Opinia Timisoarei

Nu se mai ridica crengile, frunzele si alte resturi vegetale de pe strazile din Timisoara de mai bine de o saptamana, pentru ca firma de curatenie nu are semnatura lui Dominic Fritz pe noul contract. Intelegerea cu TransClean ar putea fi reziliata de primarie

TIMISOARA. La un an de cand a intrat in vigoare, contractul dintre Primaria Timisoara si TransClean ar putea fi reziliat. In prezent, de mai bine de o saptamana, deseurile vegetale din oras nu mai sunt ridicate, dupa ce primul contract subsecvent a expirat, iar cel de-al doilea nu a mai fost semnat de noua administratie.

CITESTE SI: Protest la Timisoara fata de noile restrictii. Oameni, in mars, pana la casa primarului Dominic Fritz. Video 

Potrivit reprezentantilor Primariei Timisoara, deocamdata nu a fost iscalit un al doilea contract pentru ca, spun ei, sunt anumite probleme pe care in prezent compartimentul juridic al institutiei le documenteaza.

„E o problema istorica. Este un contract incheiat acum un an, contractul cadrul, la care se incheie contracte subsecvente. Acum ar fi venit la semnare al doilea contract. Exista o discutie daca cei de la firma au sau nu au nevoie de autorizatie de la Mediu. Se temporizeaza un pic, avand in vedere problemele pe care le avem (n.r. – focar de infectari cu COVID) si de aici problemele. Dorim sa o rezolvam cat mai corect posibil. Momentan se discuta la Juridic”, a spus pentru opiniatimisoarei.ro Matei Creiveanu, city managerul Timisoara.

Pana atunci insa, masinile care adunau deseurile vegetale au fost trase pe dreapta si nu mai merg in teren pentru a curata orasul de frunze, crengi sau alte resturi provenite din toaletare.

„Pana la clarificare, exista optiuni pentru deseurile vegetale. Sunt cele 4 centre RETIM care accepta aceste deseuri. Aia e metoda legala si corecta. Serviciul Trans Clean nu era de colectare al deseurilor vegetale de la oameni, ci de pe strada. Prin extensie si acceptare tacita, ridicau si de la populatie. Noi nu vrem sa incurajam acest lucru.

Noi avem servicii de salubrizare stradala in functiune si ridicam rampele spontane, dar depozitarea de deseuri vegetale si de cantitati mari era si inainte si este si acum neconforma. Asta este situatia. Trans Clean, tot ce facea, se vedea in facturile catre noi. Si faptul ca populatia nu depunea la RETIM impovara si mai tare bugetul local

Important este ca trebuie sa clarificam odata pentru totdeauna, daca ei au toate avizele de Mediu pentru a desfasura aceasta activitate. Nu e o situatie pe care sa n-o cunoastem, rampele care se formeaza, sunt alte contracte cu RETIMUL pentru a le colecta”, a adaugat Creiveanu pentru opiniatimisoarei.ro.

Pe de alta parte, surse din apropierea edilului sef spun ca documentele de la Mediu nu sunt necesare, intrucat TransClean are o adresa de la Garda de Mediu care atesta acest lucru. Mai mult, juristii Primariei ar fi confirmat acest lucru, iar toate partile implicate ar fi semnat contractul, mai putin primarul Dominic Fritz. Aceleasi surse sustin chiar ca primarul planuieste sa opreasca acest contract. Asta ar insemna ca timisorenii sa-si duca singuri deseurile vegetale la centrele de colectare.

City managerul spune ca situatia va fi transata in urmatoarele zile si ca se va lua o decizie, fie ca este vorba despre rezilierea contractului dintre Primarie si Trans Clean, fie de continuare a lui.

Va reamintim, Trans Clean este cea de-a treia firma de curatenie cu care Primaria Timisoara a incheiat un contract, in urma cu un an. „In baza Acordului–cadru si a contractelor subsecvente vor fi prestate servicii de colectare, transport, depozitare/valorificare a deseurilor vegetale si a deseurilor din constructii provenite din demolari, din activitati de reamenajare si reabilitare, abandonate pe domeniul public al Municipiului Timisoara, in conformitate cu cerintele impuse in documentatia de atribuire. Frecventa si valoarea contractelor ce urmeaza sa fie atribuite: Durata prezentului acord cadru: 4 ani (48 luni) incepand de la data semnarii lui de catre parti. Contractele subsecvente se vor incheia anual sau in functie de necesitatile autoritatii contractante si de fondurile alocate acestei destinatii, pe toata perioada de valabilitate a acordului-cadru„ anuntau reprezentantii Primariei Timisoara inainte de incheierea contractului cu TransClean, care avea sa castige contractul pentru ridicarea rampelor clandestine de gunoi din oras, respectiv deseurile vegetale.

Contractul pe 4 ani cu TransClean se ridica la 23.196.000 de lei fara TVA, adica 5.873.029 euro, cu TVA, si a fost incheiat in martie 2020.

Exit mobile version