Mos Craciun aduce primele autobuze electrice la Timisoara. Statiile de incarcare au fost instalate provizoriu, pentru ca primaria n-a fost in stare pana acum sa amenajeze o platforma

Sursa foto: https://www.karsan.com/en

TIMISOARA. S-a amanat din nou termenul la care vor sosi la Timisoara primele autobuze electrice Karsan din lotul de 44 ce vor fi fabricate in Turcia.

CITESTE SI: Greu se naste Pasajul Solventul la Timisoara. La 1 an de la inceperea lucrarilor, inca n-a fost scoasa nicio cupa de pamant de sub cele 10 linii de cale ferata. Video

Daca initial era programat sa ajunga in aprilie, termenul s-a amanat pentru perioada verii, apoi au fost asteptate in octombrie si noiembrie, insa, in final, potrivit unor surse din Primaria Timisoara, mijloacele de transport ar urma sa ajunga cel tarziu intre Craciun si Revelion.

In prima etapa, la Timisoara vor sosi 4 astfel de autobuze noi. Dupa ce vor fi receptionate si predate catre STPT, acestea vor putea intra in circulatie, fara sa mai fie necesare toate probele pentru omologare, asa cum s-a intamplat in cazul tramvaielor de la Bozankaya, intrucat nu vorbim de un model unicat.

Primaria Timisoara nici nu s-a apucat sa construiasca platforma pentru statiile de incarcare unde se vor alimenta noile autobuze

Pana sa vina insa autobuzele electrice, trebuie montate statiile de incarcare pentru ele, insa mai e nevoie si sa fie construita platforma speciala pentru gararea lor.

Pana acum au ajuns 18 astfel de statii in Timisoara, iar 10 au fost deja instalate… temporar intr-un spatiu din depoul din Dambovita, intrucat platforma pe care trebuie amplasate definitiv si care trebuie construita de catre primarie e inca doar pe…. hartie.

Vorbim de o platforma betonata prevazuta cu instalatie electrica, doua posturi de transformare si o substatie, care ar trebui sa fie amenajata tot in Dambovita, unde erau depozitate vaporasele si parcheaza acum troleibuzele. Administratia Fritz nu a facut-o inca, asa ca alimentarea noilor autobuze va merge o vreme in sistem de provizorat, urmand ca statiile sa fie mutate definitiv abia cand se va face platforma.

FOTO: Forum STPT

***

Va reamintim, la inceputul lunii august, Consiliul Local Timisoara a aprobat o hotarare pentru actualizarea preturilor. Conform documentatiei, era nevoie de o ‘aducere la zi’ a costurilor, intrucat, sustin reprezentantii Primariei Timisoara, „razboiul din Ucraina a dus la cresteri majore ale preturilor marfurilor la nivel global, afectand inclusiv pretul materiilor prime precum: petrol, gaze naturale, consumul cu energia electrica si termica iar situatia economica internationala determinata de lipsa componentelor electronice si electrice in si post SARS-CoV-2, a afectat puternic piata constructiilor de masini din intreaga lume (…) In aceste conditii activitatea KARSAN OTOMOTIV SANAYII VE TICARET A.Ş este afectata deoarece preturile sunt in continua crestere, respectiv costurile cu energia electrica, termica si combustibil, precum si a produselor importate din Turcia, aspecte care in mod evident afecteaza activitatea societatii si posibila indeplinire a contractului„.

Cele 44 de autobuze electrice pentru Timisoara, avand fiecare lungimea de 18 metri, costau initial 162,3 milioane de lei cu tot cu TVA, impreuna cu 15 statii de incarcare rapida si 44 de statii de incarcare lenta. Acum pretul a ajuns la peste 193 de milioane lei cu TVA, adica aproximativ 40 de milioane de euro.

Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei a inceput demersurile pentru cumpararea lor pe bani europeni inca din februarie 2019, dar prima licitatie a esuat.

In vara lui 2021, in august, a fost anuntat castigatorul licitatiei, firma Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret AS din Turcia, si a fost semnat contractul cu Primaria Timisoara.

Zilele trecute, primarul Dominic Fritz a anuntat ca a fost aprobata cererea de finantare prin PNRR pentru alte 55 de mijloace de transport noi electrice pentru Timisoara.

