Opinia Timisoarei

Nicolae Robu nu stie cand ne vom plimba cu ‘noile’ tramvaie: Haideti sa avem o gandire pozitiva!

TIMISOARA. Greu cu tramvaiele modernizate ale Timisoarei, care se afla la reabilitare inca din vara anului trecut. Ar fi trebuit sa ne plimbam cu ele inca din toamna, insa momentul a fost amanat pana la inceputul anului, apoi pana in primavara.

Recent, primarul Nicolae Robu sustinea ca e posibil sa intre in circulatie de Pasti. Nu a fost sa fie asa, asa ca acum ne indeamna sa fim optimisti. Aceasta cu toate ca la inceputul primaverii recunostea ca sunt cateva probleme si ca nu sunt gata toate componentele care trebuie montate pe tramvaie. Mai mult decat atat, edilului i-a fost adus la Timisoara chiar si un scaun ce va fi pus in mijloacele de transport pe sine, pentru a aproba materialul pus pe el.

Acum sustine ca ar fi gata toate componentele si ca furnizorii au stabilit deja cand le vor trimite la Arad si la Pascani, acolo unde sunt modernizate primele doua tramvaie ale RATT.

„Am fost informat ca furnizorii de subansambluri au stabilit date precise de furnizare. Nu sunt neintelegeri pe acest subiect intre firma din Arad, firma din Pascani, pe de o parte, si furnizorii de subansambluri, pe de alta parte, numai ca furnizarea nu a putut sa aiba loc asa cum si-au dorit cele doua firme care au castigat licitatia. Si pentru ele a fost de dorit sa le vina cat mai repede, dar daca firmele mari care produc acele subansambluri nu livreaza, ce sa facem. Trebuie sa fim perseverenti si sa acceptam. Nici intr-un caz nu vor fi gata saptamana viitoare. Hai sa ne bucuram ca vom avea tramvaie foarte frumoase, cu incalzire la scaune, cu climatizare, ceea ce n-a fost in Timisoara niciodata. Asta trebuie sa ne bucure. Haideti sa avem o gandire pozitiva”, ne-a declarat Nicolae Robu.

***

Tramvaiele second-hand ale Timisoarei sunt reabilitate de firmele Electroputere VFU Pascani si Astra Vagoane Calatori Arad. Primele doua garnituri au fost preluate de cele doua firme care au castigat licitatia primariei in 11 iunie 2014.

480.000 de euro costa reconditionarea unui singur tramvai, Primaria Timisoara urmand sa aloce 3,3 milioane de euro pentru reabilitarea a 7 dintre garniturile batrane aflate acum in circulatie. Licitatia a fost castigata insa de oferta depusa de cele doua firme in valoare de 65 de milioane de lei, adica peste 14,6 milioane de euro. Durata contractului este patru ani, acordul-cadru presupunand incheierea a patru contracte subsecvente, pentru un numar total de 30 de tramvaie GT4.

In parcul Regiei Autonome de Transport in Comun se afla 93 de tramvaie, din care doar 60 sunt scoase zilnic pe traseu.

Exit mobile version