Liniile de tramvai din Timisoara care vor intra in reabilitare. Toata nadejdea e in banii europeni

TIMISOARA. Din cei aproximativ 77 de kilometri de linii de tramvai, din Timisoara, aproape jumatate nu au fost niciodata reabilitati. Insa, acest lucru s-au putea intampla, daca Primaria Timisoara va castiga proictele pe fonduri europene pentru modernizarea cailor de rulare.

CITESTE SI: Ambrozia din Timisoara ar putea fi starpita cu un erbicid. Primaria vrea sa-l testeze 

Mai exact, este vorba despre mai multe tronsoane, pe care primaria le-a impartit in 5 proiecte prioritare.

„Din aproximativ 77 de kilometri de linie simpla de rulare tramvaie, 40 de kilometri au fost modernizati, iar restul au fost impartiti in 9 trasee. Pentru toate aceste 9 trasee, RATT a intocmit studii de fezabilitate. Din ele, Primaria Timisoara a stabilit 5 proiecte prioritare pentru transportul in comun. Din ele, 3 erau pentru reabilitare cale: traseul 4, pe tronsonul din Calea Bogdanestilor, traseul 2, din Calea Stan Vidrighin, si o linie noua de tramvai, de la Solventul la Gara de Nord”, explica la sfarsitul lunii iulie Dana Paun, de la Centrul de Cercetare, Dezvoltare si Inovare din cadrul STPT.

Pe toate bulevardele mari ar trebui reabilitate caile de rulare ale tramvaielor, dar si tramele stradale.

Primarul Nicolae Robu spune ca isi pune toata nadejdea in banii europeni pentru liniile de tramvai, intrucat sumele necesare sunt uriase.

Fiecare dintre proiecte poate fi finantat cu pana la 20 de milioane de euro, fonduri ce ar urma sa vina prin Programul Operational Regional, axa prioritara 4. Iar termenul de depunere a proiectelor este 31 decembrie 2018.

Ultima reabilitare a liniilor de tramvai din Timisoara a avut loc in 2005, atunci cand au fost schimbate caile de rulare in zonele Balcescu, Piata Libertatii si Liviu Rebreanu.

CITESTE SI: ‘Cum sa lasi Timisoara fara centura ocolitoare pana in 2022?’ Primarul Nicolae Robu, furios pe anuntul CNAIR 

Informatiile publicate de opiniatimisoarei.ro pot fi preluate de alte publicatii online doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la aceasta regula constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratata ca atare.

    Pareri

  1. Si uite asa tramvaiul 5 cu B-dul Bogdanestilor e sarit iar din schema , parca zicea intaiul gospodar ca e prioritatea nr 1 … mai vede el voturi din Ronat cand o zbura porcu ! Regret ca l-am votat in 2 randuri si regret timpul pierdut cu dezvoltarea lui aiurita in forta , mincinos demagog !

  2. Se pare ca este o obsesie cu viitoarea linie de tramvai de la Gara de Nord la Solventul! Ce obiective importante exista pe traseu, care sa justifice asta, cand nici troleibuzele care si asa circula rar, dar si asa sunt aproape goale! Ce studii de fezabilitate au facut, in afara de obsesia primatului? Mai bine ar reabilita alte linii de tramvai care se justifica, daca tot vorbim de linii de tramvai. dar daca vorbim de bani, cred ca ABSOLUT PRIORITAR ar fi Spitalul de Copii! Dar sub pleata aia vopsita, nu prea incap alte idei decat OBSESII! Ma intreb oare, cu ce bani se va putea face ceva, daca primaria este falimentara! Sau ne indatoram pana peste cap pentru fantani cantatoare sau nu, linii de tramvai inutile, pasaje prost facute, etc!

    • Cu tramvaiul la Solventu este alta poveste. Bucla de la gara de nord a tramvaiului este pe teren privat si ca atare trebuie sa dispara de acolo. Si atunci o alta bucla se poate face doar la Solventu pentru ca altundeva nu este loc…

  3. Cei 40km de linie au fost modernizati de mult. Mai sunt 37km ramasi, daca nu se cheltuiau bani cu fantani kitsch cu lumini colorate sau studii de fezabilitate pentru metrou, ca sa nu mai pomenesc de vaporase, erau bani, macar pentru o reabilitare cat-de-cat. In urma cu aprox. 70 de ani linia 5 se construia prin „munca patriotica” si cu materiale refolosite. O linie modesta, pe un singur fir, cu macaze din loc in loc, pe care au circulat tramvaie vechi de 30 ani cu post de comanda la ambele capete, cu 20-30km/ora. Azi linia 5, cu bucla de intoarcetre, nu mai e functionala din lipsa de intretinere. Felicitari domnule primar! Lucrurile se rezolva cu munca si cu bani, nu cu dat din gura sau postat laude de sine pe facebook.

  4. Un lucru foarte bun dar cu linia 3 cum ramane

  5. Scoatem bucla de la fosta elba. Castiga front stradal proprietarul terenului respectiv. Facem buclaa solventul si castiga si cel de acolo prin cresterea valorii terenului. Trotuarele dinspre bega au fost refacute la solventul – crestem valoarea da? Facem pasajul PRIN solventul – crestem valoarea cu utilitati din bani publici da? Si poate deschidem si strada de fosta elba ca sa extindem niste utilitati – din bani publici da? E simplu.fostul primar al craikvei a fost condamnat pentru o spaga legata de amenajarea unei statii de autobuz. Dar bineninteles ca aici este lucru cinstit