CITESTE SI: Inca 55 de mijloace de transport in comun electrice noi pentru Timisoara. A fost aprobata cererea de finantare prin PNRR, peste 300 de milioane de lei

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Fura gratis ?

  2. Primaria Timisoara nu este capabila de nimica de peste 30 de ani . Numai primari slabi,care au sprijinit doar intersele de grup . Din 1990 incoace nu a fost constuit in Timisoara nici un spital , soala , gradinita noua ! Asta spune mult despre infantilismul autoritatilor in conditiile in care fonduri europene sunt la greu doar trebuie facute proiecte viabile . Cine sa le faca echipa asta de nulitati din primarie ?

    • Administratia Fritz USR nu este capabila de nimic, nici macar de gestionarea proiectelor mostenite de la administratia Robu, in valoare de 560 MIL EUR, fonduri europene, daca ai fi timisorean, nu ai putea sa afirmi ca de 30 de ani nu s-a facut nimic. Nu incerca sa ii bagi pe toti in oala incompetentilor, useristii sunt incompetenti si interesati doar de sinecuri si combinatii cu SF-uri la preturi astronomice si PUZ-uri dubioase.

      • Iar USL-iști care au băut apă de robinet și s-au îmbătat. Numai aiureli debitați

        • deja sunteți penibili cu comentariile astea. numa usl și ruși știți. în rest nu aveți argumente pe nici un subiect

  3. Cel mai bun exemplu de incompetenta a actualei administratii este pasajul solventul..”greaua mostenire”.De un an de zile a fost predat amplasamentul si aia n-au facut decat un șanț. Mai adaug baza sportiva de langa clubul Heaven care trebuia terminata de anul trecut si acum bate vantul..Si cea mai recenta: lucrarea de inlocuire a tevilor Colterm de la intersectia FC Ripensia cu Martir Caceu.In 31 Oct au zis ca va fi gata.Iata ca suntem in decembrie si ei tot sapa si se scarpina in cur zilnic.Si este una dintre cele mai importante intersectii din oras.Doar 4-5 muncitori sunt dintre care 3 stau si se uita la altul cum mestereste ceva pe acolo in timp ce isi savureaza si tigarile.Ii doare la basca ca tin blocata o intersectie vitala traficului.Timpul trece,leafa merge,noi cu drag vegetam.

  4. Vreau sa va vad pe astia ,,ecologicii,, cat va costa calatoria cu mizeria electrica la 5 Ron /Kw cat e acum . SI care va mai creste.
    Vreau sa ii vad pe metrosexualii aia cu glezne goale,si cu barba care stau mandrii la volanul mizeriei numita spring aka sicriuperoti, cum mai umbla ei cu rebutul ala la preturile astea…

  5. Si sa nu uit. Costurile estimative pentru inlocuirea si distrugerea bateriei de acumulatori, costurile din punct de vedere al poluarii la fabricarea acestor baterii si la dezafectarea lor.
    Orice spalat pe creier poate vedea ca, o masina electrica polueaza de multe ori mai mult decat un camion diesel la o durata de viata similara.
    Doar sa cautati,sa faceti cateva calcule simple.
    Dar,ca de obicei,veti inchide ochii la realitate, si la evidenta,si veti repeta ca pe o mantra salvatoare orice rahat vi se spune la tv.

    • sa stii ca si cu poluarea asta e ceva mai complicat decat te-ai astepta, daca tu preferi sa stai azi in trafic unde o mare proportie de masini au dpf scos la dizal, eu as prefera sa fie electrice si sa platim peste 5-7 ani dupa ce trebuie schimbate.

      facem un challenge? tu stai cu dizalul tau pornit in garaj 3 ore cu usa inchisa, si eu stau cu o electrica (sicriuperoti), cine face cancer primul, castiga o lada de bere. deal?

  6. deci in loc sa contruiasca o platforma noua, au modificat o platforma existenta care , din poze, se vede ca are spatiu suficient. deci au facut economie la STPT si la bugetul Primariei ( aia care functioneaza din impozitele noastre) – eu zic ca e bine 🙂

    • asa ochiometric dintr-o poza zici tu ca e suficient loc? :))))

      plin de experti opinia pnl.