Opinia Timisoarei

Nicolae Robu: pistele de biciclete serpuite de pe malurile Begai, motiv de campanie impotriva Timisoarei, ca la Caracal

TIMISOARA. Primarul Timisoarei este din nou victima carcotasilor, dupa ce mai multi biciclisti au criticat proiectul de amenajare a malurilor Begai. Pe alocuri, pistele sunt serpuite si mult prea inguste pentru nevoile biciclistilor din Timisoara. Robu le da dreptate, insa spune ca distanta pistelor cu serpentine este extrem de mica, in comparatie cu numarul de kilometri care se amenajeaza.

opiniatimisoarei.ro a prezentat si un test video realizat de un biciclist, iar comentariile au aparut imediat.

CITESTE SI: TEST VIDEO! Un biciclist din Timisoara a parcurs pistele de biciclete de pe malul Begai

Robu sustine insa ca i-a atras atentia proiectantului cu privire la pistele serpuite, insa specialistii au refuzat sa faca modificari proiectului. Motivul? Receptia era facuta deja de fosta administratie.

„S-a inceput din nou o campanie care pune intr-o lumina incorecta municipiul Timisoara ca pe un oras al prostiilor, un fel de Caracal, cand, de fapt, iata despre ce este vorba: lungimea acestor portiuni sinuoase care sunt neavenite reprezinta 1,8% din lungimea pistelor pe care le-am creat. Nu este corect fata de Timisoara, care realizeaza un proiect exceptional, sa fie pus in postura ridicola, ca se fac tampenii. Pe ambele maluri avem 22 de kilometri de piste de biciclete, din care pe malul stang sunt 9,2 km, pe malul drept sunt 12,6 km. Lungimea portiunilor conturate este de circa 400 de metri, din care pe malul stang 120 de metri si pe cel drept 280 de metri”, a explicat Nicolae Robu, atragand atentia ca este primul care a constatat ca proiectul „nu este in regula”.

Robu sustine ca s-a declarat din start nemultumit de faptul ca o parte din piste sunt amenajate „in opturi”, cu serpentine, dar si de faptul ca acestea sunt prea inguste. In plus, pe alocuri pistele si aleile pietonale sunt despartite de fasii de pamant, ceea ce reprezinta o sursa de mizerie.

„Am cerut proiectantului (n.r. Search Corporation) sa modifice proiectul, urmand sa facem diligentele pe procedurile exceptionale de interventie in proiect fara consecinte asupra finantarii din fonduri europene. Ba chiar am afirmat ca eu consider ca merita sa aducem corectii, inclusiv cu riscul de a ne costa putin in plus de la bugetul local, daca va fi nevoie. Proiectantii nu au vrut sa modifice proiectul, spunand ca nu au inventat ei aceste traiectorii sinuoase, ca ele sunt prevazute in mod frecvent pentru piste de biciclete, pentru alei pietonale prin spatii verzi, pe de o parte pentru a lungi traseul, pe de alta parte pentru a-i determina pe biciclisti sa circule cu viteza mai mica, pe de alta parte pentru a da un farmec in plus promenadei cu bicicleta datorita luarii de curbe. Altfel, in linie dreapta ar fi monoton. Personal, nu am impartasit si nu voi impartasi aceste idei. Dincolo de toate aceste aspecte pe care eu le consider negative, dar pe care municipalitatea nu avea cum sa le corecteze in conditiile in care proiectantul nu a vrut sa modifice proiectul, noi trebuie sa avem in vedere tot ce este bun in acest proiect”, a explicat edilul-sef al Timisoarei.

Robu sustine ca proiectul de amenajare a malurilor Begai este unul dintre cele mai importante proiecte ale Timisoarei. Ce-i drept, e realizat de fosta administratie, care a si semnat receptia acestuia.

„E vorba de 1,8% din piste care sunt in opturi, sunt cateva portiuni in care se produc separari nejustificate ale pistelor, pentru a ramane intre ele fasii total inutile, care nu vor fi decat datatoare de probleme. Dupa 5 ani va fi posibil sa aducem imbunatatiri proiectului cu interventii pe teren si fara indoiala ca ele vor fi aduse. Rugamintea este: Timisoara nu merita sa aiba o imagine negativa in discordanta cu realitatile ei. Eu nu cer sa prezentati pozitiv ceea ce este negativ in orasul nostru. Sa fie clar, nu e vorba de persoana primarului, nici macar de institutie, este vorba de orasul in sine! Nu este corect sa afle toata Tara Romaneasca cum ca un proiect cu care avem toate motivele sa ne laudam, dar care are mici scapari, este o aberatie. Asa s-a prezentat. Nimic pe lumea asta nu e perfect. La orice lucrare, la orice proiect, se pot gasi minusuri„, a mai spus Nicolae Robu.

Edilul a tinut sa precizeze ca nu da vina pe Administratia Ciuhandu pentru eroare, insa „din diverse motive s-a cedat la insistenta proiectantilor”.

***

Lucrarile pentru reabilitarea malurilor Begai au inceput la sfarsitul anului trecut, in luna septembrie. Teoretic, la jumatatea anului 2015 ne vom putea plimba pe malurile Begai, fie pe jos, fie cu bicicletele. Practic, sunt refacute trotuarele de-o parte si de alta a Begai, sunt amenajate piste de biciclete pe ambele maluri – cu intreruperi pe terenul care nu este al Primariei, la podul de la Piata Badea Cartan, este cumparat mobilier urban – mai bine de 400 de banci, sute de cosuri de gunoi, 40 de gradene, 2 mese de sah, 70 de sezlonguri si altele, sunt fi amenajate 6 fantani, statii de inchiriere biciclete si punti de acces, 2 rampe si platforme pentru interventii de urgenta pe Bega. Valoarea totala a proiectului este de 51,6 milioane de lei, de la UE venind aproape 30 de milioane de lei.

Exit mobile version