Opinia Timisoarei

Modificari la TimPark: soferii pot da un singur SMS pentru mai multe ore de parcare. Vezi tarifele si numerele de telefon!

TIMISOARA. Nici nu a intrat in vigoare noul regulament de parcare in Timisoara, ca Executivul Primariei Timisoara a facut deja primele modificari, care se refera la plata parcarii prin sms. Vezi si numerele de telefon care se apeleaza pentru plata parcarii, dar si modalitatea de plata!

Angajatii Societatii de Administrare a Domeniului Public au iesit deja pe teren sa inlocuiasca vechile placute TelPark. Au inceput sa inlocuiasca indicatoarele in zona centrala a orasului, insa doar cele care explica cum se plateste parcarea prin telefon. Cele mici, care spun cum se face plata prin sms vor fi puse in zilele urmatoare.

Asadar, daca in vechiul sistem de parcare – TelPark – se putea plati prin sms doar o ora de parcare, in noul sistem, adica TimPark, se pot plati prin sms mai multe ore de parcare. Asta inseamna ca soferii nu trebuie sa trimita mai multe sms-uri pentru a-si lasa masina mai multe ore pe locurile amenajate, ci doar unul in care sa indice numarul de ore.

Cum se procedeaza la plata prin sms?

Potrivit regulamentului de parcare, soferii trebuie sa trimita un „sms la numarul 7406, cu continutul: X01 pentru zona rosie, X02 pentru zona galbena, X03 pentru cea albastra, urmat de un spatiu si apoi de numarul masinii, unde in loc de X se pune 1 pentru a parcare o ora, 2 pentru a parca doua ore, 3 pentru trei ore si asa mai departe pana la 9 pentru a parca noua ore”. Soferul primeste pe telefon un sms de confirmare a inregistrarii, iar taxarea se va face pentru numarul de ore.

Conform reprezentantilor ADP, modificarea este, de fapt, o completare a modalitatii de plata, care spune ca se pot plati cu un singur sms mai multe ore de parcare, nu ca in TelPark.

Pas cu pas, cum se parcheaza din 15 martie in Timisoara!

Primarul Nicolae Robu a anuntat mai intai pe Facebook care sunt numerele de telefon pe care trebuie sa le apeleze timisorenii pentru a achita parcarea. Numerele sunt aceleasi ca in sistemul TelPark.

Inainte sa parcheze, conducatorul auto trebuie sa aiba un VOUCHER, care poate fi achizitionat de la chioscurile de ziare din oras. Urmeaza mai apoi sa se inregistreze in sistemul TimPark. Pentru asta trebuie sa trimita un sms la numarul de telefon 1210, sub forma TM CONT numarul masinii.

Dupa inregistrare, cel care doreste sa se inscrie in sistem primeste un numar de confirmare. Inregistrarea este obligatorie pentru ca sistemul sa asocieze numarul de telefon cu numarul masinii. Cu alte cuvinte, se foloseste un singur numar de telefon de pe care se fac operatiunile!

Cum se incarca contul?

Incarcarea creditului se face pe baza de vouchere sau prin sms. Potrivit primarului, sunt 2 variante:

„Trimitem un sms la numarul 7406, cu continutul: 5eur sau 10eur, in functie de valoarea cu care vrem sa ne alimentam contul de parcare. Vom primi imediat un sms de confirmare a alimentarii contului, care va preciza suma totala de care dispunem, obtinuta prin insumarea soldului avut cu suma de alimentare”, explica edilul prima varianta.

A doua varianta este cu vouchere. „Cumparam un voucher de la orice chiosc RATT, chiosc de ziare sau unitate comerciala de operator de telefonie mobila, alegandu-ne valoarea dorita (5 eur, 10 eur, etc.). Razuim voucherul si trimitem codul pe care-l facem vizibil prin razuire prin sms la 1210 in formatul: tm incarca + codul de pe voucher. Vom primi imediat un sms de confirmare a alimentarii contului, care va preciza suma totala de care dispunem, obtinuta prin insumarea soldului avut cu suma aferenta voucherului”, precizeaza Nicolae Robu.

Parcare prin BIP!

Inainte sa plece din masina, soferul lipeste un abtibild pe parbriz, pentru a dovedi ca a parcat legal. Dupa aceste momente, conducatorul auto poate folosi telefonul mobil pentru a marca inceputul, respectiv finalul parcarii in zonele de parcare cu taxa.

Dupa ce se da jos din masina, conducatorul auto poate sa dea si un BIP la unul din urmatoarele numere de telefon, corespunzator zonei in care a parcat: ZONA 1 (rosie) – 0356.710.138, taxata cu 1,5 lei pe ora; ZONA 2 (galbena) – 0356.710.139, taxata cu 1 leu pe ora si ZONA 3 (albastra) – 0356.710.140, taxata cu 0,5 lei pe ora. Potrivit primarului, soferul poate apela aceste numere pana cand apelul va fi respins de robot.

„Imediat dupa ce ne respinge apelul, robotul ne trimite un sms de confirmare a inregistrarii parcarii si pornirii contorului de timp”, se arata in regulamentul de parcare.

Din momentul in care este dat BIP incepe contorizarea si taxarea.

Dupa ce soferul isi termina treaba si decide se paraseasca locul de parcare, da un alt BIP, la numarul 0356.710.141, valabil pentru toate zonele tarifare, pana cand apelul va fi respins de robot. Acesta este momentul in care contravaloarea parcarii este incasata din credit. Robotul trimite un sms de confirmare, care comunica cate minute a durat parcarea, cat a costat si cati bani mai sunt pe voucherul atasat numarului de telefon.

Parcarea se poate achita in continuare si prin abonamente, care au fost deja puse in vanzare.

CITESTE SI: Liber la TimPark! Se pot cumpara abonamente de parcare pentru noul sistem din Timisoara!

CITESTE SI: Cum se parcheaza in Timisoara pana in 15 martie, cand intra in vigoare TimPark, noul regulament de parcare!

CITESTE SI: Timisoara are oficial un nou sistem de parcare: TimPark, care a fost aprobat de consilierii locali. Afla totul despre regulament!

Exit mobile version