Mina Mortii din Banat, aflata la 140 km de Timisoara, va fi deschisa turistilor! Vom vedea si o masina cu abur, sora cu cele de pe Titanic!

CARAS SEVERIN. Emblematica Mina Anina, candva mandria Banatului, a intrat deopotriva in istorie si in legenda. Exploatarea de carbune a fost deschisa in 1790 si mina s-a tot marit si adancit, la sfarsitul secolului trecut ajungand sa fie cea mai adanca din Europa, de 1 km si 259 m. In mina Anina au muncit generatii dupa generatii de mineri, multi veniti din alte colturi de tara, atrasi de locurile de munca bine platite si… sigure. Explozia din anul 2006, produsa la Orizontul 8, la peste 800 de metri adancime, in care au murit 7 mineri, a spulberat echilibrul obiectivului economic in jurul caruia s-a construit orasul. Mina a fost inchisa, fiind considerata nerentabila si periculoasa.

mina-anina-2

Administratia locala a orasului Anina vrea sa dea si o dimensiune concreta, vizibila si palpabila a istoriei Minei Anina, macinata de vreme, de hotii de fier, incet, incet, inecata in vegetatie. In prezent, se lucreaza la un proiect pentru transformarea Minei (Putul 1) in Muzeul Mina Anina. La proiect lucreaza un arhitect specializat in minerit, un arhitect in constructii si un specialist in ecologizarea obiectivului, noteaza argument-cs.ro.

Se va cobori in mina la adancimea de 50 de metri

In ruinele minei, puse in valoare, primaria orasului isi pune marea nadejde ca locul va aduce in sfarsit mult asteptatii turisi, mai ales ca intreaga zona este una dintre cele mai frumoase din Banat. Administratia locala a cumparat Mina Anina cu 800.000 de lei de la firma care a lichidat-o.

Proiectul de amenajare a minei in muzeu cuprinde trei elemente principale. Unul este demolarea constructiilor care nu sunt necesare, al doilea este reabilitarea cladirilor necesare pentru muzeu, iar al treilea element este cel de reabilitare a putului principal, pana la adancimea de 50 de metri. in acest put, vizitatorii vor putea cobori cu colivia minerilor, pana la o galerie orizontala, care, desigur, va fi amenajata pentru a fi vizitata. Mai este vorba si despre reabilitarea turnului putului, pe care se va putea urca pana la o platforma de pe care se vede panorama orasului. Proiectarea vrem sa o incheiem pana cel tarziu in luna aprilie, pentru ca sa avem evaluarea sumei necesare si sa depunem proiectul pentru finantare pe fonduri europene. Am primit acordul si sprijinul Consiliului Judetean pentru realizarea acestui proiect”, explica primarul din Anina Gheorghe Romanu.

Masinarie „sora” cu cele de pe Titanic!

masina-abur-extractie-anina-titanic

In viitorul muzeu de la Anina se va afla si masina de extractie. Este una cu abur, care face parte din aceasi serie a masinilor care au functionat pe faimosul vapor Titanic, scufundat in 1912, dupa ciocnirea cu un iceberg.

Mai multe aici!

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Ca întotdeauna ,bunele intenții speram sa se finalizeze și de aceasta data la Anina!Felicitări ,succes și cât mai putine-poate chiar DE LOC!- piedici!Capitol la care noi ,cei din România suntem-din păcate!-campioni!

  2. De acord cu comentariul de mai sus, dar daca se vrea se poate.

  3. „Mina mortii”?! E bine ca nu te semnezi! Cum poti sa spui „mina mortii” despre mandria mineritului banatzan! Orice instalatie industriala neintretinuta se duce dracului. Daca ar fi fost facuta la vreme mentenanta si retehnologizare nu s-ar fi intamplat catastrofa! Carbune mai era destul si era bun. Dar era nevoie sa se inchida… „Mina mortii” auzi la el. (Demna de lauda initiativa restaurarii!)

  4. Primarul se pare ca vrea sa aduca turisti la Anina, sa puna in valoare tot ce are mai valoros acest oras! felicitari! Cred ca are trebui investitii si in gara din Anina, poarta de intrare a orasului, care in momentul de fata arata cam parasita!

  5. „arhitect in constructii ” cum vine asta? In tara noastra sau esti arhitect sau inginer constructor, nu ambele. Felicitari pentru calitatea actului jurnalistic! (sunt ironic)