ce ai intrat pe str Mircea , din cauza gramezii inalte de crengi puse acolo din decembrie ! Pe str Balta Verde la coltul terenului Liceului Alimentar , gunoiul lasat de puturosi cartierului care nu au putut fi identificati in apropiera unei Gradinite . Poate se vor lua masuri mai concrete . Multumesc