Nicio contestatie depusa dupa desemnarea UMB drept castigator al licitatiei de peste 300 de milioane de euro pentru bucata lipsa din Autostrada Lugoj – Deva, de nici 10 km. Poate fi semnat contractul cu constructorul, lucrarea are termen de finalizare 2026

Sunt sanse foarte mari pentru semnarea contractului de proiectare si executie a tronsonului cu tuneluri de pe Autostrada Lugoj – Deva, pentru ca nicio contestatie nu era inregistrata marti, 4 octombrie, la o zi dupa expirarea perioadei legale de 10 zile, potrivit directorului general al Companiei de Drumuri, Cristian Pistol.

CNAIR a anuntat oficial pe 22 septembrie desemnarea asocierii UMB – Euro Asfalt pentru contractul de 400 de milioane de euro, iar luni 3 octombrie a fost termenul-limita pentru eventualele contestatii.

Cu toate acestea, pentru siguranta (contestatiile se inregistreaza si mai tarziu, dar cu data postei in termenul de 10 zile) CNAIR mai asteapta pana la sfarsitul saptamanii inainte de a trimite notificarea pentru depunerea actelor in vederea parafarii contractului finantat din PNRR.

CITESTE SI: Se schimba fatada, se amenajeaza piateta cu fantana arteziana si se fac o serie de reparatii cu 6 milioane de euro. Gara de Nord din Timisoara, la o noua licitatie pentru reabilitarea blocata aproape doi ani

Autostrada finantata prin PNRR are o lungime de 9 kilometri, din care 2 kilometri tuneluri cu galerie dubla, iar termenul limita de finalizare este august 2026.

Oferta Asocierii S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT a fost de 1,8 miliarde lei fara TVA si o durata de 45 de luni, din care 11 luni proiectare si 34 de luni executie, de la data emiterii ordinelor pentru proiectare respectiv executie. UMB s-a asociat cu firma Euro Asfalt din Bosnia-Hertegovina pentru ca nu are experienta pe tuneluri.

Pot sa va spun ca reusim sa inchidem si acest segment din autostrada Lugoj-Deva, acei 10 kilometri lipsa, este un constructor serios (UMB n.r.)„, a spus seful CNAIR Cristian Pistol despre contractul pentru Autostrada Lugoj – Deva.

Valoarea estimata a contractului finantat prin PNRR este cuprinsa intre 2,28 miliarde de lei si 2,59 miliarde de lei (fara TVA). Licitatia pentru tronsonul cu o lungime de aproape 10 kilometri, din care 2 kilometri tuneluri, a fost reluata pe 25 aprilie, dar cu o valoare de pana la 2,5 miliarde lei, dupa ratarea semnarii contractului cu turcii de la MAPA.

Sursa: economedia.ro

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Accidentele tot mai frecvente de pe aceasta autostrada demonstrează faptul că de fapt nu e nicio autostrada. E un drum de mare viteza cu o banda de refugiu cam îngustă. De aia vor fi si mai multe accidente.

    • Dupa ce ca esti prost mai si semnalizezi ca esti!
      Poti sa faci autostrazi si pe 5 benzi, daca tu tot prost crescut esti si nu respecti nici o regula. Tot timpul sunt altii de vina!

      • 1. Dimensiunile laterale ale benzilor sunt minimale (vezi altevstate la vest de RO.

        2. Banda de refugiu subdimensinat
        ==> autostrada ca au bazinul olimpic inaugurat în București cu lungimea cu 30 cm mai putin de 50 m. ==> bun pentru baie dar nu ptr sport de performanță internațional

        3. 10 km in 3 1/2 – 4 ani la peste 230 mil EURO. Eficiența excelenta.

        • Prietene eu te-am rugat sa nu mai semnalizezi ca esti prost… dar tu insisti!
          Standardul de dimensiune ptr. banda de urgenta este indeplinit, daca nu ar fi fost, nu era omologat drumul ca autostrada.
          Ca altii fac banda de urgenta mai lata, posibil, nu te contrazic. Dar asta nu inseamna ca latimea actuala nu este suficienta si legala!
          Problema e ca sunt unii ca tine care au impresia ca banda de urgenta e locul lor personal de parcare. Tu habar nu ai la ce se foloseste banda de urgenta cel mai probabil, de tot insisti pe aici.
          Nu vezi ca majoritatea accidentelor de pe autostrazi in Romania sunt pentru ca tot felul de tiristi sau microbisti opresc pe marginea drumului pe banda de urgenta? Conduc cate 10-14 ore din Vestul Europei catre casa si cand ajung in Romania in loc sa se odihneasca intr-o parcare cum e normal, trag pe dreapta sa doarma 1-2 ore pe banda de urgenta!
          La fel este in toate tarile din aceasta zona a Europei. Degeaba faci autostrazi daca cei care conduc pe ele nu respecta regulile!

          • De tăceai, … filosof rămâneai!

    • autostrada e de vina ca romanii sunt niste manelisti inculti si dobitoci?

  2. Din păcate nu cred că ar fi drum destul de lat pentru modul în care se circulă la noi ,este o debandadă absolută,mai curios este că pînă ajung la graniță stau frumos în banca lor dar și cînd au trecut de ea nu-i mai recunoști.Vorbesc din experiență fac drumul de multe ori și cînd mai stai de vorbă cu cîte unul spune că la noi este loc de întors așa că nu mai contează regulile de circulație,se pare că amenzile sunt neconvingătoare.

  3. Nici o contestatie? Naaa….caccat. Trebuie sa ne apucam de lucru. Ce alte scuze se pot inventa ca sa mai amanam portiunea aia?
    A….poate gasim niste asezari a sarmatilor pe acolo, sau stiu eu…alt cimitir clandestin.
    Poate mai amanam cu 6-7 ani, ca asa nu am chef sa fac nimic

  4. Este bine ca nu este nici o contestatie, dar de ce pana in 2026 pentru 10km. Nu se putea 2024, sa fim si noi in pas cu lumea, vorba vine ca aia facu in 2-3 luni 10 km de tunele !