Metrou la Timisoara printr-un ‘program national’. Anuntul primarului Nicolae Robu: Vom fi pe faza

TIMISOARA. Primarul Nicolae Robu nu a renuntat la ideea ca Timisoara sa aiba metrou si spune ca a aflat ca „se doreste” construirea de astfel de sisteme de transport in orasele cu peste 300.000 de locuitori, printr-un program national. Totul pare sa fie insa dintr-o sursa bine camuflata care a soptit doar la urechile edilului… de vreme ce nimeni n-a suflat pana la el vreo vorba despre acest plan maret.

CITESTE SI: Surpriza totala. Ar putea deveni pietonala Piata Consiliul Europei din Timisoara. Pe unde vor circula soferii 

Avem o alta versiune de proiect pentru metrou. Se vorbeste ca va fi un program national de realizare de metrouri in orasele cu peste 300.000 de locuitori. Evident ca vom fi pe faza„, a declarat Nicolae Robu.

Intrebat ce parere are despre faptul ca Primaria Cluj Napoca si primarii comunelor din jurul acestui oras au semnat un document pentru crearea unei linii de metrou, Nicolae Robu a spus ca nu este vorba de un metrou propriu-zis, ci de un tren usor metropolitan.

CITESTE SI: Timisoara a ales. Locuitorii vor spitale si inca o bucata de Centura. Aquaparkul si stadionul sa mai astepte. Vezi lista cu proiectele socotite drept cele mai importante, cu sanse la o finantare uriasa 

Este un proiect important pentru Cluj trenul metropolitan. Nu e depus la finantare, au verificat ai nostri. Il apreciez pe colegul meu Emil Boc, un coleg execeptional si face lucruri deosebite. L-am incurajat cand a vorbit de metrou„, a spus Robu.

Inca din primul sau mandat, Nicolae Robu a vorbit despre realizarea unui metrou la Timisoara. El spunea atunci ca liniile CFR ar putea fi introduse in subteran, iar trenurile sa circule pe o distanta de 10-15 km dintr-o parte in cealalta a orasului, intre Aeroport si Calea Sagului.  S-au tot prevazut bani in buget pentru studii legate de acest metrou, care au iscat vii reactii in sanul opiniei publice, specialistii atragand atentia ca ideea este doar o propunere nastrusnica, explicand ca terenul mlastinos al Timisoarei nu e cel mai potrivit pentru asa ceva, iar costurile astronomice, de aproape 1 miliard de euro, nu se justifica in niciun fel intr-un oras care are in acest moment cu totul alte prioritati: parcari, curatenie, mijloace de transport moderne, poduri si pasaje.

Proiectul a fost complet abandonat, dupa ce reprezentantii CFR au aprobat, pe hartie, realizarea unei linii de mare viteza care sa treaca prin Timisoara.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. D-le Orbu iar esti in sevraj ?

  2. Doar asta mai crede in povesti psd-isto neocomuniste.