Lucrarile la cel mai asteptat pasaj din Timisoara, Solventul, ar putea incepe in 2020. Care sunt conditiile

TIMISOARA. Dupa ce in luna octombrie a fost finalizata donatia de teren atat de asteptata, de la fostul combinat chimic catre Primaria Timisoara, iar in decembrie obtinea si Avizul de Mediu, una dintre cele mai importante lucrari din oras, pasajul pe sub 9 linii de cale ferata, care ar usura trecerea din sud in nord si invers si ar mai fluidiza traficul, ar putea trece intr-o noua etapa: organizarea licitatiei pentru proiectare si executie.

Dupa ani de asteptare sunt acum intrunite toate conditiile pentru gasirea unui constructor. Studiul de fezabilitate e aprobat, insa mai trebuiau facute unele ajustari la proiectul tehnic.

In conditiile in care primaria urgenteaza lansarea licitatiei si nu vor fi contestatii, sunt sanse ca in toamna acestui an sa si inceapa lucrarile. Acestea ar trebui sa dureze cel mult 1 an si jumatate.

Va reamintim, Pasajul de la Solventul ar urma sa aiba, in total, patru benzi de circulatie, acestea putand fi chiar largite la trei benzi pe sens, plus liniile de tramvai. Linia de tramvai care va fi amenajata prin el urmeaza sa ajunga pe str. Garii, pana in dreptul Garii de Nord, unde se va racorda la liniile 1, 2 si 8. Cu o latime de 34 de metri si o lungime de 87, Pasajul Solventul ar urma sa fie cel mai larg si mai lung din Timisoara.

In zona va fi amenajat si un sens giratoriu, dar si piste de biciclete si trotuare, precum si spatii verzi.

Dupa ce initial si-a pus nadejdea in bani europeni pentru realizarea mult asteptatei legaturi intre nordul si sudul orasului, municipalitatea a optat pentru un credit pe 10 ani, urmand sa incerce mai apoi recuperarea investitiei din fonduri UE. Pasajul e estimat la 28 de milioane de euro.

Pentru ca legatura intre cartierele Dambovita si Iosefin si Ronat – Calea Bogdanestilor sa fie completa, va fi insa nevoie si de construirea unui pod peste Bega in zona Solventul.

De partea cealalta, Calea Bogdanestilor va deveni poate cel mai frumos bulevard din Timisoara.

Va avea linii de tramvai cu iarba pe mijlocul strazii, cate doua benzi pe sens, cea mai lata pista pentru biciclete. Pentru acest obiectiv au fost atrasi bani europeni, 148.851.248 lei, iar lucrarile ar putea incepe chiar in primavara. Detalii mai jos!

CITESTE SI: Cea mai lata pista de biciclete din Timisoara va fi pe noul bulevard care va fi amenajat in oras. Cand pornesc lucrarile. Video

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Papagalul asta de Robu a promis acum 8 ani asta.

  2. Care sunt sansele sa nu fie contestatii? Partea cu contestatul e sport national…

  3. Pozeeeee, hai la pozeeeee!

  4. Ar putea, dar nu o sa inceapa. Si cand o sa inceapa nu o sa se mai termine.

  5. Cred ca domnul Dan din pacate s-ar putea sa aiba dreptate. Au inceput sa „hotarasca” de prin 2013 si abia dupa 7 ani se poate sa inceapa, dar nu cred ca se va finaliza. Aici e o petitie pentru cei care considera ca e important acest pasaj, partea cu copacii si iarba vedere de acasa e la pachet, ce sa faci, n-ai ce sa faci?! https://www.petitieonline.com/pasaj_inferior_solventul_hcl_5812013_-_timisoara