Miting pentru centura sau concert? Cum s-ar putea schimba protestul de sambata de la Timisoara! Anuntul primarului Nicolae Robu

TIMISOARA. Faptul ca Centura de Sud a Timisoarei se gaseste in varianta finala revizuita a Raportului privind Master Planul General de Transport pe termen scurt, mediu si lung al Romaniei, iar in documentul strategic este inclusa in Anexa, la sectiunea 10.16, alaturi de alte proiecte finantabile din fonduri europene pe actualul ciclu de investitii 2014-2020, a iscat controverse. Aceasta dupa ce, la scurt timp dupa aprobarea Master Planului revizuit, sansele amenajarii soselei ocolitoare erau date de responsabilii din Minister in anul 2022.

Primarul Nicolae Robu a decis sa ceara lamuriri CNADNR si a trimis o adresa la care asteapta cat mai grabnic un raspuns. In functie de acesta, mitingul de protest programat la Timisoara pentru sambata, in Piata Victoriei, de la orele 11.00, ar putea lua o alta turnura.

Iata ce le-a scris edilul responsabililor de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale!

„AVÂND ÎN VEDERE INFORMAȚIILE CONTRADICTORII DIN ULTIMELE ZILE, PENTRU CLARIFICARE, AM TRANSMIS CONDUCERII COMPANIEI NAȚIONALE DE AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI NAȚIONALE ADRESA DE MAI JOS. MENȚIONEZ CĂ, ÎN CAZUL ÎN CARE RĂSPUNSURILE LA ÎNTREBĂRILE NOASTRE VOR FI MULȚUMITOARE -ADICĂ: DACĂ NI SE DEMONSTREAZĂ CĂ SUNT ASIGURAȚI BANII PENTRU EXECUȚIA CENTURII ÎN 2017 ȘI 2018-, ÎN LOC DE MITING, VOM AVEA, ÎN PIAȚA VICTORIEI, UN… CONCERT!-

Către,
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România
-în atenția domnului Director General-

Stimate domnule Director General,

După cum cunoașteți, Centura Sud a Timișoarei –adică: breteaua auto dintre Drumul Lugojului și drumul Stamorei-Moravița- reprezintă pentru orașul nostru un obiectiv de maximă importanță. Este de neînțeles și de neacceptat pentru noi, timișorenii, să nu-l avem nici la ora actuală și, mai mult, să nu avem o garanție a realizării lui într-un orizont de timp de cel mult 2 ani.

Față de toate argumentele pe care le-am avut până acum –argumente 100% obiective, logice, extrem de solide-, a apărut, la sfârșitul săptămânii trecute, unul nou, foarte greu și el: Timișoara va fi capitală europeană a culturii în 2021, jucând acest rol, evident, în numele României. Din momentul anunțării acestui lucru, interesul pentru Timișoara va fi deja mult mai mare, din ce în ce mai mare și în anii ce urmează până atunci; menționăm că, oricum, turismul în Timișoara a cunoscut în 2015 o creștere cu 85% mai mare decât creșterea medie pe țară, iar transportul de mărfuri în / dinspre Timișoara, respectiv via Timișoara s-a intensificat și el enorm și toate acestea se întâmplă într-un proces continuu.

Având în vedere informațiile contradictorii apărute în presă, respectiv la care noi am avut acces până în prezent și dorind să-i informăm corect pe cetățeni, vă adresez, cu respect, rugămintea să ne răspundeți la următoarele întrebări:
1. Există deja elaborat, recepționat și plătit Studiul de Fezabilitate?
2. Există deja elaborat, recepționat și plătit Proiectul Tehnic, cu Detalii de Execuție?
3. Există deja elaborată, recepționată și plătită documentația de atribuire, gata de organizat licitația în baza ei?
4. Există prevăzuți bani pentru realizarea exproprierilor?
5. La cât este estimată valoarea totală a obiectivului –inclusiv costurile de expropriere-: 120 milioane euro, cum știam până acum, sau 59.52 milioane euro, cum apare în anexele 10.16 și 10.19 din Master Plan Transporturi ultima variantă?
6. În Anexa 10.19, sunt indicate sursele de finanțare pentru execuție în 2016 și 2017, iar în Anexa 10.16, anii execuției sunt 2017 și 2018. Presupunem că suntem în fața unei erori materiale.
a. Sunt, la ora actuală, contractați cei 14.43 milioane euro (6.25 milioane pe 2017, 8.18 milioane pe 2018), pe fonduri structurale?
b. Sunt, la ora actuală, contractați cei 32.91 milioane euro (14.25 milioane pe 2017, 18.66 milioane pe 2018), din împrumuturi?
c. Sunt, la ora actuală, prevăzuți cei 10.39 milioane euro (4.50 milioane euro pe 2017, 5.89 milioane euro pe 2018), pe buget multianual, în bugetul de stat al României?
7. Când se intenționează să se lanseze licitația pentru execuție?

Cu mulțumiri, asigurări de totală bună credință și deosebită stimă,

PRIMAR
Prof.univ.dr.ing. Nicolae ROBU„, a scris edilul Timisoarei in adresa facuta CNADNR si postata pe pagina sa de Facebook.

Va reamintim, sambata, la ora 11.00, in Piata Victoriei, a fost programat un miting de protest la Timisoara, pentru Centura de Sud a orasului. Primarul Timisoarei, Nicolae Robu, este decis sa puna presiune pe Guvern, pentru ca Centura Timisoarei sa devina prioritate zero si sa fie construita inainte de 2022.
Centura Timisoarei ar urma sa aiba o lungime de 20 de kilometri si sa uneasca zona Calea Sagului cu centura existenta in partea de nord a orasului, din zona Calea Lugojului. Valoarea estimata fiind de aproximativ 124 milioane de euro.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Se poate pune presiune pe guvern mutand mitingul pe calea lugojului si blocand vreo 4-5ore intrarea tirurilor in oras,nu din piata vitoriei ca pe acolo nu trec mastodonti.

    • Mai simplu, introducerea taxei de tranzitare a Timisoarei pentru masinile cu tonaj peste XX tone; taxa sa fie introdusa ca si vigneta de Austria, Ungaria, pentru autostrazi. Altfel timisorenii platesc toate intretinerile care decurg din astfel de tranzitari (direct sau indirect).
      Consiliul municipal nu poate hotara acest lucru? (vezi parca unele statiuni de pe litoral, … ).

      N.B. La noi nici aceasta ultima taxa – de folosire a autostrazii – nu se poate introduce din cauza ca autostrada Buc. Constanta este in 70 % „autostrada de agrement”.
      Propunere (pentru cei care ne reprezinta / ne vor reprezenta in parlament, guvern, … , : 5 zile 7 EURO, 10 zile 11 EURO, 1 luna 22 EURO, … (taxa este multiplicabila si adaptabila functie de tonajul vehicolului).
      U.O. Am inteles bine (?) ca, urmare „concubinarii” constructiilor de autostrazi cu firme Franceze, autostrazile vor fi concesionate cu „taxa pe portiuni” (km parcursi); va fi mult mai scump si banii se vor duce …. .

      .

  2. Parca toata lumea e sedata,Ciolos care este in CURVA AMERICA a primit ordin ca o mare parte a REFUGIATILOR sa fie integrata in Timisoara.Trebuie ridicata toata Timisoara.

  3. nu poti sa blochezi masini de transport fie de marfa sau persoane in semn de protesc impotriva guvernului. ce au saracii soferi sau firmele acelea? tu crezi ca lor le convine sa traverseze orasul cu tiru? blocheaza iesirea din guvern!