Opinia Timisoarei

Mai aproape de momentul in care vom merge cu vaporasul catre Serbia. Stadiul lucrarilor la Nodul hidrotehnic de la Sanmihaiu Roman, aflat in apropiere de Timisoara

TIMIS. Dupa ce in luna mai a fost montat un important echipament hidrotehnic, la stavilarul de la Sanmihaiu Roman a fost finalizata o noua etapa a lucrarilor de reabilitare.

CITESTE SI: Grecia isi inchide frontiera pentru sarbi, care se confrunta cu o revenire a epidemiei de COVID-19. Urmeaza Romania? 

Muncitorii au terminat lucrarile de aparare de mal pe sectorul aval de baraj si lucrarile de reprofilare a albiei Canalului Bega amonte de incinta uscata a barajului.

Apararea de mal are rolul de proteja malul impotriva eroziunii apei. Protectia s-a realizat cu dale din beton armat pana la nivelul intermediar, portiunea cuprinsa insa nivelul minim si maxim de exploatare din aval. De la acest nivel protectia s-a realizat cu zidarie de piatra, pentru a pastra si caracterul istoric al lucrarii.

In perioada cuprinsa intre devierea apelor prin ecluza si momentul actual, bieful amonte de incinta uscata a barajului stavilar a lucrat ca un decantor. Prin lucrarile de reprofilare a albiei Canalului Bega in sectorul amonte pana la deviatia catre ecluza, albia a fost curatata de depunerile aduse de apa in perioada mentionata. Actualmente sunt in desfasurare lucrarile de degajare a materialului provenit din aceste depuneri, care a fost depozitat pentru zvantare pe insula, pentru a fi dus apoi in deponeul ecologic construit la Uivar„, transmit reprezentantii Apele Romane Banat.

Va reamintim ca lucrarile de punere in siguranta a Nodului Hidrotehnic Sanmihaiu Roman inseamna reabilitarea barajului stavilar si a ecluzei, inclusiv montajul utilajelor si a echipamentelor hidromecanice. Valoarea contractului de baza este de 5.657.517,36 euro cu TVA, valoare finantata prin programul IPA Interreg CBC RO-SRB. Valoarea totala a proiectului ”Repararea infrastructurii de navigatie a canalului Bega” este de 7.957.986 euro cu TVA (fondurile programului IPA cat si fondurile proprii).

Odata finalizata aceasta lucrare, vaporasele vor putea circula pana la granita cu Serbia si chiar mai departe, pana in Serbia, dar numai dupa ce la granita dintre cele doua tari va fi construit un punct de trecere a frontierei, un demers destul de anevoios.

FOTO: Forum STPT/Dan S.

Exit mobile version