O noua lovitura pentru Administratia Fritz. Abonamentele de parcare de tip rezident, aproape inutile, a decis instanta la Timisoara

TIMISOARA. Au fost vandute aproape degeaba. Abonamentele de tip rezident nu mai garanteaza mare lucru, dupa o decizie luata de instanta la Timisoara.

Dupa ce avocatul Cristian Clipa a atacat in instanta Hotararea de Consiliu Local prin care se aproba noul Regulament de Parcare in Timisoara, iar Tribunalul Timis anulase o prevedere din document, joi a venit randul Curtii de Apel sa ia o decizie dupa ce CLT facuse recurs.
Magistratii au hotarat sa il respinga.

Respinge recursul formulat de recurentul-pârât CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA, în contradictoriu cu intimatul-reclamant CLIPA CRISTIAN şi intimatul-intervenient SERVICIUL PUBLIC DE INTERES LOCAL PENTRU ADMINISTRAREA PARCĂRILOR PUBLICE DIN MUNICIPIUL TIMIŞOARA – TIMPARK (SPILAPP – TIMPARK) împotriva sentinţei civile nr. 688/20.07.2022, pronunţată de Tribunalul Timiş, în dosarul nr. 2114/30/2022. Ia act că nu s-au solicitat cheltuieli de judecată. Definitivă„, se arata in solutia formulata de judecatorii Curtii de Apel Timisoara.

Astfel, ramane suspendat aliniatul 3, lit. b care prevede descrierea locurilor de parcare din cartiere si abonamentul de tip rezident cu care puteau fi ocupate, cu tarife intre 70 și 110 lei pe an, in functie de zona, si care nu garanta locul de parcare, dar ca dupa ora 17.00, locurile de rezident puteau fi ocupate doar de catre cei care achitau acest tichet. Acum acest din urma avantaj a disparut.

Instanta a suspendat alin.3, lit.b:

b) locuri de parcare mixte, aceste locuri de parcare fiind evidențiate printr-un marcaj longitudinal paralel cu bordura, de culoare albastră, respectiv prin tăblițe adiționale de informare. Pe locurile de parcare / staționare din categoria celor mixte se poate staționa / parca în intervalul de luni, ora 8, până vineri, ora 0, exceptând sărbătorile legale, după următorul program:

– în intervalul orar 8 – 17 pot parca / staționa autovehiculele care dețin abonamente de parcare compatibile cu zona / subzona staționării – inclusiv autovehiculele care dețin abonamente de tip rezident, compatibile cu subzona în care se regăsesc aceste locuri de parcare / staționare, respectiv au achitat tariful de parcare prin una dintre modalităție prevăzute de regulament
– în intervalul orar 17 – 8 pot parca / staționa doar autovehiculele care dețin abonament de tip rezident compatibile cu subzona în care se regăsesc aceste locuri de parcare / staționare

Cu alte cuvinte, odata cu suspendarea acestui fragment din document, nici macar dupa ora 17.00 nu mai sunt restrictionate parcarile din cartiere pentru cei cu abonament de tip rezident. Adica la orice ora din zi si din noapte, locurile dintre blocuri pot fi ocupate de orice masina care are in parbriz un abonament, de orice alt tip (pentru zona rosie, pentru zona galbena sau rezident).

Practic, in acest moment, abonamentul de rezident ramane doar cel mai ieftin din schema Timpark, si atat.

Va reamintim, noul Regulament de Parcare in Timisoara a intrat in vigoare la 1 aprilie cu o multime de probleme. Dincolo de o serie de situatii nereglementate, care ii puneau in dificultate pe proprietarii de masini, care au cautat saptamani la randul raspunsuri, administratia Fritz s-a vazut nevoita sa amane aplicarea amenzilor pentru cei care nu si-au cumparat abonamente de rezident, intrucat nu a reusit sa le vanda in timp util, in ciuda cozilor uriase pe care cetatenii le-au facut la ghisee.

Avocatul Cristian Clipa, profesor la Facultatea de Drept din cadrul Universitatii de Vest Timisoara, a analizat Hotararea de Consiliu Local prin care a fost aprobat regulamentul de parcare si a sustinut ca aceasta incalca cel putin 10 legi. A decis sa atace documentul in instanta si acum i s-a dat castig de cauza in privinta abonametelor de tip rezident.

Conform deciziei instantei, Regulamentul de parcare Timpark trebuie reviziuit de catre Primaria Timisoara si supus aprobarii Consiliului Local.

UPDATE: Viceprimarul Ruben Latcau, dupa decizia instantei: Regulamentul, in ansamblul sau, ramane in vigoare. Curtea de Apel a considerat ca atata vreme cat cineva detine un abonament de zona, sa poată parca pe orice loc din acea zona, doar cu un cost mai ridicat

Viceprimarul Timisoarei a reactionat pe Facebook dupa decizia Curtii de Apel.

După deciziile Tribunalului și Curții de Apel, regulamentul TimPark în ansamblul său rămâne în vigoare, cu toate zonele și toate tarifele. Toate abonamentele deja emise sunt valabile și rămân valabile.

Zona verde, care a născut cele mai mari pasiuni, cu al său tarif progresiv care începe de la 4 lei, rămâne și ea valabilă. Între timp, de la votarea regulamentului și până acum, prețul parcărilor private din centru a crescut, parcarea Consiliului Județean începând de la 7 lei ora.
Zonele de parcare (roșie, galbenă și albastră) vor fi valabile în continuare. La fel și abonamentele generale, mixte, de zonă și rezidențiale.

Deciziile instanțelor au dat câștig de cauză TimPark. Vă reamintesc că avocatul local care contestase regulamentul susținea că acesta încalcă peste 10 legi, și că majoritatea elementelor din el sunt ilegale. Primăria a câștigat în primă instanță pe întregul regulament cu o singură excepție, exclusivatea zonelor rezidențiale, și tot primăria a făcut apel pentru mica diferență. Curtea de Apel a considerat că atâta vreme cât cineva deține un abonament de zonă, să poată parca pe orice loc din acea zonă, doar cu un cost mai ridicat.
Ca un exemplu, cu un abonament de zonă roșie poți parca oriunde în zona roșie cu un cost de 42 de lei pe lună, în vreme ce ca rezident, costul unui abonament în subzona roșie este de 9 lei pe lună (110/an). În felul acesta cei cu abonament rezidențial rămân net avantajați de sistem, dar fără zonele exclusive„, a transmis Ruben Latcau.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Era oricum o bataie de joc la adresa cetatenilor care trebuiau sa plateasca dar nu castigau nimic in plus. Practic o taxa ascunsa pentru ca taxele locale pe autovehicule sunt deja la plafonul stabilit la nivel national. Ca sa nu mai zic ca tot conceptul era confuz si rupt de realitate. Parca ar fi fost realizat de ceva sefulet de corporatie care stie doar sa completeze documente in Excel. Pana una alta si aceasta se adauga la parcusul acestei administratii careia ii vom multumi la alegerile viitoare.

    • Vb ca un bugetar cu filtru de cafea in fata !!!!

      • fritz tu ești?

        • Lae tu esti?

          • Taxarea aceasta a fost cu scantei si este, ce e interesant este ca cu toate ca cei care au dat in judecata si au atacat acest regulament (cei care ziceau ca incalca 10 legi…) nu au castigat, chiar din contra mai mult ei au pierdut si in defavoarea celor care stau pe acolo si parcheaza in zona…
            Cat despre ideea cui a fost cu parcarea, intrebati sefi de la Timpark de cand s-a dorit parcare acolo, nimeni nu cred ca a crezut ca se fac parcari pe gratis care apoi sa nu faca bani…

  2. Avocatul e din mh

    • Avocatul este timisoarean si profesor la Facultatea de Drept din cadrul Universitatii de Vest .

  3. test

  4. Aceste parcari de tip „rezident sau riveran” sunt in multe tari din Vest. Acolo este ceva la ordinea zilei. Avocatrul de a facut plangere oare a fost vreodata afara? Nu cred. Ca daca ar fi fost ar fi observat aceste tipuri de parcari, ar fi vazut ca unii posesori de masini au in parcare , in masina, la vedere, un ecuson / tablitza, unde scrie ca este Riveran, autorizatie nr.XXX, si valabilitatea pana la data de yy.
    Le-as propune la aceste „genii in ale ganditului” sa parcheze in Germania pe un loc de parcare unde scrie ca e numai pentru rezidenti si sa dea statul german in judecata daca primeste amenda. Dar cred ca e prea complicat pentrzu unii. Principalul „L-am invins in instanta”!

    Cred ca instantele in Timisoara s-au specializat in bagatul betelor in roata. Ca face ceva Primaria si hop, apar si ei ca nu e bine. Vezi organigramele la Primarie, ca sunt valabile dupa ei, numai alea facute de ceilalti primari, Alea actualizate, alea nu sunt „legale”.
    Precis se va merge mai departe si va castiga Primaria. Ca acest concept exoista, este viabil – dar nu la noi – si se va implementa, voit sau nevoit.

    • Asta e primarie?
      Asta e o gluma in cel mai bun caz.

      • Vrei sa zici ca aia (Primaria) de sub conducerea lui Robu a fost ceva bun? A fost vai si amar de ea.
        Era unul paranoic acolo, ce-si vopsea pletele si care le stia pe toate. Realizarile lui se vad si azi. Sa le enumar?
        Motto-ul lui Robu:
        Primaria sunt eu, dupa mine potopul.
        De aia e si debandada asta azi la Primaria Tuimisoara. Ca nu a lasat nimica care sa functioneze. Si acuma ca nu mai sunt la ciolan la primarie, nu sunt capabili de nici o cooperare. Pentru binele orasului. Sau nu vor. Vorba aia, Nu mai primesc ciolanul, nu fac nimica pentru. Sunt Gica Contra la toate.

    • babaiatule! platim taxe si impozite de ne ies pe ochi, de ce sa mai platesc alte taxe? sa cheltuiasca banii mai cu cap, nu sa ceara alte taxe

    • Când va câştiga primăria voi veţi fi istorie in toate oraşele unde au câştigat vrăjitorii din Oz nu numai la Timişoara.
      Am vazut de ce sunteți in stare.

  5. Noroc cu completarea, pacat ca trebuie sa citești cu atenție articolul ca sa îți dai seama ca titlul este fără legătură. Practic Primăria a câștigat procesul, regulamentul este legal si rămâne activ

    • Cand esti userist si ti-e greu sa intelegi lucruri pentru ca cititul de oboseste, scuipi tampenii pe net. Bah, postacilor USR, nu v-a placut scoala deloc. Boi cu patalama, rebuturi ale sistemului de educatie din ultimii 30 de ani, asta sunteti.

  6. Adica rezidentii nu mai au locuri rezervate dupa ora 17.00 :(((
    Decizia asta e clar in avantajul timisorenilor. 😉
    Multumim AVOCAT ca te lupti sa elimini privilegiile rezidentilor. Propun sa dai in judecata si STPT si sa contesti gratuitatea pentru pensionari!
    Multumim redactie pentru manipularea din titlu si pentru dezinformare!

  7. Soc și groaza reziști încearcă să reducă numărul de mașini și să ne daca să mergem cu firobuzul. Până când rezistam eu vreau diesel fără filtru de particule si la fiecare apartament cel puțin 3 mașini. Apropo parcarea din centru când se face de nica , ar fi un obiect turistic interesant,și sper că e gratis,altfel parchez pe locuri de handicapați. Live PSD = PNL partidul unic.

    • Ți-am mai spus ce vrei tu nu poţi primi pe net, cel mult frigiderul plin cu care dar asta este altă discuție.
      In primul rând Fritza şefa ta nu a făcut nici un lot de parcare ca să pună plată.

  8. Ce funcționează în zeci de țări în Europa în Timișoara nu funcționează pentru că la noi absolut totul se combate,la noi nu se doresc soluții, la noi se dorește debandadă,este bine atîta timp cît este loc de întors .Va veni timpul în care multă lume va renunța la mașină pentru că va deveni un lux exact ca pe timpul lui Pingelică și pentru mulți aceste timpuri ar prinde astăzi foarte bine,ar fi vindecați urgent.

    • Hai sictir cu occidentul vostru, hai mars, da? Cretinilor lobotomizati.

  9. Mi-am luat abonament de rezident degeaba, nu mai am loc asigurat lângă casă după ora 17. Mulțumesc, idiotule Cristian Clipa! Și vouă, imbecililor de la opinia timișoarei, că nu înțelegeți ce am pierdut.

    • Ruben, tu esti?

  10. Platim deja impozite pentru sosele si trotuare. Nu vom plati a doua oara impozit pe acelasi lucru. Am platit impozit ca sa circul si sa staionez pe trotuar sau pe sosea. Hai sictir si fritz si rezistacii trepanati.

    • Marcăm locurile de parcare și apoi le licitam? Cumparam unau, doua, trei .. locuri, cine are bani iar apoi le subînchiriere?
      Apoi privatizam strada, întrarea pe stradă! Vezi strazi din Dumbrăvița Giroc, … cu străzi „private”!
      Apoi …?
      Ca societatea „moderna” își poate permite orice!

  11. Inteligența se poate măsura ,prostia este infinită.