Opinia Timisoarei

Nicolae Robu: Biciclistii nu se vor plictisi pedaland pe pistele de pe malurile Begai. Care este motivul?

TIMISOARA. Proiectul pentru reabilitarea malurilor Begai merge inainte, cu toate ca mai marii din Primaria Timisoara au cerut cateva modificari, dupa ce au descoperit ca aleile pietonale sunt prea inguste, iar pistele de biciclete sunt… sinuoase.

Mai in gluma mai in serios, primarul Nicolae Robu le poarta de grija biciclistilor si le spune ca nu se vor plictisi pedaland pe pistele de pe malurile Begai, pentru ca acestea nu sunt deloc drepte. In multe locuri, acestea sunt destul de… serpuite. Partea proasta este ca acolo unde pistele sunt ondulate, biciclistii, poate si turisti printre ei, nu vor putea admira prea mult peisajul, intrucat vor trebui sa se concentreze mai abitir la drum.

„In acea zona, proiectul asa a fost gandit. Nu mai pot sa modific. Daca ar fi fost sa fac eu proiectul nu l-as fi facut asa, dar e prea tarziu sa schimbam si acest concept. In zona respectiva biciclistii nu se vor plictisi, nu peste tot e asa, dar in zona in care este traseul sinuos sigur nu se vor plictisi”, ne-a declarat primarul Timisoarei.

Muncitorii care lucreaza la reabilitarea malurilor Begai, pe fonduri europene, vor fi nevoiti sa taie si din copaci pentru a largi aleile pietonale si pistele de biciclete conturate deja.

Biciclete de inchiriat si sezlonguri pe malurile Begai

Lucrarile pentru reabilitarea malurilor Begai au inceput la sfarsitul anului trecut, in luna septembrie. Potrivit primarului, firma care se ocupa de amenajare lucreaza foarte bine, asa ca proiectul ar trebui sa fie gata la timp, la jumatatea anului 2015.

Practic, vor fi refacute trotuarele de-o parte si de alta a Begai, vor fi amenajate piste de biciclete pe ambele maluri – cu intreruperi pe terenul care nu este al Primariei, la podul de la Piata Badea Cartan, va fi cumparat mobilier urban – mai bine de 400 de banci, sute de cosuri de gunoi, 40 de gradene, 2 mese de sah, 70 de sezlonguri si altele, vor fi amenajate 6 fantani, statii de inchiriere biciclete si punti de acces, 2 rampe si platforme pentru interventii de urgenta pe Bega. Valoarea totala a proiectului este de 51,6 milioane de lei, de la UE venind aproape 30 de milioane de lei.

Canalul Bega a fost primul canal navigabil de pe teritoriul actual al Romaniei, construit intre 1728 si 1760. Are o lungime de 44 km pe teritoriul tarii noastre si 72 km pe teritoriul Serbiei. A fost aur pentru transportul comercial de marfuri, in perioada interbelica acesta a ajuns chiar si la 250.000 de tone pe an. In 1944, canalul Bega transporta aproximativ 500.000 de pasageri. In anul 1958 a fost inchis transportului de marfuri, iar aproape zece ani mai tarziu a fost inchis si transportului de persoane. Acum doi ani, in 2012, a fost redeschis incet incet navigatiei.

Foto: Alex Valentin-Pokus

CITESTE SI:

Mai multi copaci de pe malurile Begai vor fi taiati pentru largirea aleilor pietonale si a pistelor de biciclete. FOTO cum vor arata!

Alei mult prea inguste in proiectul de reabilitare a malurilor Begai. Nicolae Robu: Sunt cateva greseli de proiectare, trebuie niste modificari. FOTO!

Exit mobile version