Mafia inmatricularilor blocheaza programarile online, la Timisoara. Serviciul are un nou sef

TIMISOARA. La Serviciul Inmatriculari, care apartine de Prefectura Timis, functioneaza trei ghisee cu programare online si alte doua cu bonuri de ordine, aceasta dupa ce institutia a fost luni in sir blocata de numarul mare de programari si de lipsa de personal.

CITESTE SIE oficial! Colterm Timisoara a primit amenda de 14,5 milioane de euro pentru ca administratia Fritz nu a cumparat la timp certificatele de poluare pentru 2021

Acum, pentru cei care isi fac programare online timpul de asteptare a scazut de la 90 de zile la 44 de zile calendaristice, iar prefectul de Timis, Mihai Ritivoiu este de parere ca, daca nu ar exista o adevarata mafie a inmatricularilor, timpul de asteptare ar scadea la 7-8 zile lucratoare.

Ramane o problema a programarilor fictive facuta de mafia firmelor de inmatriculare. Exista firme cu numar fictiv care isi fac programari cu aceeasi serie de sasiu modificand doar ultima cifra, blocand zilnic aceste inmatriculari online. Se creeaza o psihoza ca e nebunie la inmatriculari, dupa care clientul merge la o firma de inmatriculari, unde cu binecunoscuta taxa de urgenta, firma respectiva anuleaza noaptea cand traficul online este mai scazut si adauga astfel noul client. Vreau sa discut la Bucuresti rezolvarea acestei probleme”, a declarat Mihai Ritivoiu.

La Serviciul de Inmatriculari si Permise Auto a fost numit si un nou sef. Este vorba despre Marius Bogdan Cotuna care a fost transferat de la Serviciul Rutier din cadrul IPJ Timis. Acesta l-a inlocuit din functie pe Ovidiu Mihoc care a ramas sef la departamentul de examinari permise auto.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Eventual puteți să aplicati sistemul de inmatriculare on-line, ca în Franța. Așa vor disparea toate cozile, timpul enorm de asteptare și toate firmele de inmatriculari.
    Toul dureaza maxim 4 zile.

  2. Totul e o ,,echipa,,…..

  3. Ca bine zice Ritivoiu
    Dar uita sa menționeze ca de fapt mafia asta era in interiorul serviciului,cu oameni aflați pe statul de plata al prefecturii
    Am așteptat 5 luni ca sa înmatriculeze mașina
    Sa zică Ritivoiu câți bani se cereau la ghișeu ca sa rezolve dosarul
    Atunci o sa fie mai credibil

    • Taxa de urgenta „pe maine„ la firme de inmatriculari e 500 euro.
      Bai, sunteti nebuni???

  4. Se poate rezolva foarte simplu.
    Daca introduceti sistemul ca la RAR, unde nu se poate anula o programare, nu vor mai face programari aiurea pentru ca nu le pot refolosi pe bani grei. Auzeam de taxa de urgenta de 500 euro…
    Multumiri dlui Prefect pentru implicare.

  5. Pai si cu firmele rudelor si prietenilor politistilor ce faceti?
    Dar se poate asa ceva?
    Sa ii lasati fara un ciubuc???

  6. Sa se verifice la ghiseu domnule Ritivoiu oamenii care chiar au programari.
    Am vazut de fiecare data cand am fost reprezentanti de la firme de inmatriculari cu bratul plin care pe langa o programare mai baga 3-5-9 dosare pe langa si niciuna din seriile lor nu se regasesc pe programator. Parerea mea este ca nu se vrea. Ar fii foarte simplu de verificat.
    Sau confruntat progamatorul cu numerele eliberate si se va alfa adevarul si agentul care a eliberat fara programari

    • Pai sunt pe felie cu politistii, altfel cum?

      • Sau sunt politisti pensionati la 45 de ani care mai fac un ciubuc cu fostii colegi mai tineri.

  7. Pana nu scapati de pitzipoancele care atarna cu tupeu toata ziua pe la ghisee si sunt combinate cu ofiterii de la inmatriculari, nu veti face nimic. Se castiga si 1.000 euro pe zi la firmele de inmatriculari.

    • Gogule, ai dovezi concrete cu privire la ce afirmi? Nici eu și nici o altă colegă de la firmele de intermedieri nu ne pupăm în bot cu lucrătorii de la ghișee… De unde până unde afirmațiile astea? Prima dată am fost făcuți “mafioți”, acuma suntem și “curve”? Hai să ne vedem fiecare de lungul nasului și să nu ne întindem mai mult decât ne e pătura… este loc pentru toată lumea… toți muncim pt un salar… sau țoe îți pică banii din cer?

  8. Are dreptate sa se agite domnul prefect, mai ales daca de cand a fost uns in functie la el n-a ajuns nimic, niciun procent din incasari.

  9. Dl Ritivoiu, habar nu are despre ce vorbește. Nu este nimeni capabil sa identifice problema, nici el ,nici alții care se ocupa de platforma de programari on line. Ca urmare, baga în aceeași oala toate firmele de înmatriculări.
    1. Evident ca sunt angajat la o firma de înmatriculări.
    2. Evident ca înainte am fost o „persoana fizica” care si-a inmatriculat singura mașina. 3.Exista liberul arbitru, fiecare decide care varianta ii este mai convenabilă . Asta nu înseamnă că trebuie să plătești sume nejustificate pt aceste servicii servicii .
    4. Firmele de înmatriculări sunt obligate sa emită bon fiscal/factura pt aceste servicii. Plătesc taxe la stat, angajați și implicit bugetarii .
    5. Nu este posibil ca în decurs de „n” ani, sa nu existe ghisee separate pentru persoane juridice și fizice. Nici la Drpciv,nici la DFMT. ..Toată lumea se calcă pe picioare, firmele cu zeci de dosare, persoanele cu un dosar. Atunci se creează o „psihoza ” cum sustine dl Ritivoiu, pe buna dreptate. Dar nu din cauza oamenilor sau a firmelor, ci din cauza sistemului.
    6.Daca acest lucru se întâmpla , ghisee separate, iar programările se făceau pe numele firmei de înmatriculare, cu seria de șasiu a mașinii respective, lucrurile erau foarte simple. Lucrătorii de la Drpciv, puteau sa trieze pe ghisee în funcție de programare, firme sau persoane fizice.. conform programatorului.
    7. Statistic , sunt mult mai puține persoane fizice decât firme. Și nu din cauza „mafiei” , ci din cauza lipsei de timp.
    8.Ar mai fi multe de spus, dar nu avem cui..
    9. Și dacă am avea cui, nu le pasă.
    10. Concluzia, Banatu’ -i fruncea!

  10. Firmele de Înmatriculări sunt problema ?
    Cum facem cu:
    Gunoiul din oraș ?!
    Gropile?!
    Cerșetorii ?!
    Serios?!
    La fel cum fiecare dintre voi aveți un job , așa îl avem și noi .
    Domnule “Gogu” lasa deoparte privitul după “pitzipoance” cum le spui tu și pune mâna pe carte învață gramatică!
    Problema este organizarea , nu va obliga nimeni sa va inmatriculati /transcrieti mașinile prin firma , mergeți personal si rezeolvati-va problema .
    Și noi plătim taxe si impozite !
    Și noi suntem oameni mai presus de calitatea de persoana juridică !
    Hai sa ieșim din filmele cu Pablo Escobar si sa vedem realitatea , sunt probleme mult mai grave in Timișoara , dar vorba românului :
    “Prostul dacă nu-i fudul , parca nu-i prost destul!”

  11. Nu este nicio psihoza, oamenii care gandesc cat de cat isi fac singuri actele, se duc de doua ori la ghiseu: o data la ora 12 sa isi ia un bon de ordine, apoi cand sunt programati cu bonul de ordine si toate documentele.
    Pierd in total maxim o ora cu tot cu platile aferente la posta de langa serviciul de inmatriculari.
    La primarie este si mai simplu cu impunerea, exista o pagina online unde se poate solicita impunerea, transferul, etc… Nu exista niciun un motiv serios pentru care un cetatean sa ajunga la acesti intermediari. Redactia va rog un articol despre Gigel care isi cumpara masina si face singur pas cu pas toata procedura, inclusiv contract de vanzare cumparare scris de mana ca sa se vada ca nu sunt probleme, ca firmele mai mult incurca, multi de acolo fiind incompetenti.

  12. Pt Gigel:
    Acte necesare înmatriculare auto ( este foarte simplu)
    Civ și talon în original.
    Contract de vanzare cumparare .
    Vânzătorul depune la primăria de reședință, contractul, pentru a fi scos din evidenta autoturismul.
    Gigel , preia apoi contractele de la vânzător și depune la rândul lui on line sau fizic(după caz) la primăria de care aparține pt impunerea mijlocului de transport.
    Dosar pregătit pentru depunere la DRPCIV:
    Cerere tip , completata cu datele noului proprietar și ale autoturismului în cauza
    Dovada plății, taxa talon și taxa numere.
    Asigurare obligatorie valabila, pe numele lui Gigel.
    Contractul vizat de primarii, de scoatere și luare în evidență.
    Decizia de impunere emisa de primărie pe numele lui Gigel.
    Copie CIV
    Copie C.I. , Gigel
    Numerele de înmatriculare ale autoturismului (tablele)
    Atenție, Gigel:
    Dacă numerele nu se schimba,trebuie sa le arăți la ghiseu( asa ca arata cum trebuie, sunt conforme, etc)
    Dacă numerele se schimba , sa nu vi cu mașina respectiva la mall, caci s -ar putea sa o lași parcata 2 zile și sa plătești 4 lei pe ora.( adică numerele anterioare se predau)
    Asigurarea sa nu fie pe numele proprietarului anterior, ci pe numele tău.
    Sa ai la tine si contractul cu semnăturile în original.
    La o programare sunt alocate doar 7 min.Bonurile de ordine , se dau de doar 3 săptămâni.
    Scuzele de rigoare redacției! I-am luat pâinea de la gura.
    Mare ti-e gradina Doamne și mulți oameni mor de răutate!