Nicolae Robu ameninta Guvernul cu Comisia Europeana in privinta vaporaselor de la Timisoara. Se apropie termenul la care vom da inapoi 6 milioane de euro

TIMISOARA. Ingrozit de gandul ca Timisoara va trebui sa restituie 6 milioane de euro bani europeni pentru ca vaporasele cuprinse in proiectul pe fonduri europene nu circula inca pe Bega. Totul din cauza ca nu a fost infiintata inca Administratii Caii Navigabile.

CITESTE SI: Premiera la Timisoara. ‘Padure’ de brazi de Craciun cu totul speciali, in centrul orasului 

In iunie a expirat termenul pana la care vaporasele trebuiau sa asigure transport public pe Bega, iar primarul Nicolae Robu a solicitat o prelungire a acestuia pana in 31 decembrie. Daca nici pana atunci nu se va finaliza proiectul, Timisoara va fi in situatia de a inapoia cele 6 milioane de euro.

Primarul Robu a declarat marti ca va trimite o instiintare catre Comisia Europeana in care va explica in ce fel a ajuns municipalitatea in aceasta situatie exclusiv din cauza Guvernului si a ministerelor din subordine.

CITESTE SI: Momentul care a pus Timisoara pe harta luminata a Europei. Vestea care a uimit un continent intreg 

Am avut documentul la semnat, dar nu l-am semnat pentru ca vreau sa mai pun la punct detaliile. Facem sesizare la Comisia Europeana prin care anuntam ca noi ne-am achitat de toate obligatiile pe care le-am avut si guvernul Romaniei nu vrea sa ne dea aprobarea indicatorilor pentru navigarea pe canalul Bega. Sunt convins ca de la Comisia Europeana se va face o atentionare la Guvernul Romaniei. Daca proiectul nostru a fost eligibil, daca l-am pus in practica corect, nu o sa tolereze cei din CE ca niste indivizi vremelnici in scaune inalte sa blocheze atingerea obiectivelor unui proiect. Sa creeze acea autoritate, Administratia Caii Navigabile Canalul Bega. Sunt convins ca Guvernul Romaniei isi va face si el temele in momentul in care va primi o atentionare din partea Comisiei Europene. Zilele astea, poate chiar azi, vreau sa il trimitem. M-am uitat peste el si mai sunt cateva ajustari„, a precizat primarul Nicolae Robu.

CITESTE SI: Trenulet la Targul de Craciun de la Timisoara. A fost bataie pe casute. Ce surprize vom mai avea 

Cele 7 vaporase au fost cumparate de Primaria Timisoara in cadrul unui proiect european in baza caruia au fost amenajate si malurile Canalului Bega. Desi vaporasele au fost achizitoonate, acestea nu pot circula legal, ca transport public in comun, asa cum prevede proiectul, deoarece acest lucru nu este reglementat la nivel national.

Pentru ca vaporasele sa circule, este nevoie de crearea unei Autoritati Navale, insa lucrurile treneaza prin ministere, la Bucuresti.

In cazul in care aceasta Autoritate nu va fi infiintata si vaporasele nu vor putea circula, pana la finalul acestui an, Primaria Timisoara va trebui sa inapoieze suma de bani cu care UE a contribuit la intregul proiect. Vorbim de 6 milioane de euro.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Daca ii bou sa plateasca. Primarul asta este penibil di toate punctele de vedere.

  2. OPINIA TIMISOAREI sunteti o publicatie de tot rahatu . De ce blocati postarile ? Nu sunt singurul care se plange , nu va plac criticile inchideti si sa nu uitati sa inchideti lumina

  3. hor tu esti cel mai penibil din lume, un mare bou dar si un dobitoc, prost, incult, frustrat…etc. Uite asa, hai sa aruncam gratuit cu cuvinte ca suntem in spatele tastaturii.

  4. E urat ca guvernul/parlamentul nu isi face treaba, de 27 de ani patimim asta.
    Dar si multe semne de intrebare cu vaporasele astea. Cautand am gasit asta:
    http://www.primariatm.ro/pdf.php?class=monitorul&identificator=2550
    Zice ca se va face un studiu de fezabilitate. Nu stim cat a costat acest studiu, dar e clar ca a dat unda verde unui proiect care nu se aliniaza cu legislatia existenta (mai exact nu tine cont de lipsa ei). Google a produs masini fara sofer dar nu le vinde pentru ca nu sunt reglementate inca. Sa fi dat primaria drumul la investitie fara sa aiba legislatia necesara? Aceeasi primarie care crede ca rolele sunt vehicole si le amendeaza in centru?
    Mai citim ca: „…RATT urmand sa cumpere vaporasele, care sunt mai ieftine decat celelalte mijloace de transport in comun. …trei vaporase costa cam cat un troleibuz, pana in o suta de mii de euro”
    Deci 7 vaporase costa max. 700.000€. Restul de bani? Pe amenajarea celor 18 statii (7,4km de la Turbina la Podul Modos impartit la 18 statii, adica 17 intervale = 440m, ca sa putem arunca cu piatra de la una la alta), oare amenajarea unei statii sa coste mai mult decat o garsoniera? Se mai duc bani pe dragarea Begai de catre Apele Romane. Sa coste 7.4km vreo 5 milioane de euro? Atunci mai bine cumparam elicoptere. Ooops, ma tem ca i-am dat o noua idee primarului…
    Tot acelasi document zice ca se va circula mai rapid cu vaporasul. Daca faci tot traseul si nu ai cum sa ajungi mai repede de 30 minute, numai opritul in statii va lua 15′.
    Alte articole zic ca vaporasele trebuie sa fie musai electrice, ca sa nu polueze. Frumos, dar avem sute de mii de masini si sute de autobuze pe strazi. 7 vapoare cu motor in plus nu cred ca fac mare diferenta. Si sigur un motor diesel bine facut polueaza mai putin decat barcutele particulare cu motor care se plimba pe Bega.

  5. P.S.
    Documentul citat in celalalt comentariu al meu (http://www.primariatm.ro/pdf.php?class=monitorul&identificator=2550) zice:
    „Expertii sustin ca va fi si mai rapid, deoarece Bega taie orasul de-a dreptul, iar vaporasele nu trebuie sa stea la semafoare”
    Deocamdata.

  6. Daca nu era OLAF, nu era niciun bai legat de teldrum si regele știucilor și matracucilor. Numai don livio știe ce greu e sa tot dai cu subsemnatul la domnișoara procuror „di tiliorman”.
    OLAF ala, poate nu e prea ocupat zilele astea, poate da o raita și pe la primărie, cine știe ce surprize ne rezerva viitorul!