Lucrari cu viteza melcului pe Centura Sud Timisoara, antreprenorul la un pas de a doua bila neagra. Desi conform contractului soseaua ar trebui sa fie gata de Craciun, abia a ajuns la 57% realizare. Foto

TIMISOARA. Mobilizare foarte slaba pe santierul Centurii Sud Timisoara in ultima luna. Lucrarile se desfasoara cu viteza melcului, iar ploile cazute in ultima perioada au intarziat si mai mult activitatea muncitorilor.

CITESTE SI: Masina rupta-n doua. Ca prin minune, nu au fost victime. Accident devastator pe Autostrada Vestului, in Timis. Video 

Daca in 4 septembrie gradul de realizare a lucrarii era de 55 la suta, dupa o luna antreprenorul Tirrena Scavi a ajuns cu chiu cu vai la 57%.
Aceasta, desi, conform contractului, Varianta de Ocolire Sud ar trebui sa fie gata de Craciun, dar e o certitudine deja de foarte multa vreme ca asta nu se va intampla.

Pe santierul variantei de ocolire Timisoara Sud, luna septembrie s-a incheiat cu un progres redus, iar stadiul total de executie este de circa 57%. Antreprenorul are in continuare o mobilizare insuficienta, prestand activitati similare pe o perioada indelungata. Ritmul de realizare a lucrarilor este scazut, existând chiar sectoare abandonate. Ploile din ultima parte a lunii septembrie au intarziat si mai mult activitatea din santier„, transmit reprezentantii DRDP Timisoara.

In ultimele saptamani, muncitorii au actionat in zonele Freidorf, Chisoda si Mosnita Noua, precum si la conexiunea cu drumul national Timisoara – Sag.

Activitatea antreprenorului Tirrena Scavi a constat in executarea de lucrari la drum – strat de fundatie de balast (zona Freidorf), asternere strat de baza (zona Chisoda) si piatra sparta (zona Mosnita Noua); lucrari la structuri – pasajul de la conexiunea cu DN 59 Timisoara – Sag; alte lucrari la bretelele cu nodul rutier DN 6 Timisoara – Remetea Mare.
Obligatiile financiare ale beneficiarului catre antreprenor au fost indeplinite in termen pe tot parcursul contractului„, precizeaza reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara.

Acelasi antreprenor Tirrena Scavi este in mare intarziere si pe santierul Drumului Expres Craiova – Pitesti.

In zilele urmatoare, CNAIR va emite o noua serie de Certificate Intermediare Constatatoare, iar italienii sunt pe cale sa primeasca o a doua bila neagra pe lista firmelor de constructii care nu-si fac treaba. Cei de la Tirrena Scavi risca sa nu mai primeasca niciodata vreo lucrare in Romania, conform noului sistem de evaluare implementat de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu care vrea sa pedepseasca societatile care nu-si respecta contractele.

Dupa o serie de probleme in actionariatul companiei Tirrena Scavi, care au atras si altele, iar mai apoi au dus la solicitarea unui credit bancar important, care a fost aprobat, cei de la Tirena Scavi au cerut CNAIR un ragaz sa se reechilibreze pentru a putea asigura ritmul necesar pe santierul Centurii Sud de la Timisoara.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a spus ca a avut intelegere pentru antreprenor, iar la inceputul lunii septembrie i-a dat ultimul avertisment. Daca mobilizarea nu creste, Sorin Grindeanu a anuntat ca isi va asuma rezilierea contractului, chiar daca se vor pierde luni bune pana cand se va gasi o alta companie sa continue proiectul.

Prevazut in contractul initial cu antreprenorul Tirrena Scavi pentru primavara lui 2022, termenul de finalizare a centurii sud Timisoara a fost prelungit in toamna anului trecut, astfel ca lucrarea ar trebui sa fie gata in decembrie anul acesta.

In urma licitatiei, lucrarea pentru construirea centurii de sud de la Timisoara, in lungime de 25,69 km, a fost atribuita catre antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fara TVA, avand finantarea asigurata de la bugetul de stat si din fonduri europene.

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

Etichete


    Pareri

  1. Pe scurt, contractele astea făcute de USL, centura, legătura cu autostrada (Giarmata) sunt o bătaie de joc.. Mai precis, CJT nu e in stare de nimic, spre deosebire de Oradea , tot PNL , unde lucrările centurii sunt mai avansate (după numai un an) decit la noi. Numai ca acolo nu lucrează o firma favorizata de CNAIR , iar supravegherea nu o face un incapabil ca Nica. PNL Timis, un zero barat, PSD, cum îl știm, partid de securiști și impostori , doar astia au fost la CJT in ultimii 33 de ani.

    • Bati campii politicianistule USR-ist..
      Lucrarea o face o firma privata Italiana, asa ca nu o mai arde ca e vina lu X politician ca privatul nu lucreaza.
      Va vedem noi la alegeri smecherilor postaci pe bani publici.
      Vedem acolo daca mai treceti de 5%

    • Alina Popa esti? Sau Fieger KKT? sau care alt dobitoc dintre postaci vi-s de serviciu la calculatoru USR de unde vomitati? nu zici nimic de Drula Gargaragiul, care a facut rahatu praf la transporturi si i-a lasat la astalalt o licitatie blocata la lugoj-deva? Si nimic rezolvat la intersectia cu drumu’ boilor? Hai marsh, rahati cu ochi postaci tampiti si prosti ai USR! Tot saraki, tot dupa tastatura, tot semianalfabeti…

    • Băi boule, N(e)ica Nimeni ăsta de la CJ nu o fi bun de nimic, dar tu eşti atât de Idiot incât nu ai aflat până astăzi că la CJ mai este un partid si un Moş care se ocupă de infrastructura rutieră, iar centura Timişoarei aparține de ministrul transporturilor unde când Drulău a fost ministrul si deputat de Timiş nu a fost nici măcar o dată in control.
      Nu mai mânca kk indiferent cât eşti de flămând!

    • Paradoxal, păcat că Bihorul era într-un clasament locul 37 ca salarii. Prosperitate bre

  2. Astia nu mai sunt de mult in contract, toata vara nu s-a lucrat nimic, trebuia reziliat in Iunie cu tot cu suturi in dos, dar au promis fara jena in continuare si in Toamna au ceva progres 2% cica cu ploi, senzatie!!
    CNAIR + DRDP = 0% obiective pentru TM23, zero sau nimic e totuna
    Matematica l-a incurcat si mai mult pe dl. ministrul ,acest 2% progres pe Luna e complicat, multe virgule raportat la nimic

  3. Vai de mine, dar ce comentarii… s-au trezit comentatorii de servici .. PSD de mina cu PNL local . Mare panica, nivelul comentariilor exact ca nivelul USL … Jenant stimabilor, încă odată , 32 de ani ( ca sa fim mai exacti ) ati condus ministerul transporturilor și nu ati fost in stare sa terminati centura TM . Sigur, Drula și USR sunt de vina fiindcă au fost 6 luni la guvernare.

    • Foarte bine punctat

    • Tu nici nu sti cat ai fost la Guvernare?
      Sau minti intentionat sa arati ca ati fost putin la guvernare?
      Tu iti dai seama ca in acel putin timp ati furat cat altii in 10 ani? Si cand a vazut lumea ce agenda aveti cu inchisul spitalelor si privatizarea sectorului medical v-au dat eject instant?

  4. Haideti dom’le cu centura asta, ca ne-a iesit par alb de cand o asteptam. In Italia cred ca nu si-ar fi permis acest constructor sa se comporte asa. Sau poate are interzis acolo? De ce vecinii nostri ungurii ( sau alte tari din UE ) reusesc sa gaseasca constructori buni? Toti strainii au venit aici stiind ca suntem buni de prostit cu acordul tacit al guvernantilor. Italienii astia nu au sa termine centura din simplul motiv ca nu mai au bani. Au incheiat contractul la un anumit pret iar acum stau si se balbaie ca preturile de constructie au explodat iar ei nici nu pot sa se retraga din contract si nici sa-l renegocieze nu pot. Cei care au luat contractul pt. Fantana cu Pesti, sunt cel mai bun exemplu. O amarata de fantana, trotuare decente , parcari necesare ca aerul nu avem daramite centura!

  5. Teatru. Ne facem ca va controlam, voi va faceti ca lucrati. Toti au de castigat.

  6. Incet, incet ne luam tara inapoi: UMB castiga cu preturi minime contractele de autostrazi dar cel mai mult imi place criza in energie: mii de oameni pleaca saptamanal la Hidroelectrica lasandu-i pe jegosii de la ENEL, CEZ, EON cu ochii-n soare. Ani de zile ne-am uitat la mizerabili cum isi treceau pe investitii proprii extinderile facute de clienti, desi erau obligati sa faca singuri investitii de cand au preluat monopolul regional.

  7. Cine se ocupa de asta? Nica, cel pe care-l laudati saptamana trecuta?

    • Prostul satului, de centură se ocupă CNAIR!!

  8. Deci se minte aici ca in codru:
    Drula a fost ministru din 23 decembrie 2020.
    Iar contractul de executie a centurii a fost semnat in Ianuarie 2020
    Iar nu uitati ca proiectul initial a fost cu doua benzi de mers pana cand PSD a modificat la 1 banda…
    Lucrarea o face o firma italiana, dar care este pasuita de PSD si PNL (USL). Aceasta firma trebuia sa aibe contractul rezilita in momentul in care nu a finalizat la termen centrura.
    Termenul initial a fost 25 martie 2022.

    • cin e minte pa tine , postace USR? si cu ce? Ca Drula a facut kktu praf, aia stie toata lumea, nu te mai agita ca un pepsi fara dop. meri, mah, baiatule si vezi-ti de viata. nu te mai chinui nici sa iei apararea hotilor de la USR, si nici sa dai cu barda in cei care s-au lamurit demult cu impotenta useristilor si foamea in gat a lipitorilor de afise pe care ii pune in scaune caldute sa taie frunze la caini pe bani publici frumusei. Lasa chilotii lu Dominic si vezi-ti da viata, ca tot prost si sarac ai sa fii si peste doi ani iar sefii tai idioti cu conturile mai grase. Meri tata, daca mai ai un dram de minte

      • Vad ca te agiti aiurea, ce legatura are Drula cu acest contract ?
        Hotii striga hotii, de la revolutie pana acum ce ati facut PSD si PNL (in afara de a fura)…

        • pai si USR ce a facut in afara de a fura precum PNL si PSD? Aaa, a dus la alt level incredintarea de contracte cu dedicatie obligatiilor de partid … aaaa, si angajarea pe concursuri masluite sau cu ajutorul PNL aripa batausii lui Ambrusiiii? Toti niste jegosi, iar postacii niste cretini ca tine