Opinia Timisoarei

Muncitorii lui Umbrarescu ataca bucata lipsa, de nici 10 km, intre Margina si Holdea. Se deschide santierul pe tronsonul cu tuneluri pentru ursi din Autostrada Vestului. Anuntul ministrului Transporturilor

TIMISOARA. Este o chestiune de cateva zile pana cand se deschide santierul de pe segmentul lipsa din Autostrada Vestului, intre Margina si Holdea, de nici 10 km, in Timis.

Saptamana viitoare muncitorii omului de afaceri Dorinel Umbrarescu incep treaba. Anuntul a fost facut de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

CITESTE SI: Cu masina pe Centura Sud Timisoara. Cum se vede de la volan santierul pe aproape intreg traseul. Video

S-a făcut această licitație și a câștigat-o o companie românească, un constructor foarte bun. Este o lucrare de aproximativ 10 km pe care aceasta companie o va executa si se va inscrie in termen.

Saptamana viitoare intra in santier. Au fost chestiuni de mediu, chestiuni care tin de autorizatiile de mediu si de toate lucrurile pe care le cunoașteți și peste care nu putem trece.

Din discutiile pe care le-am avut, inclusiv cu constructorul, saptamana viitoare toate aceste lucruri sunt depasite si se intra la executia acestor kilometri.
Sa stiti ca pentru forta acestei companii, 2 km, pentru că nu sunt 10 km de tunel, sunt 2 km…

Am luat acest proiect de la domnii de dinainte blocat total. In acest moment exista lucrari de pregatire de santier. Au fost facute defrisari„, a declarat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu la Digi24.

Intrebat daca va fi dat segmentul Margina – Holdea in folosinta in 2026, Grindeanu a raspuns: „Evident, fara dubii„.

Firmele omului de afaceri Dorinel Umbrarescu, care au preluat lucrarea, au incheiat la timp proiectarea, iar documentatia a fost transmisa inca din decembrie la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere fiind solicitata Autorizatia de Construire. Consultantii au facut o serie de observatii pe marginea proiectului, iar antreprenorul a procedat la revizuire.
Mai mult, au fost scoase din fondul forestier cele 18 hectare de padure din zona tunelurilor pentru ursi

Odata cu obtinerea Autorizatiei de Construire, si fara nicio opreliste privind amplasamentul, muncitorii lui Umbrarescu au trecut la pregatirea santierului si aprovizionarea cu materiale.

De saptamana viitoare, odata cu emiterea ordinului de incepere a lucrarilor, utilajele vor fi puse la treaba, iar tronsonul de autostrada trebuie sa fie gata in 2 ani, intrucat se face cu bani europeni.

***

Va reamintim, in octombrie 2022 a fost semnat contractul cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o, pentru suma de 1.826.845.634 lei fara TVA.

Finalizarea tronsonului lipsa din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai asteptate lucrari de infrastructura mare pentru vestul tarii. Aceasta, in conditiile in care drumul national DN68A este cel mai tranzitat din zona, mereu aglomerat, pe care soferii de tiruri si camioane, respectiv cei de autoturisme il folosesc deopotriva.

Noua bucata de autostrada va avea doua ‘tuneluri pentru ursi’, ce vor masura, insumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din doua galerii unidirectionale cu cate o cale de circulatie pe fiecare, cu platforma de 11,25 m.

Odata finalizat si acest tronson, vom putea merge neintrerupt pe autostrada de la Timisoara pana la Sibiu.

Exit mobile version