Opinia Timisoarei

N-a iesit ca-n Germania. Dominic Fritz despre modernizarea strazii Maresal Prezan: Idee proasta, proiect slab si executie a lucrarilor pe masura. Ar putea porni totusi troleibuzele

TIMISOARA. Desi modificat din mers de administratia Fritz, proiectul de modernizare a strazii Maresal Prezan n-a iesit intru totul pe placul conducerii Primariei Timisoara, motiv pentru care aceasta refuza sa receptioneze lucrarea.

Timisorenii din zona insa au facut mai multe cereri sa porneasca totusi transportul in  comun, aceasta deoarece strada e, teoretic, gata de luni de zile, iar circulatia auto a fost redeschisa inca din primavara.

Zilele acestea primarul a ajuns pe Maresal Prezan, s-a intalnit cu constructorul si transmite pe Facebook ca s-au gasit zeci de probleme ce trebuie rezolvate inainte de a se proceda la receptia lucrarii.

Dominic Fritz da vina pe ‘greaua mostenire’ si spune ca proiectul a fost prost de la bun inceput.

Am convenit cu constructorul de la Prezan/Lidia să începem recepția doar a lucrărilor de la linia de troleibuz, pentru a putea da drumul transportului public.
În rest, i-am cerut remedierea celor peste 80 de neconformități identificate doar la nivelul execuției: beton în loc de dale, copaci uscați, capace de edilitare neparalele cu bordurile etc.
Acum vedem hibele de execuție, dar să nu uităm că proiectul Prezan e modelul tipic de proiect în care contează mașinile și nu oamenii: mai multe benzi auto, unele folosite ca parcare, spațiu înghesuit pentru pietoni și bicicliști și reducerea la maxim a spațiului verde.
Idee proastă, proiect slab și execuție a lucrărilor pe măsura ideii și a proiectului.
Asta s-a întâmplat pe Prezan/Lidia, unde fosta administrație a demarat un mare proiect de „modernizare” a zonei, care a creat mai multe probleme decât a rezolvat„, transmite pe Facebook primarul Dominic Fritz.

Edilul nu a precizat si o data de la care vor porni troleibuzele de pe linia 16, respectiv autobuzele de pe linia E2.

Edilul reaminteste ca a reusit sa deblocheze proiectul pentru Maresal Prezan, care se impotmolise intr-o… problema importanta. In 2020, dupa ce au inceput sa decoperteze asfaltul si sa faca sapaturi pentru a lucra la refacerea retelelor edilitare, muncitorii au constatat ca o conducta de termoficare care trece prin zona era deteriorata si se impunea schimbarea ei. Inlocuirea tevii insemna insa alte costuri, intrucat nu a fost prevazuta in contract. Administratia Robu voia sa incredinteze direct Colterm lucrarea de inlocuire a conductei, ca sa grabeasca lucrurile, insa, teoretic, nu o putea face fara licitatie. Asa ca reprezentantii municipalitatii au cerut un aviz de la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice. Desi conducta nu era sparta, „era atat de degradata incat oricand s-ar putea intampla acest lucru, iar daca nu va fi inlocuita, va veni un moment in care inevitabilul se va produce si atunci va trebui gaurit asfaltul proaspat pentru interventie„, arageau atentia pe atunci constructorii. Pana la decizia finala, muncitorii au oprit lucrul pe Maresal Prezan.

Apoi au venit alegerile si s-a schimbat echipa de la Primarie. Insa abia la finele lunii ianuarie 2021 Dominic Fritz a gasit solutia: Specialistii sai i-au spus ca teava nu e chiar asa de degradata si poate fi lasata in pace. Ceea ce s-a si intamplat. Drept urmare, noua administratie a ‘deblocat situatia’, iar muncitorii au urmat indicatiile, au turnat asfalt peste si si-au vazut mai departe de santier.

Modernizarea strazii Maresal Prezan (fosta Lidia), de la fosta Baricada (intersectia cu Calea Martirilor) pana in sensul giratoriu din Piata Gheorghe Domasnean (fabrica AEM), a inceput in vara lui 2020. Carosabilul a fost largit la 4 benzi de circulatie, cate doua pe sens, si au fost amenajate sensuri giratorii la intersectia cu bulevardul Sudului si la cea cu strada Venus – Calea Urseni. De asemenea, a fost extinsa reteaua de troleibuz, pana la intersectia cu bulevardul Sudului, si au fost amenajate piste de biciclete si trotuare.

Exit mobile version