Opinia Timisoarei

O singura firma vrea sa evalueze stadiul lucrarilor pe santierul de largire la 4 benzi a drumului Timisoara – Giarmata – Autostrada, dupa ce Consiliul Judetean Timis a rupt contractul cu constructorul care nu si-a facut treaba

TIMISOARA. Asa cum a precizat inca de la rezilierea contractului cu constructorul care ar fi trebuit sa modernizeze si sa largeasca drumul Timisoara – Giarmata – Autostrada Vestului, Consiliul Judetean Timis a demarat rapid procedura pentru gasirea unei firme care sa evalueze ce a lasat in urma Tehnocer.
Aceasta pentru ca, mai apoi, CJT sa porneasca licitatia pentru un nou constructor care sa preia proiectul si sa-l duca la bun sfarsit, mai ales ca exista riscul pierderii banilor europeni.

CITESTE SI: Gata cu contestatiile nejustificate si santajul firmelor care nu se apuca de treaba dupa ce castiga licitatii ori intarzie lucrarile. A fost schimbata legea achizitiilor publice. Anuntul facut de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu

O singura companie s-a inscris cu oferta sa asigure asistenta tehnica, adica sa stabileasca foarte precis ce a ramas de facut pe drumul judetean ce leaga Timisoara de Autostrada, mai putin portiunea de Dumbravita, sa imbunatateasca documentatia existenta si sa ajute la selectia unei noi firme care sa termine lucrarile.

Este vorba de Doragi Consulting, avand East Water Drillings drept subcontractant. Liderul de asociere este firma apartinand fostului sef al DRDP Timisoara Ioan Malita, care a fost cercetat de DNA pentru coruptie si al carui nume a fost legat de mai multe scandaluri, printre ele exproprierile de pe traseul autostrazii Timisoara – Arad. Malita s-a pensionat in 2011.

Va reamintim, dupa ce au fost inregistrate mari intarzieri, in 19 ianuarie, Consiliul Judetean Timis a anuntat rezilierea contractului cu firma care ar fi trebuit sa extinda la 4 benzi drumul ce leaga Timisoara de autostrada, prin Dumbravita si Giarmata.

Am incercat sa mobilizam constructorul, insa, din pacate, acesta este depasit de situatie. Am evitat cat am putut rezilierea, deoarece exista un risc al pierderii finantarii europene, dar nu putem trece cu vederea intarzierile de pe santier si faptul ca a batut pasul pe loc chiar si dupa ultimatumul primit in toamna tarzie a lui 2021. Noi am mostenit firma si conditiile contractuale de la fosta administratie.
Ca sa evitam, pe viitor, astfel de probleme si neintelegeri in executie, asiguram atat cetatenii cat si firmele care se inscriu la licitatie ca vom fi foarte precisi in formularea cerintelor. Conform Programului Operational Regional, ultimele plati pentru executia proiectului se vor putea efectua in luna decembrie 2023. In momentul de fata stim ca suntem semnificativ in intarziere, dar nu avem un tablou foarte exact al situatiei deoarece constructorul a refuzat in mod repetat sa actualizeze graficul de lucrari. Pentru acest lucru a primit penalitati de 4.000 lei/zi de-a lungul ultimelor luni”, spunea Alin Nica, presedintele CJ Timis, la finele lunii ianuarie.

Deja este in analiza oferta firmei de evaluare, iar valoarea contractului a fost estimata la 184.873 de lei fara TVA, adica aproximativ 44.000 de euro cu TVA.

Intr-un scenariu optimist, poate tot in acest an, daca nu vor exista contestatii pe licitatia care urmeaza a fi organizata, santierul ar putea avea un nou constructor, pentru a nu se pierde banii europeni pentru modernizarea acestui drum.

Problemele intampinate in proiectul de modernizarea a DJ691, sustin reprezentantii Consiliului Judetean Timis, au fost accentuate de faptul ca Primaria Timisoara a refuzat in repetate randuri procedura de predare a stalpilor si a retelelor de alimentare pentru troleibuze, astfel incat constructorul sa fi avut posibilitatea de a lucra la largirea drumului judetean pe raza comunei Dumbravita, mai transmit reprezentantii CJT.

Va reamintim, soseaua care leaga Timisoara de Autostrada Vestului trebuie modernizata si largita pe o distanta totala de 10 kilometri, lungime pe care sunt prevazute si 12 statii de transport public. Deocamdata, proiectul in lucru vizeaza tronsonul Centura – nod rutier A1. Pe acest segment este cuprinsa si o pista de biciclete, cu doua benzi de cate 1 metru fiecare, si se va monta parapet median de separare a benzilor de circulatie, pentru mai multa siguranta rutiera.

In locul intersectiilor semaforizate vor fi amenajate minigiratii si sensuri giratorii, pentru cresterea fluentei traficului.

Valoarea proiectului se ridica la peste 80 de milioane de lei. Finantarea este asigurata din fonduri europene, prin Programul Operational Regional, de la bugetul national, dar si din fondurile Consiliului Judetean.

Amplasamentul a fost predat catre constructor in septembrie 2020.

Exit mobile version