Luna in care vom circula din nou pe podurile Dragalina si Eroilor din Timisoara, cu o conditie. Stadiul lucrarilor

TIMISOARA. Desi lucrarile sunt cu mult in urma, inca mai sunt sanse ca podurile Dragalina si Eroilor din Timisoara sa fie redeschise traficului in luna septembrie. O spune primarul Nicolae Robu, care insa admite ca va fi greu ca lucrarile sa se mentina in grafic.

CITESTE SI: A fost dat in folosinta drumul care face legatura intre doua iesiri din Timisoara. Cum ii ajuta pe soferi 

„Lucrarile sunt in termen, dar la limita, avand in vedere vremea nefavorabila. Ca numar de zile de lucru, depasiri de termen apar atunci cand din motive neobiective nu se finalizeaza lucrarile in numarul de zile care a fost alocat. Cateodata, pe tablele de pe santiere actualizarea zilelor si atunci cetatenii au o perceptie gresita, nu e vorba de depasirea termenului. Specialistii imi spun ca am putea sa finalizam cele 2 poduri in septembrie, chiar daca au fost atatea zile ploiase. Nu e asa mare influenta negativa meteo incat sa nu ne putem incadra, daca vremea se indreapta. Daca va continua asa, nu o sa putem finaliza”, a precizat primarul Nicolae Robu.

Pe de alta parte, edilul spune ca lucrarile sunt avansate la ambele poduri din cartierul Iosefin, lucru confirmat si de cei care urmaresc evolutia proiectelor de infrastructura din Timisoara, pe Forum RATT.

„La podul Dragalina sunt in mare masura realizate si racordul din amonte si cel din aval, contructiile din beton armat, asta inseamna culeele podurilor, si in amonte si in aval, si apoi doua arce, si in amonte si in aval. In aval, stadiul este mai avansat si in curand se va veni cu grinzile metalice care vor uni de fiecare parte a podului vechi cele doua arce de pod, constructii facute din beton armat. Zona de mijloc este inca nerealizata, acolo urmand sa fie montate grinzi metalice si in jurul lor se va face constructia.

La podul Eroilor este cu totul alta tehnologie. Acum se montau niste pereti pe structura de armaturi. Aceasta structura e realizata la toate cele 4 picioare ale noilor poduri. Acum este armat si de o parte si de cealalta a canalului Bega, atat in amonte, cat si in aval, tot ce tine de picioarele noilor poduri. Apoi urmeaza turnari de betoane si alte operatii tehnologice. Aici a intervenit nevoia de gasire de noi solutii fata de ce era prevazut, pentru ca atunci cand s-a sapat, s-a gasit in subteran altceva decat se stia”, a spus Nicolae Robu.

Va reamintim, de la inceputul lunii mai, ambele poduri din zona Iosefin aflate in lucru sunt inchise circulatiei rutiere.

Podul Eroilor este reabilitat de asocierea de firme Super Construct si Pod Construct, cu 3,7 de milioane de lei (cu tot cu TVA), adica aproximativ 800.000 de euro, in timp ce Podul Dragalina este refacut de firma Tehnodomus, care primeste 6,3 milioane de lei (cu tot cu TVA), adica aproape 1 milion si jumatate de euro.

FOTO: Forum RATT/Doppler

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Nu știu în ce lume trăiește primarul dar cu utilajele, oamenii și ritmul în care se lucrează sigur va mai dura cel puțin un an.
    Acest om sigur este cu capul in nori, înconjurat de oameni incompetenți care îl mint și datorită dorinței lui de a fi tot timpul ca păduchele-n frunte îl pun să mintă lumea iar el vorbește numai două la leu.
    Apropo ce se întâmplă cu podul Jiul, pasajul Solventul lărgirea bulevardelor Sudului si Prezan ?? Doar minciuni și promisiuni iar când va veni toamna se vor începe șantiere si mizerie in tot orasul.
    Un lucru este sigur Timișoara va arăta în 2021 CATASTROFAL.
    În Timișoara nu este nici o viziune, totul este minciună și aiureală pentru fraieri indiferent de unde vine Robu sau Dobra.
    Să sperăm că la noile alegeri ALIANȚA 2020 va veni cu un candidat tânăr cu viziune și dorința de a moderniza cu adevărat Timișoara.

  2. Ii vine timpul si măscăriciului de Bocsig sa își facă bagajele cât de curând. Mai puțin. Minciuni, mascarada și psihoza maxima este în capul acestui individ. Va veni nota de plata. În alta ordine de idei, este cât se poate de limpede ca 2021 va prinde Timișoara în curul gol. Nu vad ce ar putea oferi turistilor. Marile proiecte și realizări ale acestui maimuțoi sunt din alt film. Sa ales praful și pulberea. Și suntem la jumătatea anului 2019. Care capitala culturala europeana? Muzeul zace de 12 ani în reparații. E o gluma proasta, Timișoara capitala europeana. Vom fi de miru Europei și a țării.

  3. Si cand te gandesti ca unii pe care noi i consideram innapoiati cum ar fi turcii si rusii, fac poduri de 5-20 km si tuneluri pe sub mare mai repede decat i trebe retardatului sa repare un pod de 0.02km
    Ar trebui sa renuntam la titlu de capitala culturala sa nu ne facem de ras

    • Mega-podurile si tunelurile au fost construite de primari rusi sau turci, sau de guverne? Altfel comparam pepeni turcesti cu prune rusesti. Guvernarea olteneasca se sinchiseste prea putin de diaspora olteneasca din Banat. Mai degraba cred ca-si bate capul (si suna a gol) cu ce s-a intamplat cu cariera politica a altui primar de capitala europeana, si sufla si-n iaurt de groaza sa se repete situatia. Nejustificat, dupa parerea mea, dar orice scuza e buna ca sa nu faci nimic.

  4. La Eroilor, 2 muncitori si o macara. La Dragalina, 4 muncitori, niciun utilaj. Modernizare in forta.

  5. Cum e posbil sa dureze atata timp modernizarea unui pod? Treceam zilnic pe acolo si de abia vedeam pe cineva lucrand.Isi bat joc de noi!

  6. lIPSA TOTALA DE INTERES

  7. Podul de cale ferata de la pasajul Popa Sapca a fost schimbat cu unul nou intr-un weekend. Ma indoiesc ca pe podul Dragalina vor trece vehicule mai grele decat o locomotiva (120 tone).