Nu vrea nimeni cea mai lunga pista de biciclete din Romania, care leaga Timisoara de Serbia. Titu Bojin, candidat la sefia CJT: sper ca in iunie va fi un presedinte de Consiliu Judetean sanatos la cap care sa o administreze

TIMISOARA. Inca de la jumatatea anului 2019, Titu Bojin avertiza ca cei cinci ani de administrare a pistei de biciclete care leaga Timisoara de Serbia pe malul canalului Bega de catre Apele Romane se apropie de final si cineva trebuie sa preia gestionarea obiectivului.

CITESTE SI: Proprietarii de terenuri de pe traseul Centurii de Sud, chemati sa-si primeasca banii. Cat ia fiecare? Anuntul DRDP Timisoara 

De atunci si pana in prezent nu s-a facut niciun pas in acest sens. Cei de la Apele Romane Banat s-au ingrijit pana acum de cei 37 de kilometri de pista care ajung pana la granita cu tara vecina, realizati cu fonduri europene, iar directorul ABAB, Titu Bojin, care si-a anuntat deja candidatura la sefia Consiliului Judetean Timis, spera ca in 2020 sa se rezolve aceasta problema. Prima varianta ar fi preluarea pistei de catre Asociatia Judeteana de Promovare a Turismului.

Eu sper ca in iunie va fi un presedinte de Consiliu Judetean sanatos la cap care a facut pista si care o va putea gestiona in continuare asa cum a si facut-o. Nu poate sa ramana la Ape. Le-am tot spus si pe la Judet, unii au luat-o in gluma, presedintele… ca vrea sa stie el daca sunt crapaturi. Pai sigur ca sunt crapaturi… Am facut Asociatia Judeteana de Turism. Care e rolul ei, daca nu sa preia pista de biciclete care e cea mai importanta?  Cu parere de rau dar, Asociatia asta judeteana… ori o desfiintam ori ii dam de lucru sa faca ceva pentru oameni. Cu atat mai mult ca acum incepe si navigatia„, spune directorul Apelor Romane Banat, Titu Bojin.

Preluarea pistei si darea sa in administrare catre Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului pare o solutie agreata si de Consiliul Judetean, insa in anumite conditii.

”Pista de biciclete este facuta pe domeniul public al statului. Nu se poate prelua, decat daca se obtine o hotarare de Guvern, de preluare. Digul, din ceea ce cunosc eu, este pe sistemul de siguranta a Canalului Bega. Deci niciodata nu se va preda ceea ce inseamna pista de biciclete spre Consiliul Judetean. Exista posibilitatea unei administrat, care duce la anumite costuri suplimentare si considerabile la nivelul CJ si nu a fost asunta acest proiect in cadrul Consiliului Judetean. Noi avem asumat sa realizam punctul de trecere a frontierei, pentru ca stiti foarte bine, colegii din Serbia vor continua pista de biciclete iar noi avem obligatia, prin memorandumul interstatal, de a realiza punctul de trecere a frontierei. Cred ca este mai important sa realizam acest pucnt de trecere a frontierei si sa asiguram fluidizarea traficului si pe pista de biciclete si pe Canalul Bega. Cu realizarea Punctului de frontiera suntem in proceduri, ceea ce inseamna teren, un studiu pentru acces la terenul respectiv pentru ca pana la urma discutam de o locatie in mijlocul campului, iar acolo va trebuie adusa infrastructura, trebuie adusa echipa de la Politia de frontiera care va trebui sa asigure permaneta la Punctul respectiv.

Solutia este sa continue administrarea pistei Apele Romane Banat care are un buget pe 7 judete si un buget considerabil, are posibilitatea sa administreze in continuare pista de biciclete, asa cum a administrat pana acum”, a declarat Calin Dobra, presedintele CJ Timis.

O alta solutie oferita de seful Apelor Romane Banat este o asociere intre comunele pe langa care trece pista de biciclete si administrarea ei in comun.

Nu poate Primaria Timisoara sa preia administrarea pistei pentru ca e pe teritoriul a 4 comune. Sigur, pana la urma ar putea si Primaria, dar nu e job-ul primariei. Poate fi o solutie si asocierea celor 4 comune. Contractul se incheie la finele lunii martie. La noi a fost una pentru ca am avut formatiile pe care le-am scos o zi, doua, trei sa curate pista, sa care gunoiul, sa mai pazeasca ce au putut sa pazeasca, ca au furat si placutele alea fosforescente, si stalpisori, si bancutele de la statiile de oprire, si cosurile de gunoi. Pe alea nu le-au putut fura, le-au indoit sau rupt. Va fi o imagine dezolanta cu atat mai mult cu cat intra in discutie si navigatia. Va fi navigatie pe Bega si cand te uiti si vezi toate cosurile alea rupte si mizerie si bancutele alea pe acolo. Cineva trebuie sa o administreze„, a completat Titu Bojin.

Vesti bune din partea sarba

Daca la Timisoara se vorbeste despre administrarea pistei, in Serbia aceasta nici macar nu a fost amenajata, insa lucrurile se misca in sfarsit si acolo.

Vecinii au semnat contractul pentru realizarea celor 43 de km de pista de biciclete, deci noi speram ca vor fi 80 km de pista de biciclete, si cred eu ca nu exista una de o asemenea lungime, sa traverseze doua tari pe digul unui rau„, a declarat seful Apelor Romane Banat, Titu Bojin.

Pista de biciclete are o lungime de 37 de kilometri pe teritoriul Romaniei si parcurge traseul de la Podul Modos, de la iesirea din Timisoara, spre Sanmihaiu Roman, si pana la granita cu Serbia. In continuare, pista ar trebui sa isi urmeze traseul inca 43 de kilometri, pe teritoriul Serbiei, pana la Zrenjanin, insa vecinii sarbi nu au apucat sa o faca, in cadrul proiectului comun pe fonduri europene.

Pista de biciclete a fost inaugurata in anul 2015, valoarea proiectului fiind 2,3 milioane de euro, bani europeni. In cadrul proiectului, au mai fost cumparate si 30 de biciclete care trebuie de asemenea preluate in cazul in care prista va trece in administrarea Consiliului Judetean Timis.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Sa o preia o asociatie de biciclisti si sa puna taxa…eu spuneam in urma cu ceva timp referitor la acest subiect ca si biciclistii ar trebui sa plateasca o taxa (fie impozit, fie vinieta) folosita pentru infrastructura biciclistor, pana la urma totul se rezuma la bani, vrei conditii=>trebuie bani. Evident ca nimeni nu e atat batut in cap incat sa vrea sa isi insuseasca aceasta pista care presupune costuri, injuraturi si critici.

    • Ce infrastructura prietene? Alea cateva dungi albe de pe trotuar?
      Impozite platesc destule si din salariu si pentru bunuri.
      Cand o sa poluez cu bicicleta atunci sa imi ceri bani, pana atunci bucura-te ca e o masina in minus pe strada.

      • Impozit platesc si eu, dar platesc impozit separat si pentru masina…ala nu e taxa de poluare,taxa aia se regaseste in carburant ca acciza. Pe principiul acesta, cateva dungi etc, o sa se degradeze pista oricum.

        • Nu poti compara o masina cu o bicicleta. Masina e un lux. Oamenii circula cu bicicleta din cateva motive, primul ar fi ca si cel mai sarac om poate sa isi ia o bicla, altii circula pentru ca nu te costa nimic sa pedalezi si nici nu poluezi.
          Eu zic ca mi-e impozitata destul munca astfel incat sa ma bucur de o bicicleta fara sa imi ceara cineva bani pentru ea.

    • Tu ai tărâțe în chestia aia de pe umeri!? Unde în lume ai văzut taxă pe bicicletă bivole?

      • Eu am zis-o in contextul in care vad biciclisti ca viseaza la cai verzi pe pereti cu aceasta pista..poftim, luati-o voi, e a voastra, descurcati-va.

        • De ce? Soferii au cate o strada in grija sau? Nu inteleg de unde atata ura pe biciclisti.

  2. Dovada ca se face doar pentru lauda si pentru poze la ziar.

  3. CJ Timis (Dobra Calin PSD) se lauda ca face si drege noi drumuri (a uitat de castelul Huniazilor, parcarea centrala din Tmisoara, etc.), dar nu se ocupa de problemele din parohia lui, unde este si pista. Asta este, cand trebuie sa faca concret ceva se da la o parte.

  4. La pasa vine un ABAB… Poate va fi un presedinte de CJ sanatos la cap, dar nu va fi Bojin, cel putin daca si cei care voteaza vor fi sanatosi la cap. Pare clar ca pista a fost vaca de muls pana s-a facut si s-a furat ce s-a putut fura, dupa ce e gata se cauta noi „obiective”.

  5. Din punct de vedere al autoritatilor problema a fost rezolvata: s-au luat banii de la UE, constructorul pistei si-a luat partea, restul nu conteaza.

  6. După spusele lui Bojin să înțelegem că DOBRA nu prea este normal la cap 😎
    O fi oamenii se cunosc mai bine 🤣🤣🤣🤣🤣
    Dar nici tu nu ai nici o șansă 😠😠😠

  7. Acest , abab , , cu litere mici , înc a una din găurile negre care consuma resursele acestei țări, mult prea mulți angajați , mult prea mari salariile , activitate aproape zero , plimba niște hîrtii , sediul în care funcționează este mult prea mare pentru ei , trebuiau trimisi undeva la periferie , intr un cămin de nefamilisti sau internet școlar dezafectat confort 4 sa isi faca birourile , mult prea multe mașini,cît costă încălzirea acelei uriașe clădiri? statul român trebuia sa gaseasca pentru o clădire de patrimoniu de talia aceleia o destinație gen muzeu , sau ceva similar , cît despre personajul care se vrea inca la butoane , este demult istorie , inclusiv partidele si partiduletele din care a făcut sau face parte . ( ce am scris mai sus se regăsește în multe alte , poate 99 la sută din diverse instituții ale statului . ) .

  8. La naiba, astia o sa distruga pista pana la urma.