Opinia Timisoarei

Magistrala Verde din Timisoara, in continuare in aer. De ce s-a blocat ‘cel mai ambitios si vizionar proiect de regandire a modului in care ne deplasam in oras’, promis de administratia Fritz

TIMISOARA. Magistrala Verde in care ar fi trebuit sa se transforme Calea Sagului mai asteapta.

Desi documentatia, in valoare de 240.000 de euro, ar fi trebuit sa fie demult gata, Primaria Timisoara a decis sa opreasca derularea contractului. Teoretic, proiectul a fost oprit pentru a-l corela cu alte lucrari pe care administratia Fritz planuieste sa le realizeze in zona Mocioni.

Eliberarea avizelor s-a prelungit pentru a putea fi coordonate proiectul Magistrala Verde – Calea Sagului si regenerarea zonei Mocioni. Ca urmare, proiectantul a solicitat sistarea temporara a intocmirii documentatiei tehnico-economice. Intre timp, au fost obtinute 10 avize si se asteapta alte 5, in baza cererilor depuse, printre care de la Protectia Mediului si Directia Judeteana de Cultura„, au transmis pentru opiniatimisoarei.ro reprezentantii primariei.

Va reamintim, in 2022 realizarea Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic au fost incredintate firmei FIP Consulting, abonata la contracte cu Primaria Timisoara. Aceasta a mai realizat documentatii pentru modernizarea statiilor STPT de pe linia tramvaiului 1, pentru viitorul Pod Solventul, dar o face si pe cea pentru radiala care sa lege Gara de Nord si Pasajul Solventul de viitoarea Centura Vest a Timisoarei.

CITESTE SI: Aici sunt banii dumneavoastra. Proiectantul angajat de administratia Fritz pentru podul peste Bega care va duce la Solventul isi vinde asistenta tehnica la Timisoara de 10 ori mai scump ca la Cluj-Napoca 

Desi contractul este sistat de mai bine de jumatate de an, reprezentantii primariei dau asigurari ca proiectul va fi realizat.

Magistrala Verde este absolut necesara in conditiile in care de ani de zile soseaua este sufocata de autoturisme, dar si de camioane, in lipsa unei centuri, traficul greu pe relatia cu Serbia, in special, fiind preluat de Calea Sagului.
Cu benzi dedicate transportului in comun, piste de biciclete, spatii verzi si un sistem de management al traficului, Magistrala Verde rezolva doua probleme: reduce din aglomeratia in trafic si poluarea
„, a spus viceprimarul Ruben Latcau.

***

Va reamintim, conform planului, proiectul prevedea 3 segmente de interventie:
1. bulevardul 16 Decembrie, de la Piata Mocioni, cunoscuta drept Kuttl ori Sinaia (fara piata, aceasta urmand sa fie cuprinsa in alt proiect de reamenajare) pana la Piata Iuliu Maniu,
2. Calea Sagului, de la Piata Iuliu Maniu pana la intersectia cu bulevardele Liviu Rebreanu si Dambovita,
3. Calea Sagului, de la intersectia cu Rebreanu si Dambovita pana la Shopping City.

Viteza mai mare pentru autobuze

In ceea ce priveste carosabilul, una dintre cele doua benzi pe sens ar urma sa fie lata de cel putin 3,5 metri si trebuie studiat scenariul in care una dintre benzi sa fie dedicata exclusiv transportului public.
Viitoarele piste de biciclete vor trebui sa aiba o latime de 1,5 metri pe sens, iar trotuarele 2-3 metri. Pentru spatiile verzi e prevazuta o fasie cu latimea de 1,5 metri pe fiecare parte a bulevardelor.

Vor fi reamenajate parcarile intercalate cu aliniamentul de arbori si vor fi puse rastele pentru biciclete. Ar urma sa fie amenajate intersectiile cu strazile care dau in Calea Sagului si in 16 Decembrie, iar in cazul celor cu o banda, vor fi suprainaltate trecerile de pietoni si traversarile pentru biciclisti.

Sunt prevazute si marcaje cu pavaj tactil, contrast de culoare si avertizare sonora pentru persoanele cu dizabilitati, iar statiile STPT vor fi schimbate si dotate cu mijloace de informare moderne.

Va fi studiata si posibilitatea cresterii vitezei de deplasare pentru mijloacele de transport in comun.

Copacii, taiati si inlocuiti cu tei si artari

Cat priveste copacii ce strajuiesc acum cele doua bulevarde, administratia Fritz vrea sa-i taie si sa-i inlocuiasca. Conform documentatiei pentru licitatie, de la Piata Iuliu Maniu si pana la intersectia cu Rebreanu/Dambovita acum sunt arbori Tamarix, despre care specialistii primariei spun ca nu sunt potriviti in zone cu curenti puternici, si din acest motiv s-au deformat. In locul lor se propune plantarea unor tei argintii.

Cat priveste copacii de pe Calea Sagului catre Shopping City, acum avem frasini imbatraniti ce ar putea fi schimbati cu artari argintii.

Mobilierul ce va fi montat de-a lungul celor doua bulevarde va oferi posibilitatea incarcarii solare a telefoanelor mobile ori a altor dispozitive.

Documentatia si proiectarea 10 luni, santierul pe Magistrala Verde 3 ani 

In 5 luni ar fi trebuit sa fie gata documentatia, iar in alte 5 proiectarea, pentru ca alte 36 de luni sa fie dedicate asistentei tehnice pentru viitoarele lucrari de pe cele doua bulevarde. Santierul, dupa ce va fi gasit si un constructor, ar trebui sa dureze 3 ani.

 

Exit mobile